Wanneer je deze klantgroepen eenmaal herkent, kun je er ook naar handelen. Zo heeft het circulaire initiatief New Horizon aan dat zij totaal niet gaan overtuigen op circulaire argumenten.
Goed om te weten is dat de groep waar Bart & Bianca toe behoren niet zo groot is. De laatste jaren is deze groep wel gegroeid, maar toch blijft het een kleine groep wanneer je naar het grote geheel kijkt. De grootste groep is Moniek & Marc. Die groep overtuig je niet met betekenisvolle argumenten, maar met argumenten die voor hen belangrijker zijn. Zoals gemak, comfort of prijs.
Daarom zijn de argumenten die je inzet ook altijd meer dan de betekenisvolle. Zo is Mud Jeans ooit begonnen met een circulaire spijkerbroek op lease-basis. Het idee was erg tof, maar de uitvoering minder. Veel mensen vonden de spijkerbroek qua uiterlijk niet mooi en hij was in een aantal maten niet te verkrijgen. Hetzelfde geldt voor Healthy Seas Socks. Sokken die zijn gemaakt van afval vanuit het water. Een heel tof verhaal, maar de sokken zitten niet fijn, waardoor mensen ze niet gaan dragen naar aankoop. Of de trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is.
Daarom moeten betekenisvolle argumenten enkel één van de argumenten zijn. Alle andere argumenten zijn belangrijker. De basis moet zijn: je hebt een tof product of een toffe dienst die veel waarde levert aan je klant, die gelukkig ook nog betekenisvol is.
Lees ook: Hoe begin je met missiegedreven ondernemen?