Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Wij zijn ervan overtuigd dat er in ieder bedrijf iets moois schuilgaat. Maar wat is dat mooie dan? En hoe vind je dat? En waarom is het zo belangrijk? In dit artikel lees je er mee over.
De eerste belangrijke vraag die je jezelf moet stellen is: ‘Wat maakt jouw bedrijf nu een mooi merk’? Voor veel bedrijven is dit beste een lastige vraag, je zit immers dagelijks in je eigen bedrijf te werken, waardoor je vergeet wat jou nu zo mooi maakt. Een makkelijke manier om erachter te komen is om met je klanten te praten. Vraag ze oprecht eens wat jouw merk zo mooi maakt en waarom ze niet naar een ander merk zouden overstappen.
Het mooie van je bedrijf zit verscholen in de merkidentiteit van je bedrijf. Het is de onderscheidende waarden die jouw merk jouw merk maken. Het DNA geeft je organisatie een ziel, een gezicht dat zich onderscheidt van alle andere bedrijven. Je DNA geeft je merk bestaansrecht. Bedenk bijvoorbeeld eens:
Lees voor meer informatie over het DNA ook in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
“Deze passie – het mooie van je merk – is de basis van je marketing. Je marketing kan niet zonder het DNA van je merk en dit moet je ook niet willen.”
Als we met ondernemers of directeuren van organisaties spreken, merken we al snel wat het merk zo mooi maakt. Ze zijn vaak echter zelf verloren wat dit gene nu eigenlijk is en ontdekken tijdens zo’n gesprek weer de passie van hun merk. Deze passie – het mooie van je merk – is de basis van je marketing. Je marketing kan niet zonder het DNA van je merk en dit moet je ook niet willen.
Lees ook: Waarom je marketing niet zonder DNA kan.
Ga marketing voeren vanuit het DNA van je merk. De merkidentiteit van je organisatie is het verhaal van je organisatie die vertelt moet worden. Wanneer iemand aan je vraagt ‘wat doe je?’ is het antwoord niet ‘Wij hebben een ontwerpbureau’, maar je vertelt jouw verhaal en wat jij wilt bereiken. Dit verhaal is het unieke verhaal en zorgt voor meer geloofwaardigheid.
Verhalen raken andere delen van hersenen van je toehoorders, daarom zijn het zulke sterke middelen om in te zetten. Voorwaarde is wel dat het een oprecht verhaal is wat je vertelt. Bedrijven zoals Tony’s Chocolonely en TOMS zijn erg sterk in het toepassen van zogeheten storytelling. Het zijn enorme marketingmachines en commerciële tijgers. Maar wel altijd vanuit één verhaal.
Ontdek dus hèt mooie verhaal van je organisatie (maar dan wel het èchte verhaal) en vertel het overal!
De betekenis achter je merk ontdekken is erg belangrijk, het brengt je unieke factoren voor mensen om aangetrokken te worden tot je merk. Lees in het eerste artikel van de serie over het ontdekken van je merkidentiteit hoe je achter de betekenis van je merk komt.
Wij zijn ervan overtuigd dat er in ieder bedrijf iets moois schuilgaat. Maar wat is dat mooie dan? En hoe vind je dat? En waarom is het zo belangrijk? In dit artikel lees je er mee over.
De eerste belangrijke vraag die je jezelf moet stellen is: ‘Wat maakt jouw bedrijf nu een mooi merk’? Voor veel bedrijven is dit beste een lastige vraag, je zit immers dagelijks in je eigen bedrijf te werken, waardoor je vergeet wat jou nu zo mooi maakt. Een makkelijke manier om erachter te komen is om met je klanten te praten. Vraag ze oprecht eens wat jouw merk zo mooi maakt en waarom ze niet naar een ander merk zouden overstappen.
Het mooie van je bedrijf zit verscholen in de merkidentiteit van je bedrijf. Het is de onderscheidende waarden die jouw merk jouw merk maken. Het DNA geeft je organisatie een ziel, een gezicht dat zich onderscheidt van alle andere bedrijven. Je DNA geeft je merk bestaansrecht. Bedenk bijvoorbeeld eens:
Lees voor meer informatie over het DNA ook in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan
“Deze passie – het mooie van je merk – is de basis van je marketing. Je marketing kan niet zonder het DNA van je merk en dit moet je ook niet willen.”
Als we met ondernemers of directeuren van organisaties spreken, merken we al snel wat het merk zo mooi maakt. Ze zijn vaak echter zelf verloren wat dit gene nu eigenlijk is en ontdekken tijdens zo’n gesprek weer de passie van hun merk. Deze passie – het mooie van je merk – is de basis van je marketing. Je marketing kan niet zonder het DNA van je merk en dit moet je ook niet willen.
Lees ook: Waarom je marketing niet zonder DNA kan.
Ga marketing voeren vanuit het DNA van je merk. De merkidentiteit van je organisatie is het verhaal van je organisatie die vertelt moet worden. Wanneer iemand aan je vraagt ‘wat doe je?’ is het antwoord niet ‘Wij hebben een ontwerpbureau’, maar je vertelt jouw verhaal en wat jij wilt bereiken. Dit verhaal is het unieke verhaal en zorgt voor meer geloofwaardigheid.
Verhalen raken andere delen van hersenen van je toehoorders, daarom zijn het zulke sterke middelen om in te zetten. Voorwaarde is wel dat het een oprecht verhaal is wat je vertelt. Bedrijven zoals Tony’s Chocolonely en TOMS zijn erg sterk in het toepassen van zogeheten storytelling. Het zijn enorme marketingmachines en commerciële tijgers. Maar wel altijd vanuit één verhaal.
Ontdek dus hèt mooie verhaal van je organisatie (maar dan wel het èchte verhaal) en vertel het overal!
De betekenis achter je merk ontdekken is erg belangrijk, het brengt je unieke factoren voor mensen om aangetrokken te worden tot je merk. Lees in het eerste artikel van de serie over het ontdekken van je merkidentiteit hoe je achter de betekenis van je merk komt.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.