Wat de meeste websites missen..

Als marketingbureau maken en zien we natuurlijk veel websites. We merken samen met onze klanten vaak dat de meeste websites het volgende missen:

Het missen van een HeldenDNA

Er zijn veel websites waar het HeldenDNA van het merk niet goed naar voren komt. Het HeldenDNA van je merk is de belangrijkste onderscheidende waarde van je organisatie, terwijl juist dat vaak niet wordt aangehaald op de website. Dit DNA kan ik teksten zitten, maar ook vaak in de uitstraling van je website. Het consistent doorvoeren van de visuele identiteit van het bedrijf is iets wat binnen veel bedrijven niet gebeurd.

Een ander voorbeeld is een goede over ons pagina. Er zijn veel website waar nog steeds geen gezichten achter het merk op staan, terwijl dat zo belangrijk is in het krijgen van vertrouwen. Daarnaast is het vertellen van jouw verhaal en de missie achter je merk een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten willen bedrijven die echt iets betekenen voor de maatschappij, dus zorg ervoor dat dit wordt uitgelicht!

Met andere woorden: Wat er ontbreekt is een goede verhaallijn waar bezoekers in worden meegenomen binnen je website. Het doel van je website bepaalt uiteindelijk welke strategie hierin toepasselijk is.

Lees ook: Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

“Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. “

Het missen van een strategie

Het tweede punt is dat er vaak een strategie mist. Ten eerste ontbreekt er bij veel ondernemers vaak een marketingstrategie. Ondernemers weten dan niet hoe ze hun doelen gaan behalen en welke rol hun website hierin speelt. Ten tweede ontbreekt er een websitestrategie: Hoe ga je er op je website voor zorgen dat de doelen behaald worden?

Vooral de laatste is er één die vaak ontbreekt. Er worden geen doelen gesteld om die vervolgens te gaan behalen. Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. Bij de laatste is het belangrijker om je informatie stapsgewijs te bieden.

Je website is onderdeel van je marketingstrategie, niet andersom

Uiteraard zijn er nog veel meer onderdelen die de meeste websites missen, maar het belangrijkste is toch wel het ontbreken van het DNA van je merk en een goede strategie. Een website wordt vaak als een heel belangrijk onderdeel gezien, zodat het eerder dan de marketingstrategie op de agenda staat. We gaan niet ontkennen dat de website een belangrijk onderdeel van je merk is, maar zonder marketingstrategie is het helemaal niets. Daarom is het belangrijk om twee dingen in een goede volgorde te doen:

  1. Eerst ontwikkel je de marketingstrategie die bij je merk past (de klantreis);
  2. Je bepaalt welke rol je website binnen de strategie speelt en welke strategie je website dan moet hebben.

Ga op de goede manier aan de slag met je website en laat deze succesvol worden!

Lees ook: Ontwikkel een website die impact voor je genereert!

Wat de meeste websites missen..

Wat de meeste websites missen..

Als marketingbureau maken en zien we natuurlijk veel websites. We merken samen met onze klanten vaak dat de meeste websites het volgende missen:

Het missen van een HeldenDNA

Er zijn veel websites waar het HeldenDNA van het merk niet goed naar voren komt. Het HeldenDNA van je merk is de belangrijkste onderscheidende waarde van je organisatie, terwijl juist dat vaak niet wordt aangehaald op de website. Dit DNA kan ik teksten zitten, maar ook vaak in de uitstraling van je website. Het consistent doorvoeren van de visuele identiteit van het bedrijf is iets wat binnen veel bedrijven niet gebeurd.

Een ander voorbeeld is een goede over ons pagina. Er zijn veel website waar nog steeds geen gezichten achter het merk op staan, terwijl dat zo belangrijk is in het krijgen van vertrouwen. Daarnaast is het vertellen van jouw verhaal en de missie achter je merk een belangrijk onderdeel. Steeds meer consumenten willen bedrijven die echt iets betekenen voor de maatschappij, dus zorg ervoor dat dit wordt uitgelicht!

Met andere woorden: Wat er ontbreekt is een goede verhaallijn waar bezoekers in worden meegenomen binnen je website. Het doel van je website bepaalt uiteindelijk welke strategie hierin toepasselijk is.

Lees ook: Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

“Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. “

Het missen van een strategie

Het tweede punt is dat er vaak een strategie mist. Ten eerste ontbreekt er bij veel ondernemers vaak een marketingstrategie. Ondernemers weten dan niet hoe ze hun doelen gaan behalen en welke rol hun website hierin speelt. Ten tweede ontbreekt er een websitestrategie: Hoe ga je er op je website voor zorgen dat de doelen behaald worden?

Vooral de laatste is er één die vaak ontbreekt. Er worden geen doelen gesteld om die vervolgens te gaan behalen. Een website die vooral veel moet verkopen heeft een ander verhaal nodig dan een website waarin het belangrijkste is om in informatie te voorzien. Bij de laatste is het belangrijker om je informatie stapsgewijs te bieden.

Je website is onderdeel van je marketingstrategie, niet andersom

Uiteraard zijn er nog veel meer onderdelen die de meeste websites missen, maar het belangrijkste is toch wel het ontbreken van het DNA van je merk en een goede strategie. Een website wordt vaak als een heel belangrijk onderdeel gezien, zodat het eerder dan de marketingstrategie op de agenda staat. We gaan niet ontkennen dat de website een belangrijk onderdeel van je merk is, maar zonder marketingstrategie is het helemaal niets. Daarom is het belangrijk om twee dingen in een goede volgorde te doen:

  1. Eerst ontwikkel je de marketingstrategie die bij je merk past (de klantreis);
  2. Je bepaalt welke rol je website binnen de strategie speelt en welke strategie je website dan moet hebben.

Ga op de goede manier aan de slag met je website en laat deze succesvol worden!

Lees ook: Ontwikkel een website die impact voor je genereert!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.