In plaats van het focussen op klanttevredenheid is het beter om te focussen op klantenthousiasme. Door hierop de focussen richt je er niet op om een 6 of 7 te halen bij je klant. Nee, je wil bij iedere klant minimaal een 9 scoren. Door de focus op enthousiasme, zorg je ervoor dat je de klant door de gehele organisatie centraal zet. Focus op enthousiasme zorgt ook voor ontwikkeling, iedereen binnen jouw organisatie is er op gefocust om elke dag de klantbeleving te verhogen. Dat betekent dat de kwaliteit van de producten en diensten hoger wordt, dat de receptie continu op zoek is om de klant helemaal in de watten te leggen en de R&D op zoek is naar de ideale innovaties voor de ideale klant.
Het betekent dat klantenthousiasme een strategie is, een structureel proces dat nooit ophoudt. Je optimaliseert continu de klantreis om te kijken waar je de waarde voor je klant nog meer kan verhogen.
Lees ook: 5 voorbeelden van goede klantenservice