Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Marketing heeft de laatste decennia een steeds slechter imago gekregen. Het is ook niet voor niets dat wij zeggen dat marketing ziek is. Daarom is het niet gek dat er steeds vaker wordt gezegd dat marketing moet veranderen. We gooien met dit artikel dan ook een knuppel in het hoenderhok: Stop met marketing!
In het boek Brandhacking schrijft Stef Verbeeck een heel hoofdstuk over het stoppen met marketing. Zijn grootste punt die hij maakt is ‘marketing is belasting op de saaiheid van je merk’, vrij vertaald van een uitspraak van Robert Stevens. Verbeeck ziet dat veel merken interessant en opvallend genoeg zijn om op zichzelf te groeien, simpelweg omdat ze een relevant verhaal vertellen, een prangend probleem oplossen of een onvergetelijke beleving bieden aan hun klanten.
Met andere woorden: Zonder een sterk en uitgesproken merk, moet je marketing doen om je producten te verkopen. Met een sterk merk, dat écht ergens voor staat, heb je geen marketing nodig om zichtbaar, vindbaar te worden en daardoor fans te verbinden aan je merk. Een interessante gedachte.
Voor veel bedrijven gaat marketing nog steeds over het genereren van leads, om meer te verkopen. Daarbij gaat het niet meer over de manieren waarop we mensen kunnen helpen, maar over het bereiken van meer afzet. Telefonisten en deurverkopers die niet ophouden bij een ‘nee’, omdat zij wel weten wat jij nodig hebt. Advertenties die je te zien krijgt net nadat je op een afbeelding van een paar schoenen bent blijven stilstaan op je sociale kanalen. Het zijn allemaal voorbeelden waarbij we de échte betekenis uit het oog hebben verloren. Bedenk daarbij dat 74 % van de consumenten er alles aan doet om een reclameboodschap te vermijden (Bron Edelman Trust Barometer 2019).
Als je kijkt waar het echt om draait is dat we als mensen verbinding willen maken met elkaar. Dus ook medewerkers met klanten. Als we met zijn allen iets kunnen betekenen voor een ander, dan ben je écht goed bezig. En ja, dat kan betekenen dat je iemand een product verkoopt, maar dan weet je dat je écht een oplossing biedt voor de ander. Je drukt het niet door, je zorgt dat zij de juiste oplossing krijgen. Als merk ben je dan ook een partner voor je klant om tot de juiste oplossing te komen. En dat kan best een oplossing van een collega-onderneming zijn. En het leuke: De verbinding die je maakt door een collega aan die persoon te adviseren die betaald zich vroeg of laat ook uit. Lees hiervoor het voorbeeld van Zappos in het artikel 5 voorbeelden van goede klantenservice
Bedrijven die alleen verkopen om het verkopen en de klanten uit het oog zijn verloren hebben geen bestaansrecht.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wij hanteren daarom liever de term merketing, dus met een ‘e’. Merketing gaat over het vermarkten van je merkverhaal. Het verhaal waarom jullie van betekenis willen zijn, wat jullie willen veranderen in jullie omgeving. De missie van je merk staat centraal bij merketing. Het is de grote opdracht die je als organisatie te doen hebt. Deze opdracht geeft je bestaansrecht als organisatie. Iedere product of iedere dienst die je verkoopt draagt bij aan deze missie. Marketing is daarmee ook de oude kant van steeds meer verkopen voor eigen gewin, merketing is het starten van een beweging van fans. Deze fans hoeven niet altijd ook je klanten te zijn.
Deze merken moeten ook winstgevend zijn, anders kunnen ze niet bestaan en van impact zijn. De risico’s die deze ondernemers nemen, mogen dan ook beloont worden, maar ze weten de gezonde balans te bewaken.
Marketing is vaak nog zaak van een aparte afdeling, waarbij merketing gedragen moet worden door alle medewerkers. Iedereen draagt het merkverhaal uit, iedereen is bezig om de missie een stap dichterbij te brengen.
Lees ook: Van marketing naar merketing: een artikel vol handvatten.
Onze boodschap is dus: Stop met marketing en start met merketing. En dat start met het vinden van de betekenis. Daarop bouw je een sterk merk dat het merkverhaal continu in alle geledingen deelt. Een sterk merk bouwen doe je door de merkreis als organisatie af te leggen. Wat de merkreis is en oefeningen om deze te doorlopen ontvang je in het kosteloze heldenmerk-pakket.
Marketing heeft de laatste decennia een steeds slechter imago gekregen. Het is ook niet voor niets dat wij zeggen dat marketing ziek is. Daarom is het niet gek dat er steeds vaker wordt gezegd dat marketing moet veranderen. We gooien met dit artikel dan ook een knuppel in het hoenderhok: Stop met marketing!
In het boek Brandhacking schrijft Stef Verbeeck een heel hoofdstuk over het stoppen met marketing. Zijn grootste punt die hij maakt is ‘marketing is belasting op de saaiheid van je merk’, vrij vertaald van een uitspraak van Robert Stevens. Verbeeck ziet dat veel merken interessant en opvallend genoeg zijn om op zichzelf te groeien, simpelweg omdat ze een relevant verhaal vertellen, een prangend probleem oplossen of een onvergetelijke beleving bieden aan hun klanten.
Met andere woorden: Zonder een sterk en uitgesproken merk, moet je marketing doen om je producten te verkopen. Met een sterk merk, dat écht ergens voor staat, heb je geen marketing nodig om zichtbaar, vindbaar te worden en daardoor fans te verbinden aan je merk. Een interessante gedachte.
Voor veel bedrijven gaat marketing nog steeds over het genereren van leads, om meer te verkopen. Daarbij gaat het niet meer over de manieren waarop we mensen kunnen helpen, maar over het bereiken van meer afzet. Telefonisten en deurverkopers die niet ophouden bij een ‘nee’, omdat zij wel weten wat jij nodig hebt. Advertenties die je te zien krijgt net nadat je op een afbeelding van een paar schoenen bent blijven stilstaan op je sociale kanalen. Het zijn allemaal voorbeelden waarbij we de échte betekenis uit het oog hebben verloren. Bedenk daarbij dat 74 % van de consumenten er alles aan doet om een reclameboodschap te vermijden (Bron Edelman Trust Barometer 2019).
Als je kijkt waar het echt om draait is dat we als mensen verbinding willen maken met elkaar. Dus ook medewerkers met klanten. Als we met zijn allen iets kunnen betekenen voor een ander, dan ben je écht goed bezig. En ja, dat kan betekenen dat je iemand een product verkoopt, maar dan weet je dat je écht een oplossing biedt voor de ander. Je drukt het niet door, je zorgt dat zij de juiste oplossing krijgen. Als merk ben je dan ook een partner voor je klant om tot de juiste oplossing te komen. En dat kan best een oplossing van een collega-onderneming zijn. En het leuke: De verbinding die je maakt door een collega aan die persoon te adviseren die betaald zich vroeg of laat ook uit. Lees hiervoor het voorbeeld van Zappos in het artikel 5 voorbeelden van goede klantenservice
Bedrijven die alleen verkopen om het verkopen en de klanten uit het oog zijn verloren hebben geen bestaansrecht.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Wij hanteren daarom liever de term merketing, dus met een ‘e’. Merketing gaat over het vermarkten van je merkverhaal. Het verhaal waarom jullie van betekenis willen zijn, wat jullie willen veranderen in jullie omgeving. De missie van je merk staat centraal bij merketing. Het is de grote opdracht die je als organisatie te doen hebt. Deze opdracht geeft je bestaansrecht als organisatie. Iedere product of iedere dienst die je verkoopt draagt bij aan deze missie. Marketing is daarmee ook de oude kant van steeds meer verkopen voor eigen gewin, merketing is het starten van een beweging van fans. Deze fans hoeven niet altijd ook je klanten te zijn.
Deze merken moeten ook winstgevend zijn, anders kunnen ze niet bestaan en van impact zijn. De risico’s die deze ondernemers nemen, mogen dan ook beloont worden, maar ze weten de gezonde balans te bewaken.
Marketing is vaak nog zaak van een aparte afdeling, waarbij merketing gedragen moet worden door alle medewerkers. Iedereen draagt het merkverhaal uit, iedereen is bezig om de missie een stap dichterbij te brengen.
Lees ook: Van marketing naar merketing: een artikel vol handvatten.
Onze boodschap is dus: Stop met marketing en start met merketing. En dat start met het vinden van de betekenis. Daarop bouw je een sterk merk dat het merkverhaal continu in alle geledingen deelt. Een sterk merk bouwen doe je door de merkreis als organisatie af te leggen. Wat de merkreis is en oefeningen om deze te doorlopen ontvang je in het kosteloze heldenmerk-pakket.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: