Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Betekenisvolle merken zijn die merken die de drive hebben om positieve impact te creëren voor hun omgeving. Een heldenmerk is gebouwd op een sterke merkfundering. De basis voor de merkfundering is de merkidentiteit. In dit artikel ontvang je 5 voorbeelden van bedrijven met een goede identiteit.
Eén van de bekendste voorbeelden van bedrijven met een goede identiteit is Coolblue. Bij iedere sessie die wij geven voor klanten komt het voorbeeld van Coolblue bovendrijven wanneer we ze vragen naar voorbeelden van écht goede bedrijven. De reden is de identiteit van Coolblue: Ze hebben duidelijk gekozen voor klantgerichtheid. Hun missie is het voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgerichtheid. Dat klant- en servicegerichte hebben ze dan ook omgezet in hun slogan: Alles voor een glimlach. Zelfs bij het lezen van hun algemene voorwaarden krijg je een glimlach:
Vooral punt 3: Ze doen niet zo moeilijk is niet wat je vaak leest in dit soort voorwaarden. Maar een beetje tekst is makkelijk schrijven, maar het is ook écht wat ze doen: Niet zo moeilijk. Bekijk bijvoorbeeld eens hun voorbeeld in het artikel 5 voorbeelden van goede klantenservice.
Het meest bekende chocolademerk van Nederland is nog niet eens zo heel lang op de wereld. Tony’s Chocolonely is een strijder voor een slaafvrije chocolademarkt. En deze missie voeren ze door in hun hele bedrijf. Niet door negatief te zijn, maar juist door het verhaal te vertellen, door vrolijk gekleurde verpakkingen te gebruiken en door gekke smaken te gebruiken. Juist deze combinatie heeft ze zo groot gemaakt. Waar drie jaar geleden veel mensen het merk wel kenden, maar niet hun missie kenden, is dat tegenwoordig helemaal anders. Nagenoeg iedereen weet wie Tony’s Chocolonely is en waar ze voor staan!
“Overal in de winkel komt de identiteit van Het Goed terug: Het hergebruik van artikelen en het werk maken van werkgelegenheid!”
Misschien ken je het bedrijf nog niet, maar na dit gelezen te hebben ben je overtuigd van hun missie. Springlab heeft de missie om bewegen weer terug te brengen in het dagelijks leven door het onderwijs beweeglijker te maken, daar waar je vanaf jongs af aan moet stil zitten.
Springlab doet dit door bewegen en leren te combineren. Naast dat bewegen veel beter is voor de gezondheid, is het ook wetenschappelijk bewezen dat je beter leert wanneer je beweegt. Daarmee ontwikkelen ze concepten om vanaf de allerkleinsten bewegen normaal te maken in het onderwijs.
Deze missie is echt datgene wat Springlab beweegt. Zo hebben ze een masterplan gemaakt om bewegend leren in te voeren.
Lees ook: De nieuwe merkidentiteit van Lumiad – Held Uitgelicht
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe mooi is het wanneer je een product koopt en daar een ander mee helpt? Dat is de manier waarop Het Goed haar businessmodel heeft gebouwd. De missie van Het Goed is werk maken van hergebruik en werk maken van werkgelegenheid. Door het aanschaffen van tweedehands producten zorg je als klant van Het Goed direct ervoor dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een passende baan krijgen.
Deze identiteit voel je wanneer je door hun winkel loopt. De winkel is ingericht als een warenhuis, met verschillende afdelingen waardoor je op een fijne manier winkelt. Overal in de winkel komt de identiteit van Het Goed terug: Het hergebruik van artikelen en het werk maken van werkgelegenheid!
Lees ook: Het geheim van een merk in de deeleconomie (Exclusief in je mailbox)
Een product kopen en een ander helpen doe je bij Het Goed én ook bij TOMS (Tomorrow Shoes). Blake Mycoskie richtte het bedrijf op met de missie one for one. Wanneer je een paar TOMS koopt, geef je er gelijk één weg aan een kind die het nodig heeft. Mycoskie bedacht dit toen hij op reis was in Argentinië en daar kinderen tegenkwam die problemen ondervonden doordat hun ouders geen schoenen voor hun kinderen konden veroorloven.
Doordat hun identiteit is gestoeld op one for one ontdek je dat het verhaal ook overal wordt gebruikt. Toen TOMS ging groeien bedachten ze dat ze meer artikelen kunnen toevoegen aan hun assortiment. Zo verkopen ze op dit moment zonnebrillen, waar uiteraard ook het adagium one for one geldt. Door een zonnebril aan te schaffen ontvangt een persoon die het nodig heeft een oogbehandeling.
Lees ook: Investeren in je merk met de Merkreis
Dit zijn vijf voorbeelden van bedrijven die een goede identiteit hebben. Wil je aan de slag met je eigen merkidentiteit? Lees Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan om je merkidentiteit te ontdekken en te ontwikkelen.
Betekenisvolle merken zijn die merken die de drive hebben om positieve impact te creëren voor hun omgeving. Een heldenmerk is gebouwd op een sterke merkfundering. De basis voor de merkfundering is de merkidentiteit. In dit artikel ontvang je 5 voorbeelden van bedrijven met een goede identiteit.
Eén van de bekendste voorbeelden van bedrijven met een goede identiteit is Coolblue. Bij iedere sessie die wij geven voor klanten komt het voorbeeld van Coolblue bovendrijven wanneer we ze vragen naar voorbeelden van écht goede bedrijven. De reden is de identiteit van Coolblue: Ze hebben duidelijk gekozen voor klantgerichtheid. Hun missie is het voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgerichtheid. Dat klant- en servicegerichte hebben ze dan ook omgezet in hun slogan: Alles voor een glimlach. Zelfs bij het lezen van hun algemene voorwaarden krijg je een glimlach:
Vooral punt 3: Ze doen niet zo moeilijk is niet wat je vaak leest in dit soort voorwaarden. Maar een beetje tekst is makkelijk schrijven, maar het is ook écht wat ze doen: Niet zo moeilijk. Bekijk bijvoorbeeld eens hun voorbeeld in het artikel 5 voorbeelden van goede klantenservice.
Het meest bekende chocolademerk van Nederland is nog niet eens zo heel lang op de wereld. Tony’s Chocolonely is een strijder voor een slaafvrije chocolademarkt. En deze missie voeren ze door in hun hele bedrijf. Niet door negatief te zijn, maar juist door het verhaal te vertellen, door vrolijk gekleurde verpakkingen te gebruiken en door gekke smaken te gebruiken. Juist deze combinatie heeft ze zo groot gemaakt. Waar drie jaar geleden veel mensen het merk wel kenden, maar niet hun missie kenden, is dat tegenwoordig helemaal anders. Nagenoeg iedereen weet wie Tony’s Chocolonely is en waar ze voor staan!
“Overal in de winkel komt de identiteit van Het Goed terug: Het hergebruik van artikelen en het werk maken van werkgelegenheid!”
Misschien ken je het bedrijf nog niet, maar na dit gelezen te hebben ben je overtuigd van hun missie. Springlab heeft de missie om bewegen weer terug te brengen in het dagelijks leven door het onderwijs beweeglijker te maken, daar waar je vanaf jongs af aan moet stil zitten.
Springlab doet dit door bewegen en leren te combineren. Naast dat bewegen veel beter is voor de gezondheid, is het ook wetenschappelijk bewezen dat je beter leert wanneer je beweegt. Daarmee ontwikkelen ze concepten om vanaf de allerkleinsten bewegen normaal te maken in het onderwijs.
Deze missie is echt datgene wat Springlab beweegt. Zo hebben ze een masterplan gemaakt om bewegend leren in te voeren.
Lees ook: De nieuwe merkidentiteit van Lumiad – Held Uitgelicht
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Hoe mooi is het wanneer je een product koopt en daar een ander mee helpt? Dat is de manier waarop Het Goed haar businessmodel heeft gebouwd. De missie van Het Goed is werk maken van hergebruik en werk maken van werkgelegenheid. Door het aanschaffen van tweedehands producten zorg je als klant van Het Goed direct ervoor dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een passende baan krijgen.
Deze identiteit voel je wanneer je door hun winkel loopt. De winkel is ingericht als een warenhuis, met verschillende afdelingen waardoor je op een fijne manier winkelt. Overal in de winkel komt de identiteit van Het Goed terug: Het hergebruik van artikelen en het werk maken van werkgelegenheid!
Lees ook: Het geheim van een merk in de deeleconomie (Exclusief in je mailbox)
Een product kopen en een ander helpen doe je bij Het Goed én ook bij TOMS (Tomorrow Shoes). Blake Mycoskie richtte het bedrijf op met de missie one for one. Wanneer je een paar TOMS koopt, geef je er gelijk één weg aan een kind die het nodig heeft. Mycoskie bedacht dit toen hij op reis was in Argentinië en daar kinderen tegenkwam die problemen ondervonden doordat hun ouders geen schoenen voor hun kinderen konden veroorloven.
Doordat hun identiteit is gestoeld op one for one ontdek je dat het verhaal ook overal wordt gebruikt. Toen TOMS ging groeien bedachten ze dat ze meer artikelen kunnen toevoegen aan hun assortiment. Zo verkopen ze op dit moment zonnebrillen, waar uiteraard ook het adagium one for one geldt. Door een zonnebril aan te schaffen ontvangt een persoon die het nodig heeft een oogbehandeling.
Lees ook: Investeren in je merk met de Merkreis
Dit zijn vijf voorbeelden van bedrijven die een goede identiteit hebben. Wil je aan de slag met je eigen merkidentiteit? Lees Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan om je merkidentiteit te ontdekken en te ontwikkelen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: