Belangrijk om te vermelden is dat domein-marketing heel dicht bij je missie zit. Je domein heeft een directe link met je missie, anders heb je het verkeerde domein te pakken. Betekenisvol ondernemers willen inzetten op het behalen van een missie, die op maatschappelijk, klantgericht of circulair niveau plaatsvindt. Door niet je merk, maar het domein centraal te stellen, laat je meer mensen nadenken over het domein. Je creëert early adopters voor het domein. Er komen mensen die meedenken om het domein te vergroten. Daarnaast zorgt het ervoor dat men aan de slag gaat met het domein in hun eigen wereld.
Een deel van het publiek zou met jouw content over het domein uit de voeten kunnen in haar of zijn eigen situatie. Een deel van het publiek wil het graag, maar heeft hier hulp bij nodig. Doordat jouw merk de eigenaar van het domein is, zal het publiek zich tot jouw merk wenden voor deze hulp. Zo helpt het je missie verder én zorg je voor inkomsten die zorgen dat je het domein nog beter kunt laden.
Het doel van domein-marketing is niet om de omzet van je merk te vergroten. Het doel is om de impact van je domein te vergroten, door het publiek relevante tools te geven. Zij kunnen hiermee zelf aan de slag binnen het domein. Wanneer zij meer willen, of moeite hebben om het zelf te doen, dan ben jij de eigenaar van het domein. Ze zullen ze dan richting jouw merk wenden voor hulp.