Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Misschien herken je het wel. Je hebt een website bezocht van een financieel adviseur en komt aan bij het kantoor, maar de uitstraling lijkt totaal niet op de website. Vaak is er een gebrek aan consistentie binnen de huisstijl van merken. De consistentie van de huisstijl is essentieel voor het succes van je huisstijl. Waarom dat is lees je in dit artikel.
In de communicatie van de huisstijl worden regelmatig fouten gemaakt. Een aantal voorbeelden van fouten in het niet consistent gebruik maken van de huisstijl:
De consistentie van de huisstijl is dat alle elementen op elkaar aansluiten, waardoor er herkenning ontstaat.
Waarom is dat nu zo belangrijk? De huisstijl is de stabiele factor van de uitstraling van je merk. De kracht van de consistentie van je huisstijl in vier punten:
De huisstijl van Coolblue is een voorbeeld van de kracht van consistentie. Op hun website, op het pakket dat je aan de deur krijgt tot aan de bussen van het merk is één uitstraling te vinden. Iedereen herkent direct dat het om Coolblue gaat.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
Als we de term de grote gele M alleen al schrijven, weet bijna iedereen over welk bedrijf we het hebben: McDonald’s. Door anderen ook wel geliefd restaurant de Gouden Bogen genoemd. De huisstijl en de consistentie van het gebruik ervan hebben het merk McDonald’s enorm geholpen om de wereld te veroveren.
De unieke vorm van de letters van Coca Cola maakt de huisstijl van het merk zo sterk. Al sinds 1905 gebruiken ze dezelfde merkcommunicatie. De unieke letters zetten ze ook in, wanneer ze met naambattles op hun flesje andere woorden gebruiken, ondanks dat blijven het merk overeind. Bekijk het verhaal achter het logo op de website van Coca Cola.
Het laatste merk met een sterk gebruik van de huisstijl is Tony’s Chocolonely. Het heldenmerk zet overal dezelfde communicatie in, met de felle kleuren en drukke letters van hun huisstijl. Wanneer er nieuwe smaken geïntroduceerd worden, hebben ze ook nieuwe kleuren wikkels. Deze kleuren zitten allemaal in hetzelfde kleurenpallet, waardoor ze wel in één categorie vallen. Hiermee maakt het dat het merk overeind en herkenbaar blijft.
Lees meer over het ontwikkelen van een goede en consistente huisstijl in dit artikel.
De huisstijl is samen met de merkidentiteit, de positionering en de merkdragers onderdeel van de merkfundering. Om een huisstijl een sterke huisstijl te laten zijn, is het belangrijk dat ook alle andere onderdelen sterk zijn. Wil je aan de slag met de huisstijl van je merk? Doorloop dan chronologisch de merkreis voor een krachtig resultaat.
Misschien herken je het wel. Je hebt een website bezocht van een financieel adviseur en komt aan bij het kantoor, maar de uitstraling lijkt totaal niet op de website. Vaak is er een gebrek aan consistentie binnen de huisstijl van merken. De consistentie van de huisstijl is essentieel voor het succes van je huisstijl. Waarom dat is lees je in dit artikel.
In de communicatie van de huisstijl worden regelmatig fouten gemaakt. Een aantal voorbeelden van fouten in het niet consistent gebruik maken van de huisstijl:
De consistentie van de huisstijl is dat alle elementen op elkaar aansluiten, waardoor er herkenning ontstaat.
Waarom is dat nu zo belangrijk? De huisstijl is de stabiele factor van de uitstraling van je merk. De kracht van de consistentie van je huisstijl in vier punten:
De huisstijl van Coolblue is een voorbeeld van de kracht van consistentie. Op hun website, op het pakket dat je aan de deur krijgt tot aan de bussen van het merk is één uitstraling te vinden. Iedereen herkent direct dat het om Coolblue gaat.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
Als we de term de grote gele M alleen al schrijven, weet bijna iedereen over welk bedrijf we het hebben: McDonald’s. Door anderen ook wel geliefd restaurant de Gouden Bogen genoemd. De huisstijl en de consistentie van het gebruik ervan hebben het merk McDonald’s enorm geholpen om de wereld te veroveren.
De unieke vorm van de letters van Coca Cola maakt de huisstijl van het merk zo sterk. Al sinds 1905 gebruiken ze dezelfde merkcommunicatie. De unieke letters zetten ze ook in, wanneer ze met naambattles op hun flesje andere woorden gebruiken, ondanks dat blijven het merk overeind. Bekijk het verhaal achter het logo op de website van Coca Cola.
Het laatste merk met een sterk gebruik van de huisstijl is Tony’s Chocolonely. Het heldenmerk zet overal dezelfde communicatie in, met de felle kleuren en drukke letters van hun huisstijl. Wanneer er nieuwe smaken geïntroduceerd worden, hebben ze ook nieuwe kleuren wikkels. Deze kleuren zitten allemaal in hetzelfde kleurenpallet, waardoor ze wel in één categorie vallen. Hiermee maakt het dat het merk overeind en herkenbaar blijft.
Lees meer over het ontwikkelen van een goede en consistente huisstijl in dit artikel.
De huisstijl is samen met de merkidentiteit, de positionering en de merkdragers onderdeel van de merkfundering. Om een huisstijl een sterke huisstijl te laten zijn, is het belangrijk dat ook alle andere onderdelen sterk zijn. Wil je aan de slag met de huisstijl van je merk? Doorloop dan chronologisch de merkreis voor een krachtig resultaat.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: