Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.
Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.
Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.
In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.
Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.
Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.
FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.
Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.
Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.
Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.
Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.
In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.
Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.
Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.
FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.
Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: