Er zijn veel websites waar het HeldenDNA van het merk niet goed naar voren komt. Het HeldenDNA van je merk is de belangrijkste onderscheidende waarde van je organisatie, terwijl juist dat vaak niet wordt aangehaald op de website. Dit DNA kan ik teksten zitten, maar ook vaak in de uitstraling van je website. Het consistent doorvoeren van de visuele identiteit van het bedrijf is iets wat binnen veel bedrijven niet gebeurd.
Een ander voorbeeld is een goede over ons pagina. Er zijn veel website waar nog steeds geen gezichten achter het merk op staan, terwijl dat zo belangrijk is in het krijgen van vertrouwen. Daarnaast is het vertellen van jouw verhaal en de missie achter je merk een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten willen bedrijven die echt iets betekenen voor de maatschappij, dus zorg ervoor dat dit wordt uitgelicht!
Met andere woorden: Wat er ontbreekt is een goede verhaallijn waar bezoekers in worden meegenomen binnen je website. Het doel van je website bepaalt uiteindelijk welke strategie hierin toepasselijk is.
Lees ook: Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina