Merketing is het vermarkten van je merk. Het vermarkten van je merk doe je door het focussen op een domein. Een domein dat specifiek is voor jouw organisatie. Begin met het bepalen van je domein. Dit doe je door de relevantie van de doelgroep te koppelen aan je eigen merkidentiteit.
Wanneer het domein helder is, ga je een concept ontwikkelen om het domein aan te kleden. Hiermee bedoelen we dat je een marketingconcept hebt, die je kunt inzetten om je domein te laden. Wanneer dit helder is, koppel je merketeers aan de verschillende activiteiten om het domein te laden.
Zo is XS4ALL eigenaar van het domein online privacy. Zij zetten zich volledig in voor dit domein. Zo voerde zij rechtszaken tegen spammers, had het partnerships met verschillende privacy-partijen en brachten ze eerdere publicaties naar buiten die met het domein te maken hebben. Zoals The Next Ten Years in 2005. Moederbedrijf KPN besloot echter het merk op te slokken.
Op die manier kun je samen voor je eigen merk een domein creëren. Dit laadt je door het inzetten van verschillende activiteiten die bijdraagt aan de bekendheid van het domein én je missie.