Bij het aangaan van maatschappelijke uitdagingen wordt er vaak gewerkt met subsidies. Er wordt een potje met geld gevonden om de maatschappelijke uitdagingen mee aan te gaan. Nadat het potje op is, dan stopt de uitdaging voor veel van deze ondernemers. Door deze uitdagingen aan te gaan met ondernemerschap wordt er een goed businessmodel ontwikkelt die op lange termijn zorgt voor een gezonde inkomstenbron, waarmee de uitdagingen continue worden aangegaan. Met als uiteindelijke doel het maatschappelijk probleem op te lossen.
Om grote maatschappelijke problemen echt op te lossen is ondernemerschap extreem belangrijk. Niet omdat die ene ondernemer alleen veel impact heeft op de levens van mensen, maar misschien nog wel meer door andere merken te inspireren om hiermee ook iets te doen. Consumenten vinden het steeds belangrijker dat merken impact hebben op de samenleving, waardoor de ondernemers die het hoofd boven het maaiveld uitsteken andere merken inspireren om de uitdagingen in hun businessmodel op te nemen.
Lees ook: Zo word je als merk maatschappelijk relevant