• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Foto: Nigel Wright Group

De goede groei van Innocent

Innocent Smoothies, wellicht dat je het wel eens hebt zien staan in de supermarkt. Achter dit toffe merk zit een nog toffer verhaal van de drie vrienden Rich, Jon & Adam. Lees hoe deze drie vrienden vanuit een eigen behoefte een echt heldenmerk hebben opgezet.

Het merk ontstaan vanuit eigen behoefte

De drie vrienden leefden en werkten in Londen en hadden, waar ze niet bepaald gezond leefden. Drank en fastfood was eerder regel dan uitzondering. Ze kregen zelf de behoefte aan een gezond leven zonder dat ze hun huidige bestaan moesten opgeven. Daarbij ontstond het idee: ‘Stop fruit in een flesje en dan in mensen’.

Daarop bestond het idee om het zelf te gaan doen. De drang naar ondernemerschap hadden ze al langer. Op een muziekfestival verkochten de oprichters smoothies. Boven hun kraam hadden ze een bord gehangen met de vraag ‘Moeten wij onze baan opzeggen om deze smoothies te gaan verkopen?’ In twee vuilnisbakken konden bezoekers stemmen nadat ze hadden geproefd: Ja of Nee. Het zal je niet verbazen: aan het einde van het festival was de ja-bak volledig gevuld en besloten de drie vrienden hun baan om te zeggen en de oprichters van Innocent te worden.

Lees ook: Hoe Philips omdraaide en een missie-gedreven organisatie werd

“Het verhaal is natuurlijk heel mooi, maar zonder winst kan geen bedrijf bestaan. Innocent meet haar impact voor goede groei aan de hand van mensen dat dagelijks onvoldoende groente en fruit binnen krijgt.”

Begin klein en maak fouten!

Door de jaren heen hebben de drie vrienden veel inzichten opgedaan, die zij in hun boek over Innocent uit de doeken doen. Eén van die inzichten is dat je als onderneming vooral klein moet beginnen. Zo hebben zij dat gedaan door eerste de vuilnisbak-test op een muziekfestival te organiseren. Daarna hadden ze een bescheiden start in een kleine schuur annex kantoor.

Het klein beginnen zetten zij ook in bij het geld inzamelen voor het goede doek. Vanuit hun kleine kantoor mobiliseerden zij Britten tot het breien van mutsjes. Deze mutsjes dienden als middel om geld in te zamelen voor het goede doel, alle kleine dingen kunnen groot worden is het idee. Ze roepen daarbij hun mensen ook op om vooral te doen en fouten te durven maken. Doordat je fouten durft te maken, ga je namelijk verder dan ieder ander bedrijf. Hierdoor ontstaan er doorbraken die ze steeds verder brengen en die ze zonder te doen niet hadden bereikt!

Lees ook: Het HeldenDNA van Ctaste

Blijf dicht bij je HeldenDNA

De drie ondernemers hadden één groot idee: Iedereen die gezond wilde leven moest met Innocent een product hebben dat zo gezond is dat het echt goed voor ze is. Daardoor wilden ze echte groente en fruit gebruiken voor hun producten. Het idee was heel tof, tot dat ze een producent zochten die op hun manier wilde werken. Iedere producent werkte namelijk met concentraten van groenten en fruit, wat veel minder gezond is dan echt groente en fruit te gebruiken.

Waar veel ondernemers waren gezwicht voor de normale gang van zaken, hielden zij vast aan hun HeldenDNA: Groente en fruit uit een flesje. Door hieraan vast te houden vonden ze uiteindelijk een producent die op hun manier wilde produceren!

De ‘goede’ groei en winst van Innocent

Het verhaal is natuurlijk heel mooi, maar zonder winst kan geen bedrijf bestaan. Innocent meet haar impact voor goede groei aan de hand van mensen dat dagelijks onvoldoende groente en fruit binnen krijgt. Zo bereikten ze zelfs dat hun smoothies in de Engelse schijf van vijf terecht kwamen. Doordat de smoothies volledig uit fruit bestaan en niet enkel uit concentraat dat aangelengd is met water.

De groei niet alleen goed te laten zijn voor Innocent en haar oprichters, willen ze vooral hun groei en winst delen met de wereld. Hiervoor geven ze jaarlijks 20 % van hun winst aan haar Foundation, waarmee geïnvesteerd wordt in lokale ondervoeding, voedselveiligheid, noodhulp, etc. Innocent heeft de ambitie om de wereld beter achter te laten dan ze hem aantroffen. Door programma’s te ontwikkelen (waarvan één de mooie naam Heroes of Change heeft) die ons en hun helpt om deze ambities te bewerkstelligen.

Innocent belande in 2017 op de 37ste plek van de meest inspirerende bedrijven.

De goede groei van Innocent

De goede groei van Innocent

Foto: Nigel Wright Group

Innocent Smoothies, wellicht dat je het wel eens hebt zien staan in de supermarkt. Achter dit toffe merk zit een nog toffer verhaal van de drie vrienden Rich, Jon & Adam. Lees hoe deze drie vrienden vanuit een eigen behoefte een echt heldenmerk hebben opgezet.

Het merk ontstaan vanuit eigen behoefte

De drie vrienden leefden en werkten in Londen en hadden, waar ze niet bepaald gezond leefden. Drank en fastfood was eerder regel dan uitzondering. Ze kregen zelf de behoefte aan een gezond leven zonder dat ze hun huidige bestaan moesten opgeven. Daarbij ontstond het idee: ‘Stop fruit in een flesje en dan in mensen’.

Daarop bestond het idee om het zelf te gaan doen. De drang naar ondernemerschap hadden ze al langer. Op een muziekfestival verkochten de oprichters smoothies. Boven hun kraam hadden ze een bord gehangen met de vraag ‘Moeten wij onze baan opzeggen om deze smoothies te gaan verkopen?’ In twee vuilnisbakken konden bezoekers stemmen nadat ze hadden geproefd: Ja of Nee. Het zal je niet verbazen: aan het einde van het festival was de ja-bak volledig gevuld en besloten de drie vrienden hun baan om te zeggen en de oprichters van Innocent te worden.

Lees ook: Hoe Philips omdraaide en een missie-gedreven organisatie werd

“Het verhaal is natuurlijk heel mooi, maar zonder winst kan geen bedrijf bestaan. Innocent meet haar impact voor goede groei aan de hand van mensen dat dagelijks onvoldoende groente en fruit binnen krijgt.”

Begin klein en maak fouten!

Door de jaren heen hebben de drie vrienden veel inzichten opgedaan, die zij in hun boek over Innocent uit de doeken doen. Eén van die inzichten is dat je als onderneming vooral klein moet beginnen. Zo hebben zij dat gedaan door eerste de vuilnisbak-test op een muziekfestival te organiseren. Daarna hadden ze een bescheiden start in een kleine schuur annex kantoor.

Het klein beginnen zetten zij ook in bij het geld inzamelen voor het goede doek. Vanuit hun kleine kantoor mobiliseerden zij Britten tot het breien van mutsjes. Deze mutsjes dienden als middel om geld in te zamelen voor het goede doel, alle kleine dingen kunnen groot worden is het idee. Ze roepen daarbij hun mensen ook op om vooral te doen en fouten te durven maken. Doordat je fouten durft te maken, ga je namelijk verder dan ieder ander bedrijf. Hierdoor ontstaan er doorbraken die ze steeds verder brengen en die ze zonder te doen niet hadden bereikt!

Lees ook: Het HeldenDNA van Ctaste

Blijf dicht bij je HeldenDNA

De drie ondernemers hadden één groot idee: Iedereen die gezond wilde leven moest met Innocent een product hebben dat zo gezond is dat het echt goed voor ze is. Daardoor wilden ze echte groente en fruit gebruiken voor hun producten. Het idee was heel tof, tot dat ze een producent zochten die op hun manier wilde werken. Iedere producent werkte namelijk met concentraten van groenten en fruit, wat veel minder gezond is dan echt groente en fruit te gebruiken.

Waar veel ondernemers waren gezwicht voor de normale gang van zaken, hielden zij vast aan hun HeldenDNA: Groente en fruit uit een flesje. Door hieraan vast te houden vonden ze uiteindelijk een producent die op hun manier wilde produceren!

De ‘goede’ groei en winst van Innocent

Het verhaal is natuurlijk heel mooi, maar zonder winst kan geen bedrijf bestaan. Innocent meet haar impact voor goede groei aan de hand van mensen dat dagelijks onvoldoende groente en fruit binnen krijgt. Zo bereikten ze zelfs dat hun smoothies in de Engelse schijf van vijf terecht kwamen. Doordat de smoothies volledig uit fruit bestaan en niet enkel uit concentraat dat aangelengd is met water.

De groei niet alleen goed te laten zijn voor Innocent en haar oprichters, willen ze vooral hun groei en winst delen met de wereld. Hiervoor geven ze jaarlijks 20 % van hun winst aan haar Foundation, waarmee geïnvesteerd wordt in lokale ondervoeding, voedselveiligheid, noodhulp, etc. Innocent heeft de ambitie om de wereld beter achter te laten dan ze hem aantroffen. Door programma’s te ontwikkelen (waarvan één de mooie naam Heroes of Change heeft) die ons en hun helpt om deze ambities te bewerkstelligen.

Innocent belande in 2017 op de 37ste plek van de meest inspirerende bedrijven.

Misschien vind je dit ook interessant:

Hier moet je op letten bij het inhuren van een videomarketingbureau

10/10/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Is jouw merk toekomstbestendig?

23/08/2019/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Vol voor je missie gaan: het einddoel is allesbepalend Vol voor je missie gaan: het einddoel is allesbepalend Ondernemen vanuit diepere betekenis, dit is waarom jouw bedrijf niet zonder...
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel