Het verhaal van Betekenisvolle merken: BOO
In deze reeks nemen we je mee in de inspirerende verhalen van merken die niet alleen producten aanbieden, maar ook een positieve impact hebben op de wereld om hen heen. Elk van deze merken heeft een visie en een missie om verandering teweeg te brengen. Deze week nemen we je mee naar het merk Buro Ontwerp & Omgeving (BOO). Het merk dat zich inzet voor een adaptief Nederland.
De betekenis van BOO
Adaptief, dat is waar BOO volledig voor staat. Adaptief is het continue proces van het aanpassen van de leefomgevingen. Alles in de wereld van BOO staat in het teken van het ontwerpen van toekomstbestendige ruimten die meebewegen met verandering. Als een ruimte klaar is met zijn huidige functie, krijgt het direct een nieuwe functie zonder schade aan de wereld. Een betekenis die staat als een huis en die intern volledig doorleeft wordt.

Heel Nederland Adaptief
BOO ziet het leven op aarde als een kringloop. Door al bij het ontwerpen van de leefomgevingen rekening te houden met de toekomst, voorkomen ze dat bij het verliezen van een functie de omgeving een nieuwe functie krijgt zonder dat er reststromen overblijven.. Daarmee creëren zij een aarde om door te geven. De missie van het merk luidt dan ook duidelijk: Heel Nederland adaptief. Door stelling te nemen inspireren zij niet alleen opdrachtgevers, maar ook samenwerkingspartners en professionals.
Verbonden met de leefomgeving
De persoonlijkheid van BOO is volledig gericht op de passie van alle medewerkers. Wie je ook spreekt, waar je ook kijkt, de verbondenheid met de leefomgeving straalt eraf. Ze houden rekening mee hoe de plek er vroeger uit zag. Ze overtuigen opdrachtgevers om het juiste gebruik van de locatie om daarmee én de opdrachtgever én de leefomgeving te verbeteren. Het is voor hun erg belangrijk dat de oplossing ook voor de opdrachtgever dé oplossing is! Daarom is het integraal werken voor hen zo belangrijk.

NLAdaptief
Dat het merk écht staat voor hun missie resulteert in de manier waarop het zich positioneert. Met het platform NLAdaptief trekken ze opdrachtgevers en professionals aan om samen met hun te streven naar de missie. Hierin inspireren en informeren ze hun doelgroep vanuit zes thema’s:
- Biodiversiteit en gezondheid;
- Identiteit en cultuur;
- Energie;
- Klimaatadaptatie;
- Hergebruik;
- Sociaal en maatschappelijk.
Meer over deze thema’s lees je op het platform NLAdaptief. Daarmee claimen ze het domein omtrent een adaptief Nederland. Door vanuit het platform te communiceren kunnen ze hun verhaal nog beter naar buiten brengen. Of ze nu op een universiteit of op een vak-bijeenkomst aanwezig zijn, ze communiceren vanuit het NLAdaptief.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Sterke branding
Voor het merk is hun branding een essentieel onderdeel. Met zowel een huisstijl als een website die hun verhaal omarmt, zorgen ze ervoor dat opdrachtgevers écht weten waar ze voor staan. Een belangrijk onderdeel daarbij zijn de visuele beelden in de vorm van foto- en videografie. Dit ondersteunt hun verhaal, hun projecten en hun werk op een krachtige wijze. Zonder duidelijke beelden of met alleen stockbeelden werd het merk niet zo sterk neergezet. Lees meer over het proces dat wij samen met BOO hebben doorlopen.
Bijdragen met ieder project
Het merk staat als een huis en met ieder project dragen ze bij aan hun eigen missie. Met het platform en hun gedegen branding weten ze opdrachtgevers te verrassen en te binden om samen met hun de missie te bereiken.
De lessen voor jouw merk
Met het lezen van het verhaal van BOO kun je lessen trekken voor je eigen merk. De lessen zijn:
- Alles start bij betekenis: Met een sterke betekenis leg je de basis voor alles wat je merk doet, uit en voelt. Start met het ontdekken van je krachtige betekenis en vertaal dat richting alle andere elementen van je organisatie.
- Claim je domein: BOO heeft het domein omtrent het adaptief Nederland geclaimd door een eigen platform om te zetten. Hiermee versterken ze hun missie zonder alleen zichzelf in de picture te zetten. Dit is aantrekkelijk voor zowel opdrachtgevers als nieuwe medewerkers.
- Investeer in je branding: Het ontwikkelen van je merk is essentieel om op lange termijn succes te kunnen behalen. Investeer daarom in de merkontwikkeling en uitingen van je merk. Dat verdien je op lange termijn altijd terug.
Het verhaal van Betekenisvolle merken: BOO

In deze reeks nemen we je mee in de inspirerende verhalen van merken die niet alleen producten aanbieden, maar ook een positieve impact hebben op de wereld om hen heen. Elk van deze merken heeft een visie en een missie om verandering teweeg te brengen. Deze week nemen we je mee naar het merk Buro Ontwerp & Omgeving (BOO). Het merk dat zich inzet voor een adaptief Nederland.
De betekenis van BOO
Adaptief, dat is waar BOO volledig voor staat. Adaptief is het continue proces van het aanpassen van de leefomgevingen. Alles in de wereld van BOO staat in het teken van het ontwerpen van toekomstbestendige ruimten die meebewegen met verandering. Als een ruimte klaar is met zijn huidige functie, krijgt het direct een nieuwe functie zonder schade aan de wereld. Een betekenis die staat als een huis en die intern volledig doorleeft wordt.

Heel Nederland Adaptief
BOO ziet het leven op aarde als een kringloop. Door al bij het ontwerpen van de leefomgevingen rekening te houden met de toekomst, voorkomen ze dat bij het verliezen van een functie de omgeving een nieuwe functie krijgt zonder dat er reststromen overblijven.. Daarmee creëren zij een aarde om door te geven. De missie van het merk luidt dan ook duidelijk: Heel Nederland adaptief. Door stelling te nemen inspireren zij niet alleen opdrachtgevers, maar ook samenwerkingspartners en professionals.
Verbonden met de leefomgeving
De persoonlijkheid van BOO is volledig gericht op de passie van alle medewerkers. Wie je ook spreekt, waar je ook kijkt, de verbondenheid met de leefomgeving straalt eraf. Ze houden rekening mee hoe de plek er vroeger uit zag. Ze overtuigen opdrachtgevers om het juiste gebruik van de locatie om daarmee én de opdrachtgever én de leefomgeving te verbeteren. Het is voor hun erg belangrijk dat de oplossing ook voor de opdrachtgever dé oplossing is! Daarom is het integraal werken voor hen zo belangrijk.

NLAdaptief
Dat het merk écht staat voor hun missie resulteert in de manier waarop het zich positioneert. Met het platform NLAdaptief trekken ze opdrachtgevers en professionals aan om samen met hun te streven naar de missie. Hierin inspireren en informeren ze hun doelgroep vanuit zes thema’s:
- Biodiversiteit en gezondheid;
- Identiteit en cultuur;
- Energie;
- Klimaatadaptatie;
- Hergebruik;
- Sociaal en maatschappelijk.
Meer over deze thema’s lees je op het platform NLAdaptief. Daarmee claimen ze het domein omtrent een adaptief Nederland. Door vanuit het platform te communiceren kunnen ze hun verhaal nog beter naar buiten brengen. Of ze nu op een universiteit of op een vak-bijeenkomst aanwezig zijn, ze communiceren vanuit het NLAdaptief.
Download het gratis heldenmerkpakket
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Sterke branding
Voor het merk is hun branding een essentieel onderdeel. Met zowel een huisstijl als een website die hun verhaal omarmt, zorgen ze ervoor dat opdrachtgevers écht weten waar ze voor staan. Een belangrijk onderdeel daarbij zijn de visuele beelden in de vorm van foto- en videografie. Dit ondersteunt hun verhaal, hun projecten en hun werk op een krachtige wijze. Zonder duidelijke beelden of met alleen stockbeelden werd het merk niet zo sterk neergezet. Lees meer over het proces dat wij samen met BOO hebben doorlopen.
Bijdragen met ieder project
Het merk staat als een huis en met ieder project dragen ze bij aan hun eigen missie. Met het platform en hun gedegen branding weten ze opdrachtgevers te verrassen en te binden om samen met hun de missie te bereiken.
De lessen voor jouw merk
Met het lezen van het verhaal van BOO kun je lessen trekken voor je eigen merk. De lessen zijn:
- Alles start bij betekenis: Met een sterke betekenis leg je de basis voor alles wat je merk doet, uit en voelt. Start met het ontdekken van je krachtige betekenis en vertaal dat richting alle andere elementen van je organisatie.
- Claim je domein: BOO heeft het domein omtrent het adaptief Nederland geclaimd door een eigen platform om te zetten. Hiermee versterken ze hun missie zonder alleen zichzelf in de picture te zetten. Dit is aantrekkelijk voor zowel opdrachtgevers als nieuwe medewerkers.
- Investeer in je branding: Het ontwikkelen van je merk is essentieel om op lange termijn succes te kunnen behalen. Investeer daarom in de merkontwikkeling en uitingen van je merk. Dat verdien je op lange termijn altijd terug.

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.