Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als we met betekenisvolle ondernemers spreken, komt het gesprek vaak terecht op het gebrek aan urgentie bij consument en overheid. De consument en de overheid zien niet direct urgentie om te veranderen in de keuzes die ze maken. De vraag is: Is dit gek? Het antwoord: Waarschijnlijk niet. Dat komt door ons reptielenbrein.
Ons reptielenbrein is het oudste gedeelte van het brein, daar waar de primaire functionaliteiten worden gestuurd. Daarmee wordt bedoeld dat onze hersenen geprogrammeerd zijn vanuit de oertijd. Wanneer je vroeger in de natuur leefde, kreeg je acute bedreigingen op je af, zoals roofdieren die je overvallen of een overstroming. Je moet daarbij een duidelijke keuze maken: Vechten, Vluchten of Bevriezen. Dit systeem zit nog steeds in ons brein opgesloten. De keuzes die we maken, hebben hier allemaal mee te maken.
Ons reptielenbrein helpen ons niet bij betekenisvolle keuzes te maken. Doordat de huidige maatschappelijke problemen vaak groot en complex zijn, hebben we geen gevoel van directe urgentie. Heel simpel gezegd: Als we er vandaag niets tegen doen, leven we morgen nog steeds. De impact en het effect is pas op lange termijn zichtbaar en voelbaar.
Daardoor ontbreekt bij zowel de overheid als bij de consument de urgentie voor betekenisvolle keuzes. Van de overheid mogen we meer verwachten als we het hebben over lange termijn denken. Mogen we dat ook van consumenten verwachten? Wij zeggen van niet. Consumenten zijn niet het probleem, maar wel een middel om het probleem op te lossen.
“Dat is dan ook de hoofdboodschap van dit artikel: Maak het voor de consument zo klein mogelijk om mee te doen aan de beweging die je in gang wil zetten.”
Huh? Consument het middel om een maatschappelijk probleem op te lossen? Ja! Wij geloven erin dat juist merken het goud in handen hebben. Door betekenisvolle producten en diensten te bieden die zo gaaf zijn dat iedereen het wil hebben, zorgen we met kleine stappen dat we het maatschappelijk probleem aanpakken.
Dat is dan ook de hoofdboodschap van dit artikel: Maak het voor de consument zo klein mogelijk om mee te doen aan de beweging die je in gang wil zetten. Je wilt dat de consument een betekenisvolle keuze maakt, zonder het als hoofdargument te gebruiken.
Dan komen we uit op het laatste punt in dit artikel. Veel betekenisvolle merken focussen hun communicatie vooral op de betekenisvolle argumenten. Deze argumenten zijn maar voor een kleine klantgroep interessant (of is voor deze groep het hoofdargument). Zorg er dan ook voor dat je niet alleen de focus hebt op de waarden van je eigen merk, maar dat je ook aansluit bij de waarden van je klantgroep(en). Meer over betekenisvolle klantgroepen lees je in het artikel Betekenisvol ondernemen, de klantgroepen.
Communicatie en acties van consumenten, het heeft alles te maken met het laden van je merk. Wat wij nog te vaak merken is dat het laden van het merk niet effectief genoeg is, omdat de fundering van het merk nog niet krachtig genoeg is. Hoe zit jouw merkfundering in elkaar? Dat lees je in het artikel Branding start met de merkfundering
Als we met betekenisvolle ondernemers spreken, komt het gesprek vaak terecht op het gebrek aan urgentie bij consument en overheid. De consument en de overheid zien niet direct urgentie om te veranderen in de keuzes die ze maken. De vraag is: Is dit gek? Het antwoord: Waarschijnlijk niet. Dat komt door ons reptielenbrein.
Ons reptielenbrein is het oudste gedeelte van het brein, daar waar de primaire functionaliteiten worden gestuurd. Daarmee wordt bedoeld dat onze hersenen geprogrammeerd zijn vanuit de oertijd. Wanneer je vroeger in de natuur leefde, kreeg je acute bedreigingen op je af, zoals roofdieren die je overvallen of een overstroming. Je moet daarbij een duidelijke keuze maken: Vechten, Vluchten of Bevriezen. Dit systeem zit nog steeds in ons brein opgesloten. De keuzes die we maken, hebben hier allemaal mee te maken.
Ons reptielenbrein helpen ons niet bij betekenisvolle keuzes te maken. Doordat de huidige maatschappelijke problemen vaak groot en complex zijn, hebben we geen gevoel van directe urgentie. Heel simpel gezegd: Als we er vandaag niets tegen doen, leven we morgen nog steeds. De impact en het effect is pas op lange termijn zichtbaar en voelbaar.
Daardoor ontbreekt bij zowel de overheid als bij de consument de urgentie voor betekenisvolle keuzes. Van de overheid mogen we meer verwachten als we het hebben over lange termijn denken. Mogen we dat ook van consumenten verwachten? Wij zeggen van niet. Consumenten zijn niet het probleem, maar wel een middel om het probleem op te lossen.
“Dat is dan ook de hoofdboodschap van dit artikel: Maak het voor de consument zo klein mogelijk om mee te doen aan de beweging die je in gang wil zetten.”
Huh? Consument het middel om een maatschappelijk probleem op te lossen? Ja! Wij geloven erin dat juist merken het goud in handen hebben. Door betekenisvolle producten en diensten te bieden die zo gaaf zijn dat iedereen het wil hebben, zorgen we met kleine stappen dat we het maatschappelijk probleem aanpakken.
Dat is dan ook de hoofdboodschap van dit artikel: Maak het voor de consument zo klein mogelijk om mee te doen aan de beweging die je in gang wil zetten. Je wilt dat de consument een betekenisvolle keuze maakt, zonder het als hoofdargument te gebruiken.
Dan komen we uit op het laatste punt in dit artikel. Veel betekenisvolle merken focussen hun communicatie vooral op de betekenisvolle argumenten. Deze argumenten zijn maar voor een kleine klantgroep interessant (of is voor deze groep het hoofdargument). Zorg er dan ook voor dat je niet alleen de focus hebt op de waarden van je eigen merk, maar dat je ook aansluit bij de waarden van je klantgroep(en). Meer over betekenisvolle klantgroepen lees je in het artikel Betekenisvol ondernemen, de klantgroepen.
Communicatie en acties van consumenten, het heeft alles te maken met het laden van je merk. Wat wij nog te vaak merken is dat het laden van het merk niet effectief genoeg is, omdat de fundering van het merk nog niet krachtig genoeg is. Hoe zit jouw merkfundering in elkaar? Dat lees je in het artikel Branding start met de merkfundering
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: