• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Het kantoor van de toekomst is een merkkantoor

Het wordt maar weinig gezien, maar het kantoor van je merk is een belangrijk onderdeel van je merkverhaal. Naast dat het een belangrijke en veilige omgeving voor je medewerkers moet zijn, is het ook een plek die steeds meer de drager van je merkverhaal wordt. Hoe dit zit lees je in dit artikel.

Het kantoor als merkdrager

Merkdragers zijn die elementen die letterlijk het verhaal van je merk dragen. En wat ons betreft mag het kantoor daarin niet ontbreken. Het is de ideale plek om het merkverhaal in grote en kleine details terug te laten komen. Dit heeft een aantal voordelen: Je medewerkers worden in het merkverhaal gezogen en zullen sneller handelen n.a.v. de merkidentiteit, je klanten komen in een unieke omgeving binnen, waardoor het volledig past bij je merkverhaal die ze ergens anders hebben gelezen of gezien.

Zie het kantoor als ideale canvas om je merkverhaal te vertellen, maar belangrijker nog richt je kantoor zo in dat het alle randvoorwaarden biedt om de kernwaarden van je organisatie na te leven. Daarnaast is het belangrijk om randvoorwaarden te creëren om flow te ervaren. Zo vindt BrandDeli in Amsterdam gezonde voedsel erg belangrijk. Dit laten ze zien door de keuken het kloppend hart van het kantoor te laten zijn, waar twee keer per dag een gezonde maaltijd wordt verzorgd door een kok. Meer over het kantoor van BrandDeli lees je op de website van Vance.

De toekomst: Beleving

De coronapandemie en de daarbij behorende maatregelen hebben voor een flinke aardverschuiving gezorgd in het gebruik van het kantoor. Veel medewerkers (zo niet allemaal) zijn vanuit huis gaan werken, waardoor er veel organisaties nadenken over of zo’n groot kantoor eigenlijk nog wel nodig is.

In het E-book ‘De zaak Vooruit’ van de ABN Amro vertelt Petran van Heel het nieuwe werken vanuit het perspectief van het kantoorleven. Hij geloof niet dat het kantoor volledig gaat verdwijnen, maar wel dat deze evolueert: ‘Het feit dat ik normaal gesproken op het kantoor van ABN AMRO op de Zuidas werk, geeft mij een bepaalde identiteit. Het gebouw of kantoor waar een bedrijf is gehuisvest, is nu eenmaal onderdeel van een corporate identity. Maar ook het bedrijfs-DNA en je purpose maken deel uit van die identiteit.’

Het kantoor wordt daarmee steeds meer een belevingslocatie waar het merkverhaal en de merkidentiteit voorop staat. Kantoren van de toekomst worden in gericht zoals Coolblue en Google doen: Met een vergaderlocatie in de vorm van het Tetris-spel, met glijbanen en andere manieren om elkaar te ontmoeten en creativiteit te stimuleren. De kantoorlocatie wordt een locatie vol beleving, waar je een aantal keer per week komt en voor de rest werk je thuis door.

De missie en de betekenis die je als merk hebt en uitdraagt is steeds belangrijker voor consumenten, klanten en stakeholders. Alleen daarom is het toevoegen van het merkverhaal en beleving op de kantoorlocatie belangrijker dan ooit, zodat iedereen die op die plek het merkverhaal beleefd.

Evolueer je eigen kantoor

Zit je nu op kantoor en denk je dat dit een stap te ver is voor jouw (kleine) bedrijf? Ieder bedrijf, groot of klein kan aan de slag gaan met het evolueren van het kantoor. Stel eens een team samen die gaat nadenken wat jullie kunnen doen om meer (merk)beleving aan jullie kantoor toe te voegen. Het kan al simpel beginnen met de signing aan de buitenkant van jullie kantoor, of door fotolijstjes op te hangen van jullie klanten.

Belangrijk is wel dat je dan de merkidentiteit van je merk helder hebt. Meer over het ontdekken van je merkidentiteit lees je in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Het kantoor van de toekomst is een merkkantoor

Het wordt maar weinig gezien, maar het kantoor van je merk is een belangrijk onderdeel van je merkverhaal. Naast dat het een belangrijke en veilige omgeving voor je medewerkers moet zijn, is het ook een plek die steeds meer de drager van je merkverhaal wordt. Hoe dit zit lees je in dit artikel.

Het kantoor als merkdrager

Merkdragers zijn die elementen die letterlijk het verhaal van je merk dragen. En wat ons betreft mag het kantoor daarin niet ontbreken. Het is de ideale plek om het merkverhaal in grote en kleine details terug te laten komen. Dit heeft een aantal voordelen: Je medewerkers worden in het merkverhaal gezogen en zullen sneller handelen n.a.v. de merkidentiteit, je klanten komen in een unieke omgeving binnen, waardoor het volledig past bij je merkverhaal die ze ergens anders hebben gelezen of gezien.

Zie het kantoor als ideale canvas om je merkverhaal te vertellen, maar belangrijker nog richt je kantoor zo in dat het alle randvoorwaarden biedt om de kernwaarden van je organisatie na te leven. Daarnaast is het belangrijk om randvoorwaarden te creëren om flow te ervaren. Zo vindt BrandDeli in Amsterdam gezonde voedsel erg belangrijk. Dit laten ze zien door de keuken het kloppend hart van het kantoor te laten zijn, waar twee keer per dag een gezonde maaltijd wordt verzorgd door een kok. Meer over het kantoor van BrandDeli lees je op de website van Vance.

De toekomst: Beleving

De coronapandemie en de daarbij behorende maatregelen hebben voor een flinke aardverschuiving gezorgd in het gebruik van het kantoor. Veel medewerkers (zo niet allemaal) zijn vanuit huis gaan werken, waardoor er veel organisaties nadenken over of zo’n groot kantoor eigenlijk nog wel nodig is.

In het E-book ‘De zaak Vooruit’ van de ABN Amro vertelt Petran van Heel het nieuwe werken vanuit het perspectief van het kantoorleven. Hij geloof niet dat het kantoor volledig gaat verdwijnen, maar wel dat deze evolueert: ‘Het feit dat ik normaal gesproken op het kantoor van ABN AMRO op de Zuidas werk, geeft mij een bepaalde identiteit. Het gebouw of kantoor waar een bedrijf is gehuisvest, is nu eenmaal onderdeel van een corporate identity. Maar ook het bedrijfs-DNA en je purpose maken deel uit van die identiteit.’

Het kantoor wordt daarmee steeds meer een belevingslocatie waar het merkverhaal en de merkidentiteit voorop staat. Kantoren van de toekomst worden in gericht zoals Coolblue en Google doen: Met een vergaderlocatie in de vorm van het Tetris-spel, met glijbanen en andere manieren om elkaar te ontmoeten en creativiteit te stimuleren. De kantoorlocatie wordt een locatie vol beleving, waar je een aantal keer per week komt en voor de rest werk je thuis door.

De missie en de betekenis die je als merk hebt en uitdraagt is steeds belangrijker voor consumenten, klanten en stakeholders. Alleen daarom is het toevoegen van het merkverhaal en beleving op de kantoorlocatie belangrijker dan ooit, zodat iedereen die op die plek het merkverhaal beleefd.

Evolueer je eigen kantoor

Zit je nu op kantoor en denk je dat dit een stap te ver is voor jouw (kleine) bedrijf? Ieder bedrijf, groot of klein kan aan de slag gaan met het evolueren van het kantoor. Stel eens een team samen die gaat nadenken wat jullie kunnen doen om meer (merk)beleving aan jullie kantoor toe te voegen. Het kan al simpel beginnen met de signing aan de buitenkant van jullie kantoor, of door fotolijstjes op te hangen van jullie klanten.

Belangrijk is wel dat je dan de merkidentiteit van je merk helder hebt. Meer over het ontdekken van je merkidentiteit lees je in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Ontwikkeltraject naar je merkidentiteit

Veel merken zijn in transitie en dat is wat ons betreft een goed teken. Het betekent dat er een positieve beweging is naar een toffere wereld, waar we allemaal naartoe willen. Is het ook tijd om jouw merk te herijken voor de toekomst? Wil je ook op weg naar een missie-gedreven organisatie? In een ontwikkeltraject ondersteunen en faciliteren we je merk naar een toekomstbestendig merk met een missie! Meer weten hierover? Tijdens de Herotalk vertellen we je er meer over, vraag de Herotalk nu vrijblijvend aan!

Misschien vind je dit ook interessant:

Alle neuzen dezelfde kant op binnen je bedrijf? Werk aan je merkidentiteit!

17/10/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Het verhaal achter de video van Buro Ontwerp & Omgeving

07/11/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Een heldenmerk bouwen: Boost het leiderschap binnen je organisatie Het geheim van schaalbaarheid
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel