Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat? - Creating Heroes

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Dat het anders moet, zijn veel mensen zich al van bewust. Wij geloven erin dat de uitdagingen in de samenleving worden aangepakt door merken die zorgen voor positieve verandering!. We hebben de laatste tijd veel ondernemers gesproken die aangeven het graag anders te willen doen, maar niet weten hoe ze dat moeten doen. Wij nemen jullie in dit artikel graag mee in het antwoord hierop!

Waar word je boos van?

Veel ondernemers die ontdekken waar hun diepere betekenis ligt beginnen vaak te veranderen omdat ze boos zijn. Boos om iets wat in de wereld gebeurd, of iets wat in hun markt gebeurd. Concurrenten die op een misleidende manier bezig zijn, (kind)slaven die worden gebruikt bij het verwerken van cacao, etc. Wanneer je graag wilt veranderen is het daarom goed om te ontdekken waar jij boos van wordt of waar je jezelf aan ergert in de markt. Wat vind je zo erg dat je het graag wil veranderen?

Lees ook: Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

“Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen.”

Welk element is zo oud dat het moet veranderen?

De laatste jaren zijn er veel disrupters in de markt gekomen die hele markten op zijn kop zetten. Bedrijven als Netflix, Spotify en AirBNB zijn grote voorbeelden van disrupters die respectievelijk de hele DVD-markt, muziekindustrie en de hotelwereld op zijn kop hebben gezet. De één heeft meer positieve impact dan de andere.

Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen. De manier waarop het ging is niet meer bestendig voor wat er mogelijk is. Een grote verandering momenteel is die van bezit naar gebruik. Waarom moeten we alle producten nog bezitten, (als het eigenlijk gaat om het voorzien in behoeftes), terwijl we ze ook alleen kunnen gebruiken? Zo heeft Philips een aantal pilots lopen waarin bedrijven (waaronder Schiphol) niet meer betalen om lampen te bezitten, maar betalen voor het gebruik van licht. Wat inhoudt wanneer er een lamp kapot gaat, dat Philips verantwoordelijk is voor de vervanging van de kapotte lamp.

Ga ervaren en kijken waar jij verandering in wilt krijgen en ga op zoek naar het juiste concept!

Ga staan voor de verandering die je door voert!

Als je wilt weten wat je wilt veranderen is het tijd om onderzoek te doen. Ga kijken of er al partijen mee bezig zijn, ken de informatie van je markt en ga aan de slag! Begin je verhaal te delen met mensen die het interessant vinden en ga staan voor de verandering in de markt!

Een verandering gaat niet van de één op de andere dag. Zeker niet wanneer je al een bestaande organisatie hebt waarin veel moet veranderen. Veranderingen gaan dan ook niet zonder slag of stoot, maar ga staan voor de verandering en neem je interne en externe fans mee in dit proces! Met voldoende draagvlak en transparantie scoor je bij je fans en ben je op weg naar het creëren van impact en doe je het anders!

Zie ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Dat het anders moet, zijn veel mensen zich al van bewust. Wij geloven erin dat de uitdagingen in de samenleving worden aangepakt door merken die zorgen voor positieve verandering!. We hebben de laatste tijd veel ondernemers gesproken die aangeven het graag anders te willen doen, maar niet weten hoe ze dat moeten doen. Wij nemen jullie in dit artikel graag mee in het antwoord hierop!

Waar word je boos van?

Veel ondernemers die ontdekken waar hun diepere betekenis ligt beginnen vaak te veranderen omdat ze boos zijn. Boos om iets wat in de wereld gebeurd, of iets wat in hun markt gebeurd. Concurrenten die op een misleidende manier bezig zijn, (kind)slaven die worden gebruikt bij het verwerken van cacao, etc. Wanneer je graag wilt veranderen is het daarom goed om te ontdekken waar jij boos van wordt of waar je jezelf aan ergert in de markt. Wat vind je zo erg dat je het graag wil veranderen?

Lees ook: Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

“Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen.”

Welk element is zo oud dat het moet veranderen?

De laatste jaren zijn er veel disrupters in de markt gekomen die hele markten op zijn kop zetten. Bedrijven als Netflix, Spotify en AirBNB zijn grote voorbeelden van disrupters die respectievelijk de hele DVD-markt, muziekindustrie en de hotelwereld op zijn kop hebben gezet. De één heeft meer positieve impact dan de andere.

Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen. De manier waarop het ging is niet meer bestendig voor wat er mogelijk is. Een grote verandering momenteel is die van bezit naar gebruik. Waarom moeten we alle producten nog bezitten, (als het eigenlijk gaat om het voorzien in behoeftes), terwijl we ze ook alleen kunnen gebruiken? Zo heeft Philips een aantal pilots lopen waarin bedrijven (waaronder Schiphol) niet meer betalen om lampen te bezitten, maar betalen voor het gebruik van licht. Wat inhoudt wanneer er een lamp kapot gaat, dat Philips verantwoordelijk is voor de vervanging van de kapotte lamp.

Ga ervaren en kijken waar jij verandering in wilt krijgen en ga op zoek naar het juiste concept!

Ga staan voor de verandering die je door voert!

Als je wilt weten wat je wilt veranderen is het tijd om onderzoek te doen. Ga kijken of er al partijen mee bezig zijn, ken de informatie van je markt en ga aan de slag! Begin je verhaal te delen met mensen die het interessant vinden en ga staan voor de verandering in de markt!

Een verandering gaat niet van de één op de andere dag. Zeker niet wanneer je al een bestaande organisatie hebt waarin veel moet veranderen. Veranderingen gaan dan ook niet zonder slag of stoot, maar ga staan voor de verandering en neem je interne en externe fans mee in dit proces! Met voldoende draagvlak en transparantie scoor je bij je fans en ben je op weg naar het creëren van impact en doe je het anders!

Zie ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.