Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

8 logo’s met verborgen boodschappen

Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.

1. Toblerone

Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.

2. Toyota

Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.

3. Pittsburgh Zoo

In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.

4. Floooow

Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.

Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht

5. Yoga Australia

In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.

6. Apple

Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.

7. FedEx

FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.

Lees ook: Het ideale logo van een betekenisvol merk

8. Cisco

Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.

8 logo’s met verborgen boodschappen

Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.

1. Toblerone

Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.

2. Toyota

Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.

3. Pittsburgh Zoo

In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.

4. Floooow

Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.

Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht

5. Yoga Australia

In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.

6. Apple

Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.

7. FedEx

FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.

Lees ook: Het ideale logo van een betekenisvol merk

8. Cisco

Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

De kracht van het B2B-merk in 7 voorbeelden

02/02/2023/door Freek

Waarom het invullen van vacatures alles met je merk te maken heeft

31/01/2023/door Freek

4 tips om je te positioneren met je HeldenDNA

12/09/2019/door Freek

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
De clash tussen de ontwerper en de SEO-specialistDe clash tussen de ontwerper en de SEO specialistDe kracht van een consistente huisstijlDe kracht van een consistente huisstijl!
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel