Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als merkbureaus spreken wij veel met betekenisvolle ondernemers. Van deze groep ondernemers zijn er een flink aantal ondernemers die aangeven dat ze wel graag willen groeien, maar niet commercieel willen zijn. Maar kan dat wel, groeien zonder commercieel te zijn? Die vraag beantwoorden we in dit artikel.
De belangrijkste vraag die we aan deze ondernemers stellen is: wat is dat dan voor jou, commercieel zijn? Commercialiteit wordt vaak verward met opdringerige verkopers en reclames waar niemand op zit te wachten. Het idee is dat mensen alleen maar bezig zijn met meer winst maken ten koste van anderen en komt ten goede aan de (vaak al te rijke) aandeelhouders. Maar is dit wel het juiste beeld?
“Als je geen impact maakt is het niet leuk, als het niet commercieel is, is het niet duurzaam”
Commercieel zijn betekent dat je de juiste mensen bereikt met je merkverhaal. Dat betekent dat je betekenisvolle verhaal voorop staat. De meeste betekenisvolle merken zetten bijvoorbeeld nooit advertentiebudgetten in om hun merk te laten groeien. Denk aan bedrijven als Lush en Tony’s Chocolonely. Deze bedrijven kopen geen grote reclames in, maar willen als een olievlek via mond-tot-mondreclame groeien.
Deze bedrijven zijn echter wel zoals wij dat hier noemen rete-commercieel. Nagenoeg iedereen kent deze merken en dát is ook commercialiteit.
In het programma ‘Humberto Onderneemt’ interviewt Humberto Tan iedere aflevering een ondernemer. In de vijfde aflevering (te zien op Videoland) is hij op bezoek bij Manon van Essen van Magioni Pizza. Zij gaf een quote die je vanaf nu in je hoofd moet opslaan: “Als je geen impact maakt is het niet leuk, als het niet commercieel is, is het niet duurzaam”
Dit geeft namelijk alles aan waarom het belangrijk is dat er betekenisvolle merken zijn. Want ondernemers zijn die gene die ervoor zorgen dat er écht impact wordt gemaakt. En als je niet commercieel bent, kun je nooit op lange termijn succesvol zijn. Én dat is echte duurzaamheid.
Kan je groeien zonder commercieel te zijn? Nee is het duidelijke antwoord op deze vraag. Als ondernemer wil je impact maken en je missie bereiken. Daarvoor is het belangrijk om commercieel te zijn. Ook al ben je een stichting, een vereniging of coöperatie.
Je merkverhaal staat namelijk voorop. Je gaat op zoek naar de ideale manier om voor jouw merk aan marketing te doen. Wij noemen het dan ook lieve merketing: Het laden van je merkverhaal om daarmee meer winst én meer impact te maken.
Om een sterk betekenisvol merk te bouwen hebben wij de merkreis ontwikkelt. In deze reis zet je eerst een goede fundering neer, waarin het merkverhaal in tekst en beeld staat als een huis. Vanuit deze fundering kun je jouw merk gaan laden en innoveren. Daarvoor ga je stap voor stap op zoek naar het ideale marketingmechanisme dat bij jouw merk past. Bij zowel de branche waarin je zit, bij de persoonlijkheid van je merk én bij je klanten.
Op deze manier kun je stap voor stap groeien door commercieel maar wel jezelf te zijn.
Als merkbureaus spreken wij veel met betekenisvolle ondernemers. Van deze groep ondernemers zijn er een flink aantal ondernemers die aangeven dat ze wel graag willen groeien, maar niet commercieel willen zijn. Maar kan dat wel, groeien zonder commercieel te zijn? Die vraag beantwoorden we in dit artikel.
De belangrijkste vraag die we aan deze ondernemers stellen is: wat is dat dan voor jou, commercieel zijn? Commercialiteit wordt vaak verward met opdringerige verkopers en reclames waar niemand op zit te wachten. Het idee is dat mensen alleen maar bezig zijn met meer winst maken ten koste van anderen en komt ten goede aan de (vaak al te rijke) aandeelhouders. Maar is dit wel het juiste beeld?
“Als je geen impact maakt is het niet leuk, als het niet commercieel is, is het niet duurzaam”
Commercieel zijn betekent dat je de juiste mensen bereikt met je merkverhaal. Dat betekent dat je betekenisvolle verhaal voorop staat. De meeste betekenisvolle merken zetten bijvoorbeeld nooit advertentiebudgetten in om hun merk te laten groeien. Denk aan bedrijven als Lush en Tony’s Chocolonely. Deze bedrijven kopen geen grote reclames in, maar willen als een olievlek via mond-tot-mondreclame groeien.
Deze bedrijven zijn echter wel zoals wij dat hier noemen rete-commercieel. Nagenoeg iedereen kent deze merken en dát is ook commercialiteit.
In het programma ‘Humberto Onderneemt’ interviewt Humberto Tan iedere aflevering een ondernemer. In de vijfde aflevering (te zien op Videoland) is hij op bezoek bij Manon van Essen van Magioni Pizza. Zij gaf een quote die je vanaf nu in je hoofd moet opslaan: “Als je geen impact maakt is het niet leuk, als het niet commercieel is, is het niet duurzaam”
Dit geeft namelijk alles aan waarom het belangrijk is dat er betekenisvolle merken zijn. Want ondernemers zijn die gene die ervoor zorgen dat er écht impact wordt gemaakt. En als je niet commercieel bent, kun je nooit op lange termijn succesvol zijn. Én dat is echte duurzaamheid.
Kan je groeien zonder commercieel te zijn? Nee is het duidelijke antwoord op deze vraag. Als ondernemer wil je impact maken en je missie bereiken. Daarvoor is het belangrijk om commercieel te zijn. Ook al ben je een stichting, een vereniging of coöperatie.
Je merkverhaal staat namelijk voorop. Je gaat op zoek naar de ideale manier om voor jouw merk aan marketing te doen. Wij noemen het dan ook lieve merketing: Het laden van je merkverhaal om daarmee meer winst én meer impact te maken.
Om een sterk betekenisvol merk te bouwen hebben wij de merkreis ontwikkelt. In deze reis zet je eerst een goede fundering neer, waarin het merkverhaal in tekst en beeld staat als een huis. Vanuit deze fundering kun je jouw merk gaan laden en innoveren. Daarvoor ga je stap voor stap op zoek naar het ideale marketingmechanisme dat bij jouw merk past. Bij zowel de branche waarin je zit, bij de persoonlijkheid van je merk én bij je klanten.
Op deze manier kun je stap voor stap groeien door commercieel maar wel jezelf te zijn.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: