• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Dat het anders moet, zijn veel mensen zich al van bewust. Wij geloven erin dat de uitdagingen in de samenleving worden aangepakt door merken die zorgen voor positieve verandering!. We hebben de laatste tijd veel ondernemers gesproken die aangeven het graag anders te willen doen, maar niet weten hoe ze dat moeten doen. Wij nemen jullie in dit artikel graag mee in het antwoord hierop!

Waar word je boos van?

Veel ondernemers die ontdekken waar hun diepere betekenis ligt beginnen vaak te veranderen omdat ze boos zijn. Boos om iets wat in de wereld gebeurd, of iets wat in hun markt gebeurd. Concurrenten die op een misleidende manier bezig zijn, (kind)slaven die worden gebruikt bij het verwerken van cacao, etc. Wanneer je graag wilt veranderen is het daarom goed om te ontdekken waar jij boos van wordt of waar je jezelf aan ergert in de markt. Wat vind je zo erg dat je het graag wil veranderen?

Lees ook: Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

“Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen.”

Welk element is zo oud dat het moet veranderen?

De laatste jaren zijn er veel disrupters in de markt gekomen die hele markten op zijn kop zetten. Bedrijven als Netflix, Spotify en AirBNB zijn grote voorbeelden van disrupters die respectievelijk de hele DVD-markt, muziekindustrie en de hotelwereld op zijn kop hebben gezet. De één heeft meer positieve impact dan de andere.

Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen. De manier waarop het ging is niet meer bestendig voor wat er mogelijk is. Een grote verandering momenteel is die van bezit naar gebruik. Waarom moeten we alle producten nog bezitten, (als het eigenlijk gaat om het voorzien in behoeftes), terwijl we ze ook alleen kunnen gebruiken? Zo heeft Philips een aantal pilots lopen waarin bedrijven (waaronder Schiphol) niet meer betalen om lampen te bezitten, maar betalen voor het gebruik van licht. Wat inhoudt wanneer er een lamp kapot gaat, dat Philips verantwoordelijk is voor de vervanging van de kapotte lamp.

Ga ervaren en kijken waar jij verandering in wilt krijgen en ga op zoek naar het juiste concept!

Ga staan voor de verandering die je door voert!

Als je wilt weten wat je wilt veranderen is het tijd om onderzoek te doen. Ga kijken of er al partijen mee bezig zijn, ken de informatie van je markt en ga aan de slag! Begin je verhaal te delen met mensen die het interessant vinden en ga staan voor de verandering in de markt!

Een verandering gaat niet van de één op de andere dag. Zeker niet wanneer je al een bestaande organisatie hebt waarin veel moet veranderen. Veranderingen gaan dan ook niet zonder slag of stoot, maar ga staan voor de verandering en neem je interne en externe fans mee in dit proces! Met voldoende draagvlak en transparantie scoor je bij je fans en ben je op weg naar het creëren van impact en doe je het anders!

Zie ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Ik wil het heel graag anders doen, maar hoe doe ik dat?

Dat het anders moet, zijn veel mensen zich al van bewust. Wij geloven erin dat de uitdagingen in de samenleving worden aangepakt door merken die zorgen voor positieve verandering!. We hebben de laatste tijd veel ondernemers gesproken die aangeven het graag anders te willen doen, maar niet weten hoe ze dat moeten doen. Wij nemen jullie in dit artikel graag mee in het antwoord hierop!

Waar word je boos van?

Veel ondernemers die ontdekken waar hun diepere betekenis ligt beginnen vaak te veranderen omdat ze boos zijn. Boos om iets wat in de wereld gebeurd, of iets wat in hun markt gebeurd. Concurrenten die op een misleidende manier bezig zijn, (kind)slaven die worden gebruikt bij het verwerken van cacao, etc. Wanneer je graag wilt veranderen is het daarom goed om te ontdekken waar jij boos van wordt of waar je jezelf aan ergert in de markt. Wat vind je zo erg dat je het graag wil veranderen?

Lees ook: Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

“Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen.”

Welk element is zo oud dat het moet veranderen?

De laatste jaren zijn er veel disrupters in de markt gekomen die hele markten op zijn kop zetten. Bedrijven als Netflix, Spotify en AirBNB zijn grote voorbeelden van disrupters die respectievelijk de hele DVD-markt, muziekindustrie en de hotelwereld op zijn kop hebben gezet. De één heeft meer positieve impact dan de andere.

Dit begint allemaal met het ontdekken of ervaren van elementen in een markt/de wereld die zo oud zijn, dat ze echt moeten veranderen. De manier waarop het ging is niet meer bestendig voor wat er mogelijk is. Een grote verandering momenteel is die van bezit naar gebruik. Waarom moeten we alle producten nog bezitten, (als het eigenlijk gaat om het voorzien in behoeftes), terwijl we ze ook alleen kunnen gebruiken? Zo heeft Philips een aantal pilots lopen waarin bedrijven (waaronder Schiphol) niet meer betalen om lampen te bezitten, maar betalen voor het gebruik van licht. Wat inhoudt wanneer er een lamp kapot gaat, dat Philips verantwoordelijk is voor de vervanging van de kapotte lamp.

Ga ervaren en kijken waar jij verandering in wilt krijgen en ga op zoek naar het juiste concept!

Ga staan voor de verandering die je door voert!

Als je wilt weten wat je wilt veranderen is het tijd om onderzoek te doen. Ga kijken of er al partijen mee bezig zijn, ken de informatie van je markt en ga aan de slag! Begin je verhaal te delen met mensen die het interessant vinden en ga staan voor de verandering in de markt!

Een verandering gaat niet van de één op de andere dag. Zeker niet wanneer je al een bestaande organisatie hebt waarin veel moet veranderen. Veranderingen gaan dan ook niet zonder slag of stoot, maar ga staan voor de verandering en neem je interne en externe fans mee in dit proces! Met voldoende draagvlak en transparantie scoor je bij je fans en ben je op weg naar het creëren van impact en doe je het anders!

Zie ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Misschien vind je dit ook interessant:

Een interview met de helden van Uitgestelde Kinderfeestjes!

23/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

De angst om held te zijn..

28/03/2019/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
6 manieren om VR voor jouw bedrijf in te zetten 6 manieren om vr in te zetten voor jouw bedrijf Veranderen kan! De gedaanteverandering van NLE van irritant bedrijf naar enthousiaste klanten-maker Veranderen kan! De gedaanteverandering van NLE van irritant bedrijf naar enthousiaste...
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel