• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Wat de meeste websites missen..

Als marketingbureau maken en zien we natuurlijk veel websites. We merken samen met onze klanten vaak dat de meeste websites het volgende missen:

Het missen van een HeldenDNA

Er zijn veel websites waar het HeldenDNA van het merk niet goed naar voren komt. Het HeldenDNA van je merk is de belangrijkste onderscheidende waarde van je organisatie, terwijl juist dat vaak niet wordt aangehaald op de website. Dit DNA kan ik teksten zitten, maar ook vaak in de uitstraling van je website. Het consistent doorvoeren van de visuele identiteit van het bedrijf is iets wat binnen veel bedrijven niet gebeurd.

Een ander voorbeeld is een goede over ons pagina. Er zijn veel website waar nog steeds geen gezichten achter het merk op staan, terwijl dat zo belangrijk is in het krijgen van vertrouwen. Daarnaast is het vertellen van jouw verhaal en de missie achter je merk een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten willen bedrijven die echt iets betekenen voor de maatschappij, dus zorg ervoor dat dit wordt uitgelicht!

Met andere woorden: Wat er ontbreekt is een goede verhaallijn waar bezoekers in worden meegenomen binnen je website. Het doel van je website bepaalt uiteindelijk welke strategie hierin toepasselijk is.

Lees ook: Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

“Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. “

Het missen van een strategie

Het tweede punt is dat er vaak een strategie mist. Ten eerste ontbreekt er bij veel ondernemers vaak een marketingstrategie. Ondernemers weten dan niet hoe ze hun doelen gaan behalen en welke rol hun website hierin speelt. Ten tweede ontbreekt er een websitestrategie: Hoe ga je er op je website voor zorgen dat de doelen behaald worden?

Vooral de laatste is er één die vaak ontbreekt. Er worden geen doelen gesteld om die vervolgens te gaan behalen. Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. Bij de laatste is het belangrijker om je informatie stapsgewijs te bieden.

Je website is onderdeel van je marketingstrategie, niet andersom

Uiteraard zijn er nog veel meer onderdelen die de meeste websites missen, maar het belangrijkste is toch wel het ontbreken van het DNA van je merk en een goede strategie. Een website wordt vaak als een heel belangrijk onderdeel gezien, zodat het eerder dan de marketingstrategie op de agenda staat. We gaan niet ontkennen dat de website een belangrijk onderdeel van je merk is, maar zonder marketingstrategie is het helemaal niets. Daarom is het belangrijk om twee dingen in een goede volgorde te doen:

  1. Eerst ontwikkel je de marketingstrategie die bij je merk past (de klantreis);
  2. Je bepaalt welke rol je website binnen de strategie speelt en welke strategie je website dan moet hebben.

Ga op de goede manier aan de slag met je website en laat deze succesvol worden!

Lees ook: Ontwikkel een website die impact voor je genereert!

Wat de meeste websites missen..

Wat de meeste websites missen..

Als marketingbureau maken en zien we natuurlijk veel websites. We merken samen met onze klanten vaak dat de meeste websites het volgende missen:

Het missen van een HeldenDNA

Er zijn veel websites waar het HeldenDNA van het merk niet goed naar voren komt. Het HeldenDNA van je merk is de belangrijkste onderscheidende waarde van je organisatie, terwijl juist dat vaak niet wordt aangehaald op de website. Dit DNA kan ik teksten zitten, maar ook vaak in de uitstraling van je website. Het consistent doorvoeren van de visuele identiteit van het bedrijf is iets wat binnen veel bedrijven niet gebeurd.

Een ander voorbeeld is een goede over ons pagina. Er zijn veel website waar nog steeds geen gezichten achter het merk op staan, terwijl dat zo belangrijk is in het krijgen van vertrouwen. Daarnaast is het vertellen van jouw verhaal en de missie achter je merk een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten willen bedrijven die echt iets betekenen voor de maatschappij, dus zorg ervoor dat dit wordt uitgelicht!

Met andere woorden: Wat er ontbreekt is een goede verhaallijn waar bezoekers in worden meegenomen binnen je website. Het doel van je website bepaalt uiteindelijk welke strategie hierin toepasselijk is.

Lees ook: Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

“Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. “

Het missen van een strategie

Het tweede punt is dat er vaak een strategie mist. Ten eerste ontbreekt er bij veel ondernemers vaak een marketingstrategie. Ondernemers weten dan niet hoe ze hun doelen gaan behalen en welke rol hun website hierin speelt. Ten tweede ontbreekt er een websitestrategie: Hoe ga je er op je website voor zorgen dat de doelen behaald worden?

Vooral de laatste is er één die vaak ontbreekt. Er worden geen doelen gesteld om die vervolgens te gaan behalen. Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. Bij de laatste is het belangrijker om je informatie stapsgewijs te bieden.

Je website is onderdeel van je marketingstrategie, niet andersom

Uiteraard zijn er nog veel meer onderdelen die de meeste websites missen, maar het belangrijkste is toch wel het ontbreken van het DNA van je merk en een goede strategie. Een website wordt vaak als een heel belangrijk onderdeel gezien, zodat het eerder dan de marketingstrategie op de agenda staat. We gaan niet ontkennen dat de website een belangrijk onderdeel van je merk is, maar zonder marketingstrategie is het helemaal niets. Daarom is het belangrijk om twee dingen in een goede volgorde te doen:

  1. Eerst ontwikkel je de marketingstrategie die bij je merk past (de klantreis);
  2. Je bepaalt welke rol je website binnen de strategie speelt en welke strategie je website dan moet hebben.

Ga op de goede manier aan de slag met je website en laat deze succesvol worden!

Lees ook: Ontwikkel een website die impact voor je genereert!

Misschien vind je dit ook interessant:

Maatschappelijke en Circulaire helden in Apeldoorn

27/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek
How-to

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Hoe krijg ik samenhang tussen mijn producten? Hoe krijg ik samenhang tussen mijn producten? Waarom marketing niet zonder DNA kan
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel