Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Marketing kan niet zonder het DNA van je merk: de merkidentiteit. Maar waarom is dat zo? Zonder het échte verhaal van je merk is marketing ziek.
Om maar met dat laatste te beginnen: Marketing is ziek. De patiënt is gelukkig wel aan de beterende hand, maar het is een ziek vak. Veel merken hebben over de rug van klanten veel geld verdient door iets te communiceren wat ze niet waarmaakten, of erger nog wat gewoon niet waar was. Kijk maar naar het paardenvleesschandaal uit 2014. Pure Bullshit dus!
Marketing en sjoemelen is van alledag. Zo kopen energieleveranciers certificaten in Noorwegen om zo hun grijze stroom groen te maken. Met een kleine investering kon je zogenaamd groene stroom leveren. Bekijk ook het item van Zondag met Lubach hierover.
Marketing is echt iets anders wat ons betreft. Marketing is het vertellen van het verhaal van jouw merk, in dit gene waarin jij gelooft. Als merk ga je ergens voor en sta je ergens voor, dat is precies het verhaal dat je moet vertellen. Het is het HeldenDNA van je organisatie dat naar buiten moet komen, dát is marketing. Daarom gaan wij samen met onze helden van Bullshit naar Betekenis!
“Jouw boodschap kan niet zonder echte daden, daarom gaat wat ons betreft marketing ook verder dan een post op Facebook, een website onderhouden of een campagne.”
Naast dat het voor jezelf fijn is om een echt verhaal te vertellen, is het voor consumenten steeds belangrijker dat bedrijven van diepere betekenis zijn. Zelfs 72 % vindt dat bedrijven een positieve bijdrage moet leveren aan de samenleving, maar een kwart van deze mensen vindt dat deze bedrijven dat ook daadwerkelijk doen.
Marketing is niet alleen het verhaal naar buiten brengen, maar ook het daadwerkelijk uitvoeren van je verhaal. Jouw boodschap kan niet zonder echte daden, daarom gaat wat ons betreft marketing ook verder dan een post op Facebook, een website onderhouden of een campagne. Het gaat ook om het personeel dat het verhaal ademt!
Het vinden en binden van personeel is in deze tijd heel lastig. Veel vakmensen vinden het belangrijk om bij een merk te werken die van betekenis is. Shell heeft de laatste jaren veel problemen gehad om technische talenten te vinden. Het DNA van je merk zorgt voor aantrekkingskracht bij talenten. Steeds meer organisaties zetten employer branding in. Met employer branding zorg je als merk voor een beeld bij toekomstige talenten waarom ze bij jou moeten werken.
Het DNA van je merk zorgt voor dit beeld, het zorgt ervoor dat je als organisatie duidelijk hebt waarom klanten en medewerkers aangetrokken worden tot je organisatie. Bedrijven die vanuit hun DNA opereren hebben vaak ook andere eisen aan hun personeel. Dit gaat niet zozeer over vakinhoudelijk competenties, maar in competenties als samenwerken en of je als medewerker binnen de cultuur van het merk past.
Door een echt verhaal te vertellen wordt je bedrijf herkenbaar voor iedereen. Het DNA van je merk zorgt ervoor dat er fans aan je merk worden gebonden. Het geeft je merk een aantrekkingskracht. Bedrijven met een echte merkidentiteit zijn ook succesvol, kijk naar bedrijven zoals Coolblue, Tony’s Chocolonely en Rituals. Het zijn bedrijven met een heel sterke DNA, waarschijnlijk als je de namen leest weet je direct waar ze voor staan en wat ze verkopen. Het maakt het merk sterk, met een echt goed verhaal!
Wil je het HeldenDNA oftewel de merkidentiteit van je merk ontdekken? In de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan lees je in 6 artikelen alles over het ontdekken van de betekenis van je merk en hoe je dit omzet in een krachtige merkidentiteit.
Marketing kan niet zonder het DNA van je merk: de merkidentiteit. Maar waarom is dat zo? Zonder het échte verhaal van je merk is marketing ziek.
Om maar met dat laatste te beginnen: Marketing is ziek. De patiënt is gelukkig wel aan de beterende hand, maar het is een ziek vak. Veel merken hebben over de rug van klanten veel geld verdient door iets te communiceren wat ze niet waarmaakten, of erger nog wat gewoon niet waar was. Kijk maar naar het paardenvleesschandaal uit 2014. Pure Bullshit dus!
Marketing en sjoemelen is van alledag. Zo kopen energieleveranciers certificaten in Noorwegen om zo hun grijze stroom groen te maken. Met een kleine investering kon je zogenaamd groene stroom leveren. Bekijk ook het item van Zondag met Lubach hierover.
Marketing is echt iets anders wat ons betreft. Marketing is het vertellen van het verhaal van jouw merk, in dit gene waarin jij gelooft. Als merk ga je ergens voor en sta je ergens voor, dat is precies het verhaal dat je moet vertellen. Het is het HeldenDNA van je organisatie dat naar buiten moet komen, dát is marketing. Daarom gaan wij samen met onze helden van Bullshit naar Betekenis!
“Jouw boodschap kan niet zonder echte daden, daarom gaat wat ons betreft marketing ook verder dan een post op Facebook, een website onderhouden of een campagne.”
Naast dat het voor jezelf fijn is om een echt verhaal te vertellen, is het voor consumenten steeds belangrijker dat bedrijven van diepere betekenis zijn. Zelfs 72 % vindt dat bedrijven een positieve bijdrage moet leveren aan de samenleving, maar een kwart van deze mensen vindt dat deze bedrijven dat ook daadwerkelijk doen.
Marketing is niet alleen het verhaal naar buiten brengen, maar ook het daadwerkelijk uitvoeren van je verhaal. Jouw boodschap kan niet zonder echte daden, daarom gaat wat ons betreft marketing ook verder dan een post op Facebook, een website onderhouden of een campagne. Het gaat ook om het personeel dat het verhaal ademt!
Het vinden en binden van personeel is in deze tijd heel lastig. Veel vakmensen vinden het belangrijk om bij een merk te werken die van betekenis is. Shell heeft de laatste jaren veel problemen gehad om technische talenten te vinden. Het DNA van je merk zorgt voor aantrekkingskracht bij talenten. Steeds meer organisaties zetten employer branding in. Met employer branding zorg je als merk voor een beeld bij toekomstige talenten waarom ze bij jou moeten werken.
Het DNA van je merk zorgt voor dit beeld, het zorgt ervoor dat je als organisatie duidelijk hebt waarom klanten en medewerkers aangetrokken worden tot je organisatie. Bedrijven die vanuit hun DNA opereren hebben vaak ook andere eisen aan hun personeel. Dit gaat niet zozeer over vakinhoudelijk competenties, maar in competenties als samenwerken en of je als medewerker binnen de cultuur van het merk past.
Door een echt verhaal te vertellen wordt je bedrijf herkenbaar voor iedereen. Het DNA van je merk zorgt ervoor dat er fans aan je merk worden gebonden. Het geeft je merk een aantrekkingskracht. Bedrijven met een echte merkidentiteit zijn ook succesvol, kijk naar bedrijven zoals Coolblue, Tony’s Chocolonely en Rituals. Het zijn bedrijven met een heel sterke DNA, waarschijnlijk als je de namen leest weet je direct waar ze voor staan en wat ze verkopen. Het maakt het merk sterk, met een echt goed verhaal!
Wil je het HeldenDNA oftewel de merkidentiteit van je merk ontdekken? In de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan lees je in 6 artikelen alles over het ontdekken van de betekenis van je merk en hoe je dit omzet in een krachtige merkidentiteit.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.