Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Het bereiken van interne afstemming is een zeer belangrijk onderdeel van het succes van je organisatie. Om structureel een organisatie te hebben dat hetzelfde nastreeft is een identiteit van vitaal belang. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.
In veel organisaties ontbreekt er betekenis. Ze weten niet waarvoor ze elke dag op het werk verschijnen en wat ze bijdragen aan het grotere geheel. Iedereen komt om te werken, en ze werken voor het geld dat jij ze als werkgever betaalt. Dit sluit aan bij een uitspraak van Simon Sinek:
“If you hire people just because they can do a job, they’ll work for your money.
But if you hire people who believe what you believe, they’ll work for you with blood and sweat and tears.”
Met andere woorden deze mensen werken om het werken. Wanneer er een ander bedrijf komt dat net iets meer geld biedt, dan gaan ze een deurtje verder kijken.
Onlangs sprak ik met een ondernemer en die had letterlijk zo’n situatie te pakken. Als bureau deden ze mooie dingen en het personeel was blij met de manier waarop ze met elkaar omgingen. Alleen er ontbrak wat. Het sudderde door. Ze noemde het intern letterlijk cola zonder prik. De prik was uit de organisatie gehaald. Doordat ze geen gemeenschappelijke drijfveren hadden was er geen interne afstemming die schwung in de organisatie bracht. Voor zowel de medewerkers als de ondernemers zelf was het niet heel lang vol te houden. Als er niets veranderde, dan was de kans groot dat ze op zoek gingen naar een nieuwe uitdaging.
De betekenis van je organisatie is de kern van alles. Het is een kernideologie die nooit meer verandert. Wanneer je deze weet, dan heb je een energieke organisatie die écht ergens voor gaat. Om de betekenis van je organisatie te leren kennen, ga je op zoek naar drie onderdelen:
Wil je aan de slag met jullie werkgeversmerk? In het e-book Sterk Werkgeversmerk behandelen we:
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Wanneer de betekenis helder is, kun je verder met het formuleren van de visie en missie. Want als organisatie wil je weten wat jullie kijk op de wereld is (de visie) en welke opdracht je daarin te doen hebt (missie) en met welke toon je dit overbrengt (merkpersoonlijkheid). De missie is daarmee de kompas van je organisatie. Je kunt alle keuzes die je als organisatie dient te maken hang je af op je missie. Niet alleen jij, maar al je medewerkers weten daardoor wat er van ze verlangt wordt.
De meeste organisaties hebben wel een missie omschreven. Deze beland alleen onderin de la om er over vier jaar nog eens naar te kijken tijdens een gezellig dagje op de hei. Dat is verschrikkelijk jammer, omdat je missie bepaalt wat iedereen doet. Het is waarom medewerkers iedere dag uit bed komen om van betekenis te zijn.
De missie biedt namelijk handelingsperspectief. Op basis van je missie kun je:
Lees ook het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
De basis voor interne afstemming is het hebben van een sterk merk met een sterke identiteit. Ga daarom vandaag nog aan de slag met het ontwikkelen van een echt heldenmerk. Met het heldenmerk-pakket ontvang je alle theorie, praktijkoefeningen en tools om je eigen heldenmerk te kunnen bouwen.
Het bereiken van interne afstemming is een zeer belangrijk onderdeel van het succes van je organisatie. Om structureel een organisatie te hebben dat hetzelfde nastreeft is een identiteit van vitaal belang. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.
In veel organisaties ontbreekt er betekenis. Ze weten niet waarvoor ze elke dag op het werk verschijnen en wat ze bijdragen aan het grotere geheel. Iedereen komt om te werken, en ze werken voor het geld dat jij ze als werkgever betaalt. Dit sluit aan bij een uitspraak van Simon Sinek:
“If you hire people just because they can do a job, they’ll work for your money.
But if you hire people who believe what you believe, they’ll work for you with blood and sweat and tears.”
Met andere woorden deze mensen werken om het werken. Wanneer er een ander bedrijf komt dat net iets meer geld biedt, dan gaan ze een deurtje verder kijken.
Onlangs sprak ik met een ondernemer en die had letterlijk zo’n situatie te pakken. Als bureau deden ze mooie dingen en het personeel was blij met de manier waarop ze met elkaar omgingen. Alleen er ontbrak wat. Het sudderde door. Ze noemde het intern letterlijk cola zonder prik. De prik was uit de organisatie gehaald. Doordat ze geen gemeenschappelijke drijfveren hadden was er geen interne afstemming die schwung in de organisatie bracht. Voor zowel de medewerkers als de ondernemers zelf was het niet heel lang vol te houden. Als er niets veranderde, dan was de kans groot dat ze op zoek gingen naar een nieuwe uitdaging.
De betekenis van je organisatie is de kern van alles. Het is een kernideologie die nooit meer verandert. Wanneer je deze weet, dan heb je een energieke organisatie die écht ergens voor gaat. Om de betekenis van je organisatie te leren kennen, ga je op zoek naar drie onderdelen:
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Wanneer de betekenis helder is, kun je verder met het formuleren van de visie en missie. Want als organisatie wil je weten wat jullie kijk op de wereld is (de visie) en welke opdracht je daarin te doen hebt (missie) en met welke toon je dit overbrengt (merkpersoonlijkheid). De missie is daarmee de kompas van je organisatie. Je kunt alle keuzes die je als organisatie dient te maken hang je af op je missie. Niet alleen jij, maar al je medewerkers weten daardoor wat er van ze verlangt wordt.
De meeste organisaties hebben wel een missie omschreven. Deze beland alleen onderin de la om er over vier jaar nog eens naar te kijken tijdens een gezellig dagje op de hei. Dat is verschrikkelijk jammer, omdat je missie bepaalt wat iedereen doet. Het is waarom medewerkers iedere dag uit bed komen om van betekenis te zijn.
De missie biedt namelijk handelingsperspectief. Op basis van je missie kun je:
Lees ook het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties
De basis voor interne afstemming is het hebben van een sterk merk met een sterke identiteit. Ga daarom vandaag nog aan de slag met het ontwikkelen van een echt heldenmerk. Met het heldenmerk-pakket ontvang je alle theorie, praktijkoefeningen en tools om je eigen heldenmerk te kunnen bouwen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Trends en uitdagingen: Begrijp de huidige arbeidsmarkt en waarom een sterk werkgeversmerk onmisbaar is.
De merkreis: Ontdek het 7-stappenplan om een merk op te bouwen dat zowel extern als intern impact maakt.
Praktische tips: Handige adviezen om direct aan de slag te gaan met jouw werkgeversmerk.
Succesverhalen: Leer van de best practices van toonaangevende bedrijven.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: