Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Wanneer we met ondernemers praten over Betekenisvol ondernemen, dan komt vaak ook de term Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) om de hoek. We leggen dan vaak uit dat dit niet hetzelfde is, al heeft het natuurlijk wel raakvlakken.
Om het verschil tussen de twee termen te laten zien, is het goed om de twee termen te verduidelijken. Wat is betekenisvol ondernemen nu eigenlijk? Betekenis is het ondernemen vanuit een betekenisvolle waarde. Het gaat over de impact die je als onderneming hebt op de samenleving. Winst is daarbij zo belangrijk voor betekenisvolle ondernemers, omdat ze anders niet (blijvend) van betekenis kunnen zijn. Lees hiervoor ook het artikel Wat is betekenisvol ondernemen?
MVO-organisaties hebben de focus op het maken van winst, met respect voor de planeet en de samenleving. Deze organisaties zetten betekenis niet per definitie voorop, maar hebben wel het bewustzijn voor de maatschappelijke kant van de onderneming. Zij zitten tussen de traditionele en betekenisvolle ondernemingen in.
Het verschil tussen het betekenisvol ondernemen en MVO zit vaak in de intentie van de organisaties. MVO-organisaties zijn traditionele organisaties die met een deel van hun bedrijf betekenisvol zijn. Betekenisvolle organisaties hebben de betekenis als kern en opereren van hieruit.
Op de website van Social Enterprise, de organisatie voor sociale ondernemingen staat een mooi overzicht met het verschil tussen de organisaties. Op de plek van ‘sociale ondernemingen’ gebruiken wij de term ‘betekenisvolle ondernemingen’.
Maar wat nu als je van een MVO-organisatie naar betekenisvolle organisatie wil gaan? Wanneer ben je dat dan? Wat ons betreft gaat het altijd om de drive. Wanneer je de drive hebt om van betekenis te zijn en van daaruit je merk te bouwen, dan ben je een betekenisvolle onderneming.
Maar waarom zou je nu een betekenisvol merk bouwen? Merken die vanuit betekenis werken zijn volgens onderzoek van Unilever succesvoller dan andere merken en worden als meer inspirerend gezien. Voor meer informatie over de kracht van betekenisvol ondernemen lees je dit artikel.
Wanneer we met ondernemers praten over Betekenisvol ondernemen, dan komt vaak ook de term Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) om de hoek. We leggen dan vaak uit dat dit niet hetzelfde is, al heeft het natuurlijk wel raakvlakken.
Om het verschil tussen de twee termen te laten zien, is het goed om de twee termen te verduidelijken. Wat is betekenisvol ondernemen nu eigenlijk? Betekenis is het ondernemen vanuit een betekenisvolle waarde. Het gaat over de impact die je als onderneming hebt op de samenleving. Winst is daarbij zo belangrijk voor betekenisvolle ondernemers, omdat ze anders niet (blijvend) van betekenis kunnen zijn. Lees hiervoor ook het artikel Wat is betekenisvol ondernemen?
MVO-organisaties hebben de focus op het maken van winst, met respect voor de planeet en de samenleving. Deze organisaties zetten betekenis niet per definitie voorop, maar hebben wel het bewustzijn voor de maatschappelijke kant van de onderneming. Zij zitten tussen de traditionele en betekenisvolle ondernemingen in.
Het verschil tussen het betekenisvol ondernemen en MVO zit vaak in de intentie van de organisaties. MVO-organisaties zijn traditionele organisaties die met een deel van hun bedrijf betekenisvol zijn. Betekenisvolle organisaties hebben de betekenis als kern en opereren van hieruit.
Op de website van Social Enterprise, de organisatie voor sociale ondernemingen staat een mooi overzicht met het verschil tussen de organisaties. Op de plek van ‘sociale ondernemingen’ gebruiken wij de term ‘betekenisvolle ondernemingen’.
Maar wat nu als je van een MVO-organisatie naar betekenisvolle organisatie wil gaan? Wanneer ben je dat dan? Wat ons betreft gaat het altijd om de drive. Wanneer je de drive hebt om van betekenis te zijn en van daaruit je merk te bouwen, dan ben je een betekenisvolle onderneming.
Maar waarom zou je nu een betekenisvol merk bouwen? Merken die vanuit betekenis werken zijn volgens onderzoek van Unilever succesvoller dan andere merken en worden als meer inspirerend gezien. Voor meer informatie over de kracht van betekenisvol ondernemen lees je dit artikel.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: