Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Veel organisaties zijn gestart vanuit een bepaalde ambitie. We spreken veel ondernemers waarbij we in die gesprekken merken dat ze hun ambitie niet meer helder hebben. De ambitie is vaag geworden, door alle ‘randzaken’ die erom heen spelen. Hoe kom je hieruit? En hoe maak je een organisatie-ambitie wel waar? In dit artikel lees je er meer over.
De allerbelangrijkste vraag wanneer we het hebben over het waarmaken van de organisatie-ambitie is wat die dan eigenlijk is. Hebben jullie als organisatie helder wat de ambitie is? Of zou deze nog scherp gesteld moeten worden.
Tijdens de Merksessie maken we het beeld van het ideale merk voor organisaties. Daar komt de organisatie-ambitie kijken. Wat wij veel merken is dat er een aantal flarden aan ideeën of denkrichtingen zijn, maar geen concreet beeld over wat deze ambitie dan is. Zonder helder beeld, kun je ook nooit de ambitie behalen.
Vergelijk het behalen van je organisatie-ambitie als een reis. Wij noemen het de merkreis. Wanneer je een reis gaat maken, dan begin je met het maken van een plan. Wanneer je het plan hebt, dan ga je navigeren: Hoe komen we bij de eerste bestemming? En hoe gaan we vervolgens naar de volgende bestemming?
Zo werkt het ook bij het waarmaken van ambities. Je gaat een aantal belangrijke bestemmingen bepalen voor het behalen van je ambitie. Dit zijn deelmissies die je nodig hebt om te je grote missie te bereiken. Door te weten welke deelmissies je hebt, kom je in actie om deze deelmissies te bereiken.
“Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.”
Eén van de belangrijkste onderdelen van het behalen van een missie of ambitie is het hebben van een stevig fundament. Zonder stevig fundament kun je proberen wat je wil, de kans op slagen is dan erg klein. Wij noemen dit de merkfundering. Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.
De merkfundering bestaat uit:
Lees alles over de merkfundering.
In actie komen is een belangrijk onderdeel voor alles wat je wilt bereiken. Als je op een wereldreis wilt gaan, is het ook belangrijk om een goed plan te hebben én in actie te komen. Zonder actie geen wereldreis.
Zonder actie ook geen merkreis. Zonder actie geen ambities die worden nagestreefd. Nu horen we je denken: Lekker makkelijk zeggen, maar hoe maak je het dan concreet? Dat doe je door de grote missie/ ambitie klein te maken. Met de deelmissies die zijn bepaald, kun je de eerste deelmissie al heel concreet maken. Concreet door een meerjarenplan te maken. Dit meerjarenplan zet je vervolgens om in een jaar- en kwartaalplan. Een kwartaalplan met concrete acties die je kunt doen om de deelmissie en daarmee de missie een stap dichterbij te brengen.
Hoe je dit concreet doet lees je in het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties.
Als je op reis gaat, dan maak je een paklijst. Een lijst met alle spullen die je mee moet nemen en belangrijk zijn voor je reis. Dit kun je ook doen voor de reis die je inzet om je organisatie-ambitie waar te maken. Wat heb je nodig in de reis naar een succesvol merk? Een aantal dingen waar je aan kunt denken:
Hoe staat het ervoor met jullie organisatie-ambitie? Is die nog niet helder genoeg in jullie organisatie? Tijdens de Merkessie maken we jullie ambitie concreet en kijken we hoe jullie deze ambitie kunnen behalen. Aan de slag? Boek de Merksessie nu!
Veel organisaties zijn gestart vanuit een bepaalde ambitie. We spreken veel ondernemers waarbij we in die gesprekken merken dat ze hun ambitie niet meer helder hebben. De ambitie is vaag geworden, door alle ‘randzaken’ die erom heen spelen. Hoe kom je hieruit? En hoe maak je een organisatie-ambitie wel waar? In dit artikel lees je er meer over.
De allerbelangrijkste vraag wanneer we het hebben over het waarmaken van de organisatie-ambitie is wat die dan eigenlijk is. Hebben jullie als organisatie helder wat de ambitie is? Of zou deze nog scherp gesteld moeten worden.
Tijdens de Merksessie maken we het beeld van het ideale merk voor organisaties. Daar komt de organisatie-ambitie kijken. Wat wij veel merken is dat er een aantal flarden aan ideeën of denkrichtingen zijn, maar geen concreet beeld over wat deze ambitie dan is. Zonder helder beeld, kun je ook nooit de ambitie behalen.
Vergelijk het behalen van je organisatie-ambitie als een reis. Wij noemen het de merkreis. Wanneer je een reis gaat maken, dan begin je met het maken van een plan. Wanneer je het plan hebt, dan ga je navigeren: Hoe komen we bij de eerste bestemming? En hoe gaan we vervolgens naar de volgende bestemming?
Zo werkt het ook bij het waarmaken van ambities. Je gaat een aantal belangrijke bestemmingen bepalen voor het behalen van je ambitie. Dit zijn deelmissies die je nodig hebt om te je grote missie te bereiken. Door te weten welke deelmissies je hebt, kom je in actie om deze deelmissies te bereiken.
“Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.”
Eén van de belangrijkste onderdelen van het behalen van een missie of ambitie is het hebben van een stevig fundament. Zonder stevig fundament kun je proberen wat je wil, de kans op slagen is dan erg klein. Wij noemen dit de merkfundering. Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.
De merkfundering bestaat uit:
Lees alles over de merkfundering.
In actie komen is een belangrijk onderdeel voor alles wat je wilt bereiken. Als je op een wereldreis wilt gaan, is het ook belangrijk om een goed plan te hebben én in actie te komen. Zonder actie geen wereldreis.
Zonder actie ook geen merkreis. Zonder actie geen ambities die worden nagestreefd. Nu horen we je denken: Lekker makkelijk zeggen, maar hoe maak je het dan concreet? Dat doe je door de grote missie/ ambitie klein te maken. Met de deelmissies die zijn bepaald, kun je de eerste deelmissie al heel concreet maken. Concreet door een meerjarenplan te maken. Dit meerjarenplan zet je vervolgens om in een jaar- en kwartaalplan. Een kwartaalplan met concrete acties die je kunt doen om de deelmissie en daarmee de missie een stap dichterbij te brengen.
Hoe je dit concreet doet lees je in het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties.
Als je op reis gaat, dan maak je een paklijst. Een lijst met alle spullen die je mee moet nemen en belangrijk zijn voor je reis. Dit kun je ook doen voor de reis die je inzet om je organisatie-ambitie waar te maken. Wat heb je nodig in de reis naar een succesvol merk? Een aantal dingen waar je aan kunt denken:
Hoe staat het ervoor met jullie organisatie-ambitie? Is die nog niet helder genoeg in jullie organisatie? Tijdens de Merkessie maken we jullie ambitie concreet en kijken we hoe jullie deze ambitie kunnen behalen. Aan de slag? Boek de Merksessie nu!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: