Sportunity - Sport Heroes - Creating Heroes

Sportunity – Sport Heroes

‘Mensen verbinden die van sport houden’

Heldenprofiel Sportunity

Oprichter:
Niels Schut

Opgericht:
2015

Heldenproject:
Heldenmarketing uitvoeren

Heldencategorie 
Sociale Held

Heldenkracht:
Door sporten opnieuw uit te vinden de ongebonden sporter verbinden met sportaanbieders

De ongebonden sporter als basis voor het merk

In 2010 studeert Niels Schut af met een 10 bij zijn opleiding SM&O. Zijn afstudeeronderzoek had als thema de ongebonden sporter. Sporters worden tegenwoordig niet meer lid van een vereniging of een bond, maar willen wel blijven sporten, zeker als belangrijk onderdeel van onze gezondheid als mens.

Het eerste concept wat Niels in de markt zet is Netband.nl, een online platform waarmee tennissers kunnen spelen waar, wanneer en met wie ze maar willen. Dit concept is het fundament gebleken voor Sportunity, dat in 2015 wordt gedoopt. Bij sportbonden loopt het aantal leden echter terug, sporters willen op een nieuwe manier sporten en ongebonden zijn. Dit probleem lost Sportunity op: Zij willen mensen verbinden die van sport houden. Door nieuwe businessconcepten te verzinnen voor sportbonden, zodat zij aansluiten bij de behoeften van de nieuwe klanten.

Sportunity is daarbij niet van het u vraagt, wij draaien-principe. Zij ontwikkelen juist samen mét de sportbonden en sportorganisaties nieuwe businessconcepten om fans, sporters en de bond bij elkaar te brengen. Samen ontwikkelen ze een app of platform waar zij samen meerwaarde hebben!

De bazen van de kantine

De visuele identiteit van het sportconcept

Sportunity bouwt nieuwe businessconcepten voor sportbonden die sporters aan elkaar verbindt. Kantinebaas is een app die samen is ontwikkelt met de Nederlandse Dart Bond, de Nederlandse Tafeltennisbond en de Nederlandse BiljartBond. Met de app kun je in de kantine tegen elkaar spelen, standen bewaren en pools starten. Voor deze toffe app is het belangrijk dat er een visuele uitstraling bij komt die bij het merk past.

Voor deze app ontwikkelden we het logo voor de app. Hierbij is gekozen voor één stijl die in alle apps die in de toekomst worden gebouwd doorgevoerd worden. Het logo heeft een herkenbaar beeld en herkenbare kleuren, die in de app zijn doorgevoerd. Om mensen te activeren om de app te gebruiken zet Sportunity verschillende marketingprogramma’s in, waarvoor we het logo hebben uitgewerkt in alle denkbare marketingmiddelen.

E-sports platform binnen één dag!

E-sports hebben de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt. In 2017 richtte Sportunity daarom de weSports.club op. De grootste club voor E-sportend Nederland. Deze club kan niet zonder website, daardoor moest er in recordtempo een landingspagina worden opgeleverd. Wat begon als een leuk idee, groeide al snel uit tot een nieuw platform: De weSports.club voor E-sporters. Snel moest er een logo en een landingspagina komen om het platform een smoel te geven en de aanvragen voor de club te structureren. Op donderdag was de aanvraag, op vrijdag stond de landingspagina online.

De diensten voor het heldenmerk Sportunity

Rachel van Floooow over Creating Heroes:

Niels van Sportunity over Creating Heroes:

“Wij zijn een digitaal sportmarketingbedrijf, die verschillende creatieve concepten ontwikkeld met en voor sportbonden. Wij doen dit volledig full service, van ontwikkeling, tot realisatie en uitrol. Echter hebben wij niet de expertise in huis om hier ook een juist en gaaf logo bij te ontwikkelen, die past bij de kwaliteit die we graag willen en om de klant volledig te ontzorgen. Creating Heroes heeft deze expertise wel en weet ook de uitstraling eraan te geven die bij ons en het concept past.

Creating Heroes heeft voor ons verscheidene logo’s en overige uitingen ontwikkeld voor onze apps, maar ook ons bedrijfslogo. Alle logo’s zijn met elkaar verbonden in een gezamenlijke stijl en kleurgebruik waardoor deze ook herkenbaar zijn als onderdeel van een totaal platform.

De uitkomst zijn meerdere logo’s die nu de sportwereld overgaan in de vorm van de plaatsing op onze apps, hangend aan de wand van een dartcafé, promotievideo’s, boarding doeken langs de ijsbaan en op de borst van de beste tafeltennissers van Nederland. We hebben de dienstverlening dan ook ervaren als een energieke samenwerking met gevoel voor humor om creativiteit te stimuleren, met uiteindelijk kwaliteit tot resultaat.”

Creating Heroes over Floooow

Creating Heroes over Sportunity:

“Sportunity is held van het eerste uur. Al in 2010 tijdens het afstuderen hadden de sidekicks van Creating Heroes (toen nog onder een andere naam) en Niels een samenwerking. Niels is echt een ambitieuze ondernemer die een missie heeft! Om iedereen in Nederland te laten sporten door sporten makkelijker te maken. Het is tof om te zien hoe Niels hiermee aan de slag gaat en wij ondersteunen hem heel graag waar nodig!”

Net als Sportunity een held worden?

Met de vrijblijvende Herotalk bespreken we samen met jou het stappenplan om jouw heldenmerk op te zetten en/ of uit te bouwen.

Net als Sportunity een held worden?

Met de vrijblijvende Herotalk bespreken we samen met jou het stappenplan om jouw heldenmerk op te zetten en/ of uit te bouwen.