De laatste misser die veel anti-helden maken is om vooral te focussen op hun producten en de productspecificaties en het verhaal van het merk links te laten liggen. Vaak wordt deze focus gecombineerd met het inzetten via traditionele marketingkanalen. Is dit zo erg zie ik je denken? Op het gebied van klantbeleving is het veel beter om te focussen op ‘de waarom’ van je merk én op de klantvoordelen voor de klant.
Veel automerken adverteren continu met een nieuwe auto die weer van de band is gerold. Hierbij ligt de focus op de nieuwste technologieën, maar mist vaak het waarom van het merk. Bij Tesla is dit precies andersom. Veel consumenten willen een Tesla hebben, omdat ze achter het verhaal van het merk staan, de auto (het product) vertelt dit verhaal. Het maakt niet uit welke Tesla je rijdt, maar dat ze een Tesla willen rijden staat vast.
Het zou in onze ogen veel logischer zijn wanneer een nieuwe auto van jouw merk een nieuw hoofdstuk in je verhaal is. Dus wanneer je adverteert met een nieuwe auto, dat het verhaal van je merk vertelt wordt, met de nieuwste technologieën om je merkbelofte waar te maken. Hierbij vertelt het product echt je verhaal.
Lees ook:Wil jij duurzaam ondernemen? Duurzaamheid is niet het sleutelwoord!