• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Van irriteren naar inspireren

Dagelijks worden wij overspoeld met honderden reclameboodschappen via de meest uiteenlopende kanalen. Kijk maar eens heel goed om je heen wanneer je je in het centrum van een stad of dorp begeeft. Je zult dan zien dat merken werkelijk overal vechten om jouw aandacht via billboards, gevelreclame, posters, banners, videoschermen, uitingen in bushaltes, straatverkopers enzovoorts. Vrijwel elke vierkante meter wordt benut voor reclame.

Niet alleen buiten de deur, maar ook in eigen huis proberen adverteerders continu hun product of dienst onder jouw aandacht te brengen via televisie, radio en internet. Deze overkill aan reclame roept steeds vaker irritatie op bij mensen. Daadwerkelijk doen wat je belooft is een totaal ander speelveld dan simpelweg roepen dat je de beste bent.

“OVERKILL AAN RECLAME ROEPT IRRITATIE OP BIJ MENSEN”

Intussen vindt er in Nederland een belangrijke verschuiving plaats met betrekking tot het effectief bereiken van doelgroepen. Social enterprises trekken namelijk steeds vaker de aandacht van consumenten en professionals. Een social enterprise is een onderneming met als doel het creëren van een maatschappelijke impact.

Volgens de jaarlijkse rapportage ‘de inspirerende 40’ – gepubliceerd door strategisch adviesbureau Synergie uit Utrecht – vragen dergelijke organisaties niet om aandacht, ze krijgen het. Ze verkopen zichzelf niet, ze worden gekocht. Deze organisaties zijn niet afhankelijk van adverteren en reclames om hun boodschap te verspreiden.

Lees ook: Klanten aantrekken in 5 stappen

Wat is de drijvende kracht van een social enterprise?

Het begint met een relevant verhaal met als doel het teweegbrengen van een positieve verandering. Om mensen en andere organisaties te laten inzien dat het ook anders kan. Social enterprises hebben het lef om zich buiten de traditionele paden te begeven om hun bijzondere ambities waar te maken. Ze beschikken over een ongekend doorzettingsvermogen. Ook op momenten wanneer het mogelijke toch heel misschien onmogelijk lijkt te zijn. Niets is onmogelijk voor personen en organisaties die met hart en ziel een verandering willen bewerkstelligen in de wereld.

Steeds meer consumenten en professionals zijn op zoek naar het authentieke verhaal achter een product of dienst. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert en mensen en organisaties op positieve wijze met elkaar verbindt. Door deze verandering in onze samenleving zijn traditionele organisaties genoodzaakt om terug te gaan naar de tekentafel en worden zij gedwongen om opnieuw na te denken over de waarde van hun producten en diensten. Hierdoor zal uiteindelijk ook hun traditionele marketingstrategie een wezenlijke metamorfose ondergaan.

Opereren vanuit inspiratie en emotie is dus niet enkel weggelegd voor nieuwkomers.

Ook voor bestaande merken biedt werken vanuit een vernieuwend perspectief volop kansen en mogelijkheden. De kunst is verandering te omarmen.

Durf jij de uitdaging aan en wil jij graag een positieve impact creëren? Wij komen graag met je in gesprek en helpen je met plezier om je waardevolle en eerlijke producten of diensten succesvol in de markt te zetten!

Van irriteren naar inspireren doe je door aan de slag te gaan met je heldenmerk. Lees alles over het bouwen van een heldenmerk in de artikelenserie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk.

Van irriteren naar inspireren

Van irriteren naar inspireren

Dagelijks worden wij overspoeld met honderden reclameboodschappen via de meest uiteenlopende kanalen. Kijk maar eens heel goed om je heen wanneer je je in het centrum van een stad of dorp begeeft. Je zult dan zien dat merken werkelijk overal vechten om jouw aandacht via billboards, gevelreclame, posters, banners, videoschermen, uitingen in bushaltes, straatverkopers enzovoorts. Vrijwel elke vierkante meter wordt benut voor reclame.

Niet alleen buiten de deur, maar ook in eigen huis proberen adverteerders continu hun product of dienst onder jouw aandacht te brengen via televisie, radio en internet. Deze overkill aan reclame roept steeds vaker irritatie op bij mensen. Daadwerkelijk doen wat je belooft is een totaal ander speelveld dan simpelweg roepen dat je de beste bent.

“OVERKILL AAN RECLAME ROEPT IRRITATIE OP BIJ MENSEN”

Intussen vindt er in Nederland een belangrijke verschuiving plaats met betrekking tot het effectief bereiken van doelgroepen. Social enterprises trekken namelijk steeds vaker de aandacht van consumenten en professionals. Een social enterprise is een onderneming met als doel het creëren van een maatschappelijke impact.

Volgens de jaarlijkse rapportage ‘de inspirerende 40’ – gepubliceerd door strategisch adviesbureau Synergie uit Utrecht – vragen dergelijke organisaties niet om aandacht, ze krijgen het. Ze verkopen zichzelf niet, ze worden gekocht. Deze organisaties zijn niet afhankelijk van adverteren en reclames om hun boodschap te verspreiden.

Lees ook: Klanten aantrekken in 5 stappen

Wat is de drijvende kracht van een social enterprise?

Het begint met een relevant verhaal met als doel het teweegbrengen van een positieve verandering. Om mensen en andere organisaties te laten inzien dat het ook anders kan. Social enterprises hebben het lef om zich buiten de traditionele paden te begeven om hun bijzondere ambities waar te maken. Ze beschikken over een ongekend doorzettingsvermogen. Ook op momenten wanneer het mogelijke toch heel misschien onmogelijk lijkt te zijn. Niets is onmogelijk voor personen en organisaties die met hart en ziel een verandering willen bewerkstelligen in de wereld.

Steeds meer consumenten en professionals zijn op zoek naar het authentieke verhaal achter een product of dienst. Een eerlijk en waardevol verhaal dat inspireert en mensen en organisaties op positieve wijze met elkaar verbindt. Door deze verandering in onze samenleving zijn traditionele organisaties genoodzaakt om terug te gaan naar de tekentafel en worden zij gedwongen om opnieuw na te denken over de waarde van hun producten en diensten. Hierdoor zal uiteindelijk ook hun traditionele marketingstrategie een wezenlijke metamorfose ondergaan.

Opereren vanuit inspiratie en emotie is dus niet enkel weggelegd voor nieuwkomers.

Ook voor bestaande merken biedt werken vanuit een vernieuwend perspectief volop kansen en mogelijkheden. De kunst is verandering te omarmen.

Durf jij de uitdaging aan en wil jij graag een positieve impact creëren? Wij komen graag met je in gesprek en helpen je met plezier om je waardevolle en eerlijke producten of diensten succesvol in de markt te zetten!

Van irriteren naar inspireren doe je door aan de slag te gaan met je heldenmerk. Lees alles over het bouwen van een heldenmerk in de artikelenserie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk.

Misschien vind je dit ook interessant:

Alle neuzen dezelfde kant op binnen je bedrijf? Werk aan je merkidentiteit!

17/10/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)

22/11/2019/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!

16/06/2022/door Freek
Storytelling

Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

09/06/2022/door Freek
Doelen stellen

Innoveren vanuit grote trends

02/06/2022/door Freek
Boost je merketingkennis
5 tips om succesvol te ondernemen 5 tips om succesvol te ondernemen
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel