Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Een sterk merk bouwen is een van de belangrijkste uitdagingen van vele bedrijven. Om die reden is er ook veel gezegd over de professie van merkenbouw. Daarom heb ik drie uitspraken voor je verzameld over sterke merken om over na te denken.
Een quote uit het Tijdschrift voor Marketing. Sterke merken zijn merken die barrières opheffen voor hun klanten en overige relaties om het merk te gebruiken. Op welke manier dan ook. Je kijkt in de klantreis naar welke barrières er zijn en focust je op de manier waarop mensen met je merk kunnen spelen of aan de slag kunnen gaan. Daarmee vergroot je de mentale beschikbaarheid.
Makkelijk maken door alle barrières in de klantreis op te heffen en door de mentale beschikbaarheid te vergroten. Een mooi voorbeeld hiervan is de Allerhande app van Albert Heijn. Het is een app die mensen kunnen gebruiken wanneer ze antwoord willen hebben op de vraag ‘Wat eten we vandaag’. Vervolgens staan hier goede recepten die mensen kunnen klaarmaken. De app is zo gemaakt dat het handig te gebruiken is tijdens het koken. Hoewel deze mensen niet de boodschappen hoeven te halen bij Albert Heijn, kunnen ze toch aan de slag met het merk. Hoe vaker dit wordt gedaan, hoe groter de kans dat Albert Heijn de voorkeurssupermarkt wordt.
Een mooie uitspraak van Chris Kersbergen, Global Head of Brand van de Rabobank gaat over het imago van merken. Want hoe mooi je merkverhaal ook is, medewerkers maken het merk waar. Een merk is daarmee zo sterk als je laatste ervaring. Het imago van een Coolblue ligt bijvoorbeeld op extreme klantgerichtheid. Eén slechte ervaring kan het merk al minder sterk maken, laat staan als het er meerdere zijn.
Een merk is daarmee ook de associatie van individuele mensen. Een mooi inzicht om te gebruiken wanneer je structureel aan je merk werkt.
Een bekende uitspraak van Amazon-oprichter Jeff Bezos, gaat over wat een merk precies is. Want een merk gaat over het imago van anderen. Wij definiëren een merk dan ook als een totaal aan uitingen, gedragingen en gevoelens van een entiteit wat de buitenwereld in positieve of negatieve zin ervaart. Daarmee is ook alles en iedereen een merk.
We wensen je veel klachten toe, is een veelgehoorde uitspraak wanneer we het hebben over merkenbouw. Ontevreden klanten hoeven niet altijd te klagen, om toch niet tevreden te zijn. Een topje van de ijsberg klaagt bij je, de meeste klagen bij anderen. Dus wanneer jij net naar het toilet bent, gaan de klachten over de lippen bij mensen. Daarom is het zo belangrijk om in de klantreis je bewust te zijn van dit feit en mensen oprecht te vragen naar hun ervaring. Niet naar iedere aankoop een mailtje sturen voor een klanttevredenheidsonderzoek, maar oprechte interesse in hoe jullie dingen beter kunnen doen. Alleen zo weet je dat je merkimago groeit.
Lees ook: Weg met modellen en targets: De impact van het stellen van oprechte vragen
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Alle drie bovenstaande uitspraken gaan over één ding: De Klantreis. De klantreis is de reis die je klant aflegt van het allereerste contact tot aan de laatste. Zie de klantreis dan ook als een emotionele bankreking. Bij iedere positieve ervaring verhoogt de waarde op de bankrekening, bij iedere neutrale of negatieve ervaring gaat er waarde van de bankrekening af.
Bij merkenbouw zijn we veel bezig met merkpositionering, communicatie en campagnes. Net zo belangrijk zijn de ervaringen met de medewerkers in de gehele reis.
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 3: Vertel je verhaal door de gehele klantreis
De klantreis is een belangrijk element van een sterk merk. Maar een sterk merk start altijd met een krachtige merkidentiteit. Wanneer deze niet krachtig is, zal je merk nooit kunnen floreren. Meer over de merkidentiteit en hoe je deze ontdekt lees je in het heldenmerk-pakket.
Een sterk merk bouwen is een van de belangrijkste uitdagingen van vele bedrijven. Om die reden is er ook veel gezegd over de professie van merkenbouw. Daarom heb ik drie uitspraken voor je verzameld over sterke merken om over na te denken.
Een quote uit het Tijdschrift voor Marketing. Sterke merken zijn merken die barrières opheffen voor hun klanten en overige relaties om het merk te gebruiken. Op welke manier dan ook. Je kijkt in de klantreis naar welke barrières er zijn en focust je op de manier waarop mensen met je merk kunnen spelen of aan de slag kunnen gaan. Daarmee vergroot je de mentale beschikbaarheid.
Makkelijk maken door alle barrières in de klantreis op te heffen en door de mentale beschikbaarheid te vergroten. Een mooi voorbeeld hiervan is de Allerhande app van Albert Heijn. Het is een app die mensen kunnen gebruiken wanneer ze antwoord willen hebben op de vraag ‘Wat eten we vandaag’. Vervolgens staan hier goede recepten die mensen kunnen klaarmaken. De app is zo gemaakt dat het handig te gebruiken is tijdens het koken. Hoewel deze mensen niet de boodschappen hoeven te halen bij Albert Heijn, kunnen ze toch aan de slag met het merk. Hoe vaker dit wordt gedaan, hoe groter de kans dat Albert Heijn de voorkeurssupermarkt wordt.
Een mooie uitspraak van Chris Kersbergen, Global Head of Brand van de Rabobank gaat over het imago van merken. Want hoe mooi je merkverhaal ook is, medewerkers maken het merk waar. Een merk is daarmee zo sterk als je laatste ervaring. Het imago van een Coolblue ligt bijvoorbeeld op extreme klantgerichtheid. Eén slechte ervaring kan het merk al minder sterk maken, laat staan als het er meerdere zijn.
Een merk is daarmee ook de associatie van individuele mensen. Een mooi inzicht om te gebruiken wanneer je structureel aan je merk werkt.
Een bekende uitspraak van Amazon-oprichter Jeff Bezos, gaat over wat een merk precies is. Want een merk gaat over het imago van anderen. Wij definiëren een merk dan ook als een totaal aan uitingen, gedragingen en gevoelens van een entiteit wat de buitenwereld in positieve of negatieve zin ervaart. Daarmee is ook alles en iedereen een merk.
We wensen je veel klachten toe, is een veelgehoorde uitspraak wanneer we het hebben over merkenbouw. Ontevreden klanten hoeven niet altijd te klagen, om toch niet tevreden te zijn. Een topje van de ijsberg klaagt bij je, de meeste klagen bij anderen. Dus wanneer jij net naar het toilet bent, gaan de klachten over de lippen bij mensen. Daarom is het zo belangrijk om in de klantreis je bewust te zijn van dit feit en mensen oprecht te vragen naar hun ervaring. Niet naar iedere aankoop een mailtje sturen voor een klanttevredenheidsonderzoek, maar oprechte interesse in hoe jullie dingen beter kunnen doen. Alleen zo weet je dat je merkimago groeit.
Lees ook: Weg met modellen en targets: De impact van het stellen van oprechte vragen
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Alle drie bovenstaande uitspraken gaan over één ding: De Klantreis. De klantreis is de reis die je klant aflegt van het allereerste contact tot aan de laatste. Zie de klantreis dan ook als een emotionele bankreking. Bij iedere positieve ervaring verhoogt de waarde op de bankrekening, bij iedere neutrale of negatieve ervaring gaat er waarde van de bankrekening af.
Bij merkenbouw zijn we veel bezig met merkpositionering, communicatie en campagnes. Net zo belangrijk zijn de ervaringen met de medewerkers in de gehele reis.
Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 3: Vertel je verhaal door de gehele klantreis
De klantreis is een belangrijk element van een sterk merk. Maar een sterk merk start altijd met een krachtige merkidentiteit. Wanneer deze niet krachtig is, zal je merk nooit kunnen floreren. Meer over de merkidentiteit en hoe je deze ontdekt lees je in het heldenmerk-pakket.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: