Marketingstrategie Floooow

Stress en burn-out hebben een grote invloed op werkend Nederland, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn als organisaties meer ruimte scheppen voor flow. Daarom is de missie van Floooow: De beroepsziekte nummer één – burn-out – binnen 15 jaar te verbannen door flow te bevorderen binnen organisaties en bij medewerkers en van Nederland ‘best place to work’ te maken.

Het heldenvraagstuk

Nadat we samen met Rachel van Floooow haar nieuwe merkidentiteit hebben opgezet, is de volgende stap om de marketingstrategie te bepalen. Het doel van de marketingstrategie is om het nieuwe merk succesvol in de markt te zetten en de bewustwording te vergroten.

Onze aanpak

Tijdens werksessies met Floooow hebben we samen de markt en de interne organisatie van Floooow geanalyseerd. Uit deze analyses zijn de sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen vastgesteld. De sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen zijn de input voor de SWOT-matrix.

De output van deze SWOT-matrix waren 4 strategische scenario’s voor de marketingstrategie van Floooow. Samen met Rachel hebben we na een kritische discussie de strategie gekozen voor de marketing van Floooow.

Op basis van de strategie zijn we gaan kijken naar de ideale doelgroep voor de eerste fase dat Floooow in de markt wordt gezet. Op basis daarvan hebben we het klantprofiel ontwikkelt van de doelgroep en hebben we de waardepropositie ontwikkelt van deze klantgroep. Voor deze klantgroep hebben we vervolgens in klantreis-sessie de klantreis opgezet.

Met een creatieve sessie met mensen van binnen en buiten de markt is input gegenereerd voor de campagnes en contentmarketing van het marketingplan. Dit is omgezet in een marketing- en content jaarplan.

Onze sidekicks hebben ondersteund bij de volgende werkzaamheden:

  • Het begeleiden van de werksessies waarin we de marktanalyse en de interne analyses hebben uitgevoerd.
  • Het begeleiden van een discussie omtrent de keuze voor de juiste strategie naar aanleiding van de confrontatiematrix.
  • Het begeleiden van de werksessies bij het ontwikkelen van het klantprofiel en de waardepropositie.
  • Het begeleiden van de klantreis-sessie.
  • Het faciliteren van een creatieve sessie voor ideeën en creatieve concepten als input voor het marketingplan.
  • Het schrijven en ontwikkelen van het marketing- en contentplan.

Eindresultaat

Het resultaat van het strategietraject is een concreet marketingplan en strategie waarmee Floooow direct aan de slag kan om de markt te betreden. In het plan zijn direct handvatten gekoppeld waarmee Floooow direct aan de slag kan.

In de eerste drie maanden waarin de marketingstrategie is geïmplementeerd hebben we samen hand in hand opgetrokken om de lancering van het merk zo goed mogelijk te laten verlopen.

Meer weten over Floooow? Bekijk hun heldenpagina!

Marketingstrategie Floooow

Aan de slag met jouw strategie?

Heb jij een tof merk, maar is het tijd voor een nieuwe strategische koers? Boek dan een vrijblijvende inspiratiesessie en we bespreken samen welke mogelijkheden er voor jouw bedrijf zijn.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy