Het zou niet gek klinken, maar het is erg belangrijk om te benoemen. Voor ons is de missie van je merk het belangrijkste element van je hele identiteit. Daarom heeft een storytelling-website de missie centraal staan op de website. Dit hoeft niet altijd letterlijk de definitie van de missie te zijn, maar kan ook het overbrengen van de missie te zijn zonder dat je het letterlijk zegt.
Hoe je dit het beste doet is erg afhankelijk van je merk zelf en de doelgroep. Mocht je publiek bijvoorbeeld in de B2B zitten en daarbij vaak op zoek zijn naar een oplossing van een probleem, dan verwerk je de missie op de homepage in de oplossing. Maar mocht je een merk hebben die zich op consumenten richt, dan is het vaak belangrijk om direct je merkverhaal en daarmee je missie te tonen. Kortom: Het doel van je website bepaalt hoe je de missie verwerkt.
Misschien nog overbodig om te noemen, maar we doen het toch: Op de storytelling-website is altijd een pagina waarin uitgebreid de visie en missie van het merk staan beschreven. Hierdoor wordt het merk een echte entiteit waar je gevoel bij krijgt.