Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Black Friday is de laatste jaren een steeds groter geworden als koopjesevent in Nederland. Eerder schreven wij al een artikel over waarom Black Friday het failliet is van de Nederlandse marketeer. Dat het ook anders kan, laten verschillende merken zien. Zij willen niet de focus op meer kopen, maar op betekenisvol zijn. In dit artikel lees je 5 merken die Black Friday hebben omgeturnd naar een Green Friday
Al een aantal jaar doet Decathlon niet mee aan Black Friday. Zij zetten zich de hele week in voor Green Friday Week. In deze week gaan zetten zij zich volledig in voor het planten van bomen. Ze zetten niet op kortingen, maar op het bijdragen aan een groenere wereld. Samen met Trees for All zetten zich in om meer bomen te planten. Vorig jaar hebben zij zo 29 tennisbanen vol met bomen geplant, hoe vet is dat?
Tijdens deze week activeren zij hun klanten en fans om een sportchallenge aan te gaan. Voor deze challenge kunnen zij zich laten sponsoren. Al het sponsorgeld gaat naar bomen, die Trees for All plant.
Dat de focus op Green Friday in plaats van Black Friday niet voor niets is, is te zien door het jaar heen. Het merk is het gehele jaar bezig de milieu-impact te verminderen. Zo verkopen zij niet alleen Ecodesign-producten, maar stimuleren ze ook bestaande sportspullen te repareren, in plaats om het opnieuw te kopen. Al met al zetten zij zich het hele jaar in voor impact, maar tijdens de Green Friday week even iets meer.
Buitensportmerk Bever draait Black Friday volledig om. Zij willen niet dat je meer spullen koopt, maar juist dat je producten langer gebruikt. Met een duidelijk statement vragen zij hun klanten om langer met hun producten mee te doen. Tijdens hun For Future Fridays bieden zij gratis schoen- en kledingreparatie aan hun klanten aan. Hiermee stimuleren zij om langer met producten te doen, zonder daar zelf direct voordeel bij te hebben. Echt een betekenisvolle campagne dus!
“We hebben het tijdens Black Friday vaak over de grote merken. Deze bedrijven kunnen zich vaak grote kortingen permitteren, om daarmee klanten aan te trekken. De lokale ondernemers delven vaak het onderspit, of willen juist mee doen.”
Ook Ikea is al een aantal jaar bezig om niet met hoge kortingen te strooien op deze bewuste vrijdag. Zij turnen Black Friday om naar Bring Back Friday. Tijdens deze dag stimuleren ze hun klanten om oude IKEA-meubelen in te leveren, welke zij voor een klein prijsje verkopen in de Circular Hub. Hierdoor worden deze meubelen weer hergebruikt. Jij als consument ontvangt een deel van de waarde van het artikel terug als IKEA tegoedbon. Een heel simpel idee, maar met een betekenisvolle gedachte!
We hebben het tijdens Black Friday vaak over de grote merken. Deze bedrijven kunnen zich vaak grote kortingen permitteren, om daarmee klanten aan te trekken. De lokale ondernemers delven vaak het onderspit, of willen juist mee doen.
Zo niet in een Groningen. Daar turnen ze Black Friday om naar Lutje Lokaal. Lutje Lokaal is een ondernemersinitiatief van ondernemers in Groningen. Geen uitverkoop, geen hoge kortingen, maar zoals zij het noemen extra waarde in de vorm van persoonlijke aandacht, kleine attenties of een verrassend gebaar.
Lutje is een Gronings woord voor ‘klein’. Dit slaat direct aan op het kleine gebaar. Tijdens deze dag bieden ze belevingen aan in de vorm van een workshop, demonstratie, live muziek, etc. Daarmee hebben zij een positief tegengeluid met een enorme waarde: Oprechte aandacht!
We bespraken het merk al even bij Decathlon, maar eigenlijk kan Trees for All niet ontbreken in deze lijst. Trees for All zet zich al jaren in om bomen te planten op de plekken waar dat het hardst nodig is. Zij willen winkels, merken en bedrijven inspireren en stimuleren om niet te adverteren voor overconsumptie. Zij zijn de initiatiefnemers voor Green Friday, een dag waarop consumenten en bedrijven kunnen investeren in een groenere planeet.
Diverse merken zoals Intratuin, Dille & Kamille, ANWB en Innocent doen deze dag mee om zoveel mogelijk bomen te verzamelen die Trees for All kan planten op de plekken waar het nodig is. Zo maken zij van zoals zij het zeggen de zwartste dag van het jaar een groene dag door zoveel mogelijk bomen te planten.
Gelukkig is er een steeds groter wordende beweging onder Nederlandse merken die afzien van Black Friday om groenere initiatieven te ontplooien. Wij roepen ieder merk graag op om vooral jezelf te blijven. Niet iedere kortingsactie meepakken om zoveel mogelijk afzet te bewerkstelligen, maar juist vanuit je eigen merkidentiteit campagnes aan te gaan. Campagnes om je merkverhaal te duiden, om je missie naar voor te halen. Want als het goed is, is ieder merk op aarde om haar missie te behalen. Lees hiervoor ook het artikel Storytelling begint bij je merkidentiteit
Black Friday is de laatste jaren een steeds groter geworden als koopjesevent in Nederland. Eerder schreven wij al een artikel over waarom Black Friday het failliet is van de Nederlandse marketeer. Dat het ook anders kan, laten verschillende merken zien. Zij willen niet de focus op meer kopen, maar op betekenisvol zijn. In dit artikel lees je 5 merken die Black Friday hebben omgeturnd naar een Green Friday
Al een aantal jaar doet Decathlon niet mee aan Black Friday. Zij zetten zich de hele week in voor Green Friday Week. In deze week gaan zetten zij zich volledig in voor het planten van bomen. Ze zetten niet op kortingen, maar op het bijdragen aan een groenere wereld. Samen met Trees for All zetten zich in om meer bomen te planten. Vorig jaar hebben zij zo 29 tennisbanen vol met bomen geplant, hoe vet is dat?
Tijdens deze week activeren zij hun klanten en fans om een sportchallenge aan te gaan. Voor deze challenge kunnen zij zich laten sponsoren. Al het sponsorgeld gaat naar bomen, die Trees for All plant.
Dat de focus op Green Friday in plaats van Black Friday niet voor niets is, is te zien door het jaar heen. Het merk is het gehele jaar bezig de milieu-impact te verminderen. Zo verkopen zij niet alleen Ecodesign-producten, maar stimuleren ze ook bestaande sportspullen te repareren, in plaats om het opnieuw te kopen. Al met al zetten zij zich het hele jaar in voor impact, maar tijdens de Green Friday week even iets meer.
Buitensportmerk Bever draait Black Friday volledig om. Zij willen niet dat je meer spullen koopt, maar juist dat je producten langer gebruikt. Met een duidelijk statement vragen zij hun klanten om langer met hun producten mee te doen. Tijdens hun For Future Fridays bieden zij gratis schoen- en kledingreparatie aan hun klanten aan. Hiermee stimuleren zij om langer met producten te doen, zonder daar zelf direct voordeel bij te hebben. Echt een betekenisvolle campagne dus!
“We hebben het tijdens Black Friday vaak over de grote merken. Deze bedrijven kunnen zich vaak grote kortingen permitteren, om daarmee klanten aan te trekken. De lokale ondernemers delven vaak het onderspit, of willen juist mee doen.”
Ook Ikea is al een aantal jaar bezig om niet met hoge kortingen te strooien op deze bewuste vrijdag. Zij turnen Black Friday om naar Bring Back Friday. Tijdens deze dag stimuleren ze hun klanten om oude IKEA-meubelen in te leveren, welke zij voor een klein prijsje verkopen in de Circular Hub. Hierdoor worden deze meubelen weer hergebruikt. Jij als consument ontvangt een deel van de waarde van het artikel terug als IKEA tegoedbon. Een heel simpel idee, maar met een betekenisvolle gedachte!
We hebben het tijdens Black Friday vaak over de grote merken. Deze bedrijven kunnen zich vaak grote kortingen permitteren, om daarmee klanten aan te trekken. De lokale ondernemers delven vaak het onderspit, of willen juist mee doen.
Zo niet in een Groningen. Daar turnen ze Black Friday om naar Lutje Lokaal. Lutje Lokaal is een ondernemersinitiatief van ondernemers in Groningen. Geen uitverkoop, geen hoge kortingen, maar zoals zij het noemen extra waarde in de vorm van persoonlijke aandacht, kleine attenties of een verrassend gebaar.
Lutje is een Gronings woord voor ‘klein’. Dit slaat direct aan op het kleine gebaar. Tijdens deze dag bieden ze belevingen aan in de vorm van een workshop, demonstratie, live muziek, etc. Daarmee hebben zij een positief tegengeluid met een enorme waarde: Oprechte aandacht!
We bespraken het merk al even bij Decathlon, maar eigenlijk kan Trees for All niet ontbreken in deze lijst. Trees for All zet zich al jaren in om bomen te planten op de plekken waar dat het hardst nodig is. Zij willen winkels, merken en bedrijven inspireren en stimuleren om niet te adverteren voor overconsumptie. Zij zijn de initiatiefnemers voor Green Friday, een dag waarop consumenten en bedrijven kunnen investeren in een groenere planeet.
Diverse merken zoals Intratuin, Dille & Kamille, ANWB en Innocent doen deze dag mee om zoveel mogelijk bomen te verzamelen die Trees for All kan planten op de plekken waar het nodig is. Zo maken zij van zoals zij het zeggen de zwartste dag van het jaar een groene dag door zoveel mogelijk bomen te planten.
Gelukkig is er een steeds groter wordende beweging onder Nederlandse merken die afzien van Black Friday om groenere initiatieven te ontplooien. Wij roepen ieder merk graag op om vooral jezelf te blijven. Niet iedere kortingsactie meepakken om zoveel mogelijk afzet te bewerkstelligen, maar juist vanuit je eigen merkidentiteit campagnes aan te gaan. Campagnes om je merkverhaal te duiden, om je missie naar voor te halen. Want als het goed is, is ieder merk op aarde om haar missie te behalen. Lees hiervoor ook het artikel Storytelling begint bij je merkidentiteit
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.