Merkidentiteit Floooow

Floooow is een heldenbedrijf dat strijdt om bedrijven vanuit flow te laten opereren, waardoor we burn-outs voorkomen en bedrijven de best place to work worden! Samen met Floooow hebben we het HeldenDNA (merkidentiteit) ontwikkelt.

Het heldenvraagstuk

Rachel heeft in 2015 een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar flow in de dagelijkse werkpraktijk. Uit dit onderzoek is gebleken dat medewerkers die meer flow ervaren gezonder, productiever en innovatiever zijn, een beter leervermogen hebben en dat ze meer werkgeluk ervaren.. Uit dit onderzoek zijn 8 factoren naar voren gekomen die de juiste omstandigheden binnen organisaties creëren, zodat medewerkers vaker flow ervaren en de organisatie meer winst kan boeken.

Op dat moment is Rachel nog een zelfstandig professional op het gebied van werving en selectie, maar wil graag de stap maken om bedrijven te ondersteunen bij het bevorderen van flow.

De grote vraag was: Hoe kunnen we met dit flowconcept Nederland veroveren? En hoe ziet het merk er dan uit?

Onze aanpak

Aan de hand van verschillende DNA-werksessies zijn we samen met Rachel een beeld gaan schetsen van de betekenis haar bedrijf voor de wereld. Tijdens deze werksessies bespraken we een aantal belangrijke stellingen en een aantal K-vragen (kritische vragen). Door met deze DNA-werksessies aan de slag gaan ontdekten we stapsgewijs het HeldenDNA van Floooow.

Vanuit de drive van Rachel om burn-out te voorkomen en mensen gelukkig te laten zijn op het werk hebben we haar merk opgebouwd. Vanuit de werksessies hebben we door verschillende technieken de identiteit van haar bedrijf vastgelegd in het DNA-handboek. Hierin beschrijven we onder andere de visie, missie en kernwaarden van Floooow.

Onze sidekicks hebben ondersteund bij de volgende werkzaamheden:

  • Het begeleiden van het proces met DNA-werksessies, waarin we stapsgewijs de merkidentiteit hebben ontwikkelt.
  • Het organiseren en faciliteren van een brainstormsessie om samen de bedrijfsnaam te ontwikkelen van het nieuwe bedrijf.
  • Het vormgeven van het DNA-handboek, waarin het HeldenDNA van het merk Floooow vastgelegd is.
  • Begeleidende sessie bij het borgen van de identiteit voor het nieuwe merk.

Eindresultaat

Het eindresultaat van het traject is het HeldenDNA van het merk Floooow vastgelegd in het DNA-handboek. Met de identiteit kan het nieuwe merk de markt op om echte heldendaden te gaan verrichten. Samen met de medewerkers van Floooow heeft Rachel een helder en krachtig verhaal waarmee ze naar buiten kan treden en waarmee ze klanten inspireert!

Meer weten over Floooow? Bekijk hun heldenpagina!

Zelf aan de slag met jouw merk-identiteit?

Wil je aan de slag om jouw drive om je wereld of markt positief te veranderen? Wil je jouw merk vastleggen in een identiteit? Boek nu een vrijblijvende inspiratiesessie – Herotalk -, waarin we samen de identiteit van jouw bedrijf bespreken.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy