Om maar met dat laatste te beginnen: Marketing is ziek. De patiënt is gelukkig wel aan de beterende hand, maar het is een ziek vak. Veel merken hebben over de rug van klanten veel geld verdient door iets te communiceren wat ze niet waarmaakten, of erger nog wat gewoon niet waar was. Kijk maar naar het paardenvleesschandaal uit 2014. Pure Bullshit dus!
Marketing en sjoemelen is van alledag. Zo kopen energieleveranciers certificaten in Noorwegen om zo hun grijze stroom groen te maken. Met een kleine investering kon je zogenaamd groene stroom leveren. Bekijk ook het item van Zondag met Lubach hierover.
Marketing is echt iets anders wat ons betreft. Marketing is het vertellen van het verhaal van jouw merk, in dit gene waarin jij gelooft. Als merk ga je ergens voor en sta je ergens voor, dat is precies het verhaal dat je moet vertellen. Het is het HeldenDNA van je organisatie dat naar buiten moet komen, dát is marketing. Daarom gaan wij samen met onze helden van Bullshit naar Betekenis!
Lees ook: Zo bepaal je jouw heldenDNA (merkidentiteit)