• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

De voordelen van circulair ondernemen

Circulair ondernemen wint steeds meer terrein. En terecht, circulair ondernemen kent veel voordelen. In dit artikel ontvang je een aantal van de voordelen van circulair ondernemen.

Nieuwe businessmodellen

Grondstoffen raken ooit op, of dit morgen is of over 100 jaar maakt in dat opzicht niets uit. Hoe minder grondstoffen er zijn, hoe duurder deze worden. Daarom worden bedrijven gedwongen om na te denken over nieuwe businessmodellen. Hierdoor worden bedrijven innovatiever en zorgen ze voor nieuwe verdienmodellen. Hierdoor zorgen ze voor een toekomstbestendig model, waarmee bedrijven blijven bestaan en ontwikkelen. Erg belangrijk voor ieder heldenmerk.

Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is

“Neem het voorbeeld van Philips, die retailers laat betalen voor het gebruiken van licht in plaats van het aanschaffen van lampen.”

Meer waarde voor de klant door servicegerichtheid

Nieuwe circulaire businessmodellen zorgen voor meer service-/ en klantgerichtheid. Bij ieder product of dienst wordt opnieuw de waarde voor de klant gewaardeerd en gekeken wat écht nodig is om deze waarde te leveren. Neem het voorbeeld van Philips, die retailers laat betalen voor het gebruiken van licht in plaats van het aanschaffen van lampen. Hierdoor wordt de waarde voor de retailer verhoogt, heeft altijd het licht dat ze nodig hebben, Philips zorgt voor een vast bedrag per maand dat het licht het altijd doet.

Als ook dit soort modellen in alle andere markten opgenomen wordt, dan wordt de waarde voor alle klanten verhoogd! Hiermee wordt er voldaan aan de nieuwe behoefte van klanten, ze willen producten niet langer bezitten, maar alleen gebruiken.

Lees ook: Het Waarom van Auping is de basis voor circulair ondernemen

Je leven lang inkomsten

Waarom winst voor sociaal ondernemers van levensbelang is.

In haar boek ‘Zakendoen in de nieuwe economie’ beschreef Marga Hoek het al mooi: ‘Wat zou het voor je bedrijf betekenen wanneer een klant zijn/ haar hele leven lang bij je blijft?’ Dat is het uitgangspunt als we het hebben over circulaire economie. Je focust je op de waarde voor de klant en gaat daarmee een lange termijn relatie aan met de klant. Daardoor is het goed om je af te vragen wat het oplevert wanneer je klant je hele leven bij je blijft. Het zorgt voor structurele inkomsten!

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

Milieu

Als laatste is de circulaire economie natuurlijk een groot voordeel voor het milieu. Door continu goed te blijven nadenken over het hergebruiken van materialen, zal de positieve impact op het milieu toenemen. De producten worden ontworpen vanuit het idee dat elementen makkelijk vervangen of geüpgrade kunnen worden.

Lees ook: 5 tips om te beginnen met circulair ondernemen

De voordelen van circulair ondernemen

Voordelen van circulair ondernemen

Circulair ondernemen wint steeds meer terrein. En terecht, circulair ondernemen kent veel voordelen. In dit artikel ontvang je een aantal van de voordelen van circulair ondernemen.

Nieuwe businessmodellen

Grondstoffen raken ooit op, of dit morgen is of over 100 jaar maakt in dat opzicht niets uit. Hoe minder grondstoffen er zijn, hoe duurder deze worden. Daarom worden bedrijven gedwongen om na te denken over nieuwe businessmodellen. Hierdoor worden bedrijven innovatiever en zorgen ze voor nieuwe verdienmodellen. Hierdoor zorgen ze voor een toekomstbestendig model, waarmee bedrijven blijven bestaan en ontwikkelen. Erg belangrijk voor ieder heldenmerk.

Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is

“Neem het voorbeeld van Philips, die retailers laat betalen voor het gebruiken van licht in plaats van het aanschaffen van lampen.”

Meer waarde voor de klant door servicegerichtheid

Nieuwe circulaire businessmodellen zorgen voor meer service-/ en klantgerichtheid. Bij ieder product of dienst wordt opnieuw de waarde voor de klant gewaardeerd en gekeken wat écht nodig is om deze waarde te leveren. Neem het voorbeeld van Philips, die retailers laat betalen voor het gebruiken van licht in plaats van het aanschaffen van lampen. Hierdoor wordt de waarde voor de retailer verhoogt, heeft altijd het licht dat ze nodig hebben, Philips zorgt voor een vast bedrag per maand dat het licht het altijd doet.

Als ook dit soort modellen in alle andere markten opgenomen wordt, dan wordt de waarde voor alle klanten verhoogd! Hiermee wordt er voldaan aan de nieuwe behoefte van klanten, ze willen producten niet langer bezitten, maar alleen gebruiken.

Lees ook: Het Waarom van Auping is de basis voor circulair ondernemen

Je leven lang inkomsten

Waarom winst voor sociaal ondernemers van levensbelang is.

In haar boek ‘Zakendoen in de nieuwe economie’ beschreef Marga Hoek het al mooi: ‘Wat zou het voor je bedrijf betekenen wanneer een klant zijn/ haar hele leven lang bij je blijft?’ Dat is het uitgangspunt als we het hebben over circulaire economie. Je focust je op de waarde voor de klant en gaat daarmee een lange termijn relatie aan met de klant. Daardoor is het goed om je af te vragen wat het oplevert wanneer je klant je hele leven bij je blijft. Het zorgt voor structurele inkomsten!

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

Milieu

Als laatste is de circulaire economie natuurlijk een groot voordeel voor het milieu. Door continu goed te blijven nadenken over het hergebruiken van materialen, zal de positieve impact op het milieu toenemen. De producten worden ontworpen vanuit het idee dat elementen makkelijk vervangen of geüpgrade kunnen worden.

Lees ook: 5 tips om te beginnen met circulair ondernemen

Misschien vind je dit ook interessant:

De clash tussen de ontwerper en de SEO-specialist

02/05/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Een interview met de helden van Uitgestelde Kinderfeestjes!

23/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
5 voorbeelden van goede klantenservice 5 goede voorbeelden van klantenservice 5 voorbeelden van bedrijven met een goede identiteit
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel