Van irriteren naar inspireren

Dagelijks worden wij overspoeld met honderden reclameboodschappen via de meest uiteenlopende kanalen. Kijk maar eens heel goed om je heen wanneer je je in het centrum van een stad of dorp begeeft. Je zult dan zien dat merken werkelijk overal vechten om jouw aandacht via billboards, gevelreclame, posters, banners, videoschermen, uitingen in bushaltes, straatverkopers enzovoorts. Vrijwel elke vierkante meter wordt benut voor reclame.

Niet alleen buiten de deur, maar ook in eigen huis proberen adverteerders continu hun product of dienst onder jouw aandacht te brengen via televisie, radio en internet. Deze overkill aan reclame roept steeds vaker irritatie op bij mensen. Daadwerkelijk doen wat je belooft is een totaal ander speelveld dan simpelweg roepen dat je de beste bent.

“OVERKILL AAN RECLAME ROEPT IRRITATIE OP BIJ MENSEN”

Intussen vindt er in Nederland een belangrijke verschuiving plaats met betrekking tot het effectief bereiken van doelgroepen. Social enterprises trekken namelijk steeds vaker de aandacht van consumenten en professionals. Een social enterprise is een onderneming met als doel het creëren van een maatschappelijke impact.

Volgens de jaarlijkse rapportage ‘de inspirerende 40’ – gepubliceerd door strategisch adviesbureau Synergie uit Utrecht – vragen dergelijke organisaties niet om aandacht, ze krijgen het. Ze verkopen zichzelf niet, ze worden gekocht. Deze organisaties zijn niet afhankelijk van adverteren en reclames om hun boodschap te verspreiden.

Lees ook: Klanten aantrekken in 5 stappen

Wat is de drijvende kracht van een social enterprise?

Het begint met een relevant verhaal met als doel het teweegbrengen van een positieve verandering. Om mensen en andere organisaties te laten inzien dat het ook anders kan. Social enterprises hebben het lef om zich buiten de traditionele paden te begeven om hun bijzondere ambities waar te maken. Ze beschikken over een ongekend doorzettingsvermogen. Ook op momenten wanneer het mogelijke toch heel misschien onmogelijk lijkt te zijn. Niets is onmogelijk voor personen en organisaties die met hart en ziel een verandering willen bewerkstelligen in de wereld.

Steeds meer consumenten en professionals zijn op zoek naar het authentieke verhaal achter een product of dienst. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert en mensen en organisaties op positieve wijze met elkaar verbindt. Door deze verandering in onze samenleving zijn traditionele organisaties genoodzaakt om terug te gaan naar de tekentafel en worden zij gedwongen om opnieuw na te denken over de waarde van hun producten en diensten. Hierdoor zal uiteindelijk ook hun traditionele marketingstrategie een wezenlijke metamorfose ondergaan.

Opereren vanuit inspiratie en emotie is dus niet enkel weggelegd voor nieuwkomers.

Ook voor bestaande merken biedt werken vanuit een vernieuwend perspectief volop kansen en mogelijkheden. De kunst is verandering te omarmen.

Durf jij de uitdaging aan en wil jij graag een positieve impact creëren? Wij komen graag met je in gesprek en helpen je met plezier om je waardevolle en eerlijke producten of diensten succesvol in de markt te zetten!

Van irriteren naar inspireren doe je door aan de slag te gaan met je heldenmerk. De basis van ieder merk is de merkidentiteit. Hoe je deze ontdekt lees je in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Van irriteren naar inspireren

Van irriteren naar inspireren

Dagelijks worden wij overspoeld met honderden reclameboodschappen via de meest uiteenlopende kanalen. Kijk maar eens heel goed om je heen wanneer je je in het centrum van een stad of dorp begeeft. Je zult dan zien dat merken werkelijk overal vechten om jouw aandacht via billboards, gevelreclame, posters, banners, videoschermen, uitingen in bushaltes, straatverkopers enzovoorts. Vrijwel elke vierkante meter wordt benut voor reclame.

Niet alleen buiten de deur, maar ook in eigen huis proberen adverteerders continu hun product of dienst onder jouw aandacht te brengen via televisie, radio en internet. Deze overkill aan reclame roept steeds vaker irritatie op bij mensen. Daadwerkelijk doen wat je belooft is een totaal ander speelveld dan simpelweg roepen dat je de beste bent.

“OVERKILL AAN RECLAME ROEPT IRRITATIE OP BIJ MENSEN”

Intussen vindt er in Nederland een belangrijke verschuiving plaats met betrekking tot het effectief bereiken van doelgroepen. Social enterprises trekken namelijk steeds vaker de aandacht van consumenten en professionals. Een social enterprise is een onderneming met als doel het creëren van een maatschappelijke impact.

Volgens de jaarlijkse rapportage ‘de inspirerende 40’ – gepubliceerd door strategisch adviesbureau Synergie uit Utrecht – vragen dergelijke organisaties niet om aandacht, ze krijgen het. Ze verkopen zichzelf niet, ze worden gekocht. Deze organisaties zijn niet afhankelijk van adverteren en reclames om hun boodschap te verspreiden.

Lees ook: Klanten aantrekken in 5 stappen

Wat is de drijvende kracht van een social enterprise?

Het begint met een relevant verhaal met als doel het teweegbrengen van een positieve verandering. Om mensen en andere organisaties te laten inzien dat het ook anders kan. Social enterprises hebben het lef om zich buiten de traditionele paden te begeven om hun bijzondere ambities waar te maken. Ze beschikken over een ongekend doorzettingsvermogen. Ook op momenten wanneer het mogelijke toch heel misschien onmogelijk lijkt te zijn. Niets is onmogelijk voor personen en organisaties die met hart en ziel een verandering willen bewerkstelligen in de wereld.

Steeds meer consumenten en professionals zijn op zoek naar het authentieke verhaal achter een product of dienst. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert en mensen en organisaties op positieve wijze met elkaar verbindt. Door deze verandering in onze samenleving zijn traditionele organisaties genoodzaakt om terug te gaan naar de tekentafel en worden zij gedwongen om opnieuw na te denken over de waarde van hun producten en diensten. Hierdoor zal uiteindelijk ook hun traditionele marketingstrategie een wezenlijke metamorfose ondergaan.

Opereren vanuit inspiratie en emotie is dus niet enkel weggelegd voor nieuwkomers.

Ook voor bestaande merken biedt werken vanuit een vernieuwend perspectief volop kansen en mogelijkheden. De kunst is verandering te omarmen.

Durf jij de uitdaging aan en wil jij graag een positieve impact creëren? Wij komen graag met je in gesprek en helpen je met plezier om je waardevolle en eerlijke producten of diensten succesvol in de markt te zetten!

Van irriteren naar inspireren doe je door aan de slag te gaan met je heldenmerk. De basis van ieder merk is de merkidentiteit. Hoe je deze ontdekt lees je in de serie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.