Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

5 tips om succesvol te ondernemen

Als heldenmerk wil je succes vieren. Je bent ondernemer geworden om je doelen te bereiken! Maar succes is voor ieder merk weer anders, helemaal als heldenmerk. Naast dat je succes wilt behalen voor jezelf, wil je dat vooral doen om een positieve impact te creëren in de samenleving. Maar dat jij succesvol wil ondernemen staat vast. Maar hoe word je dan een succesvol ondernemer? In dit artikel lees je 5 tips om succesvol te ondernemen als heldenmerk!

1. Weet wat jij succesvol vindt, stel doelen!

“Als je succesvol wilt zijn, moet je weten wat succes is”, het is de uitspraak die je continue in je achterhoofd dient te houden. Hoe vreemd het wellicht ook klinkt, veel ondernemers weten niet wanneer zij succes hebben. En dat is een randvoorwaarde om succesvol te zijn. Maar hoe doe je dit?

Ga voor jezelf eens nadenken wanneer jouw merk geslaagd is. Dat kun je heel goed doen om antwoord te geven op de volgende vraag: Waar wil jij over 10 jaar staan met je merk? Wat wil je dan bereikt hebben met je merk (bijvoorbeeld voor de samenleving)? Wanneer je dat weet kun je meerdere doelen voor jezelf gaan stellen. Deel je einddoelstelling op in meerdere mijlpalen, zodat je gefocust aan de slag kunt gaan om deze te bereiken. Hang aan je doelstellingen voor jezelf ook omzetdoelstellingen. Want hoeveel euro moet jij per maand omzetten? En hoeveel producten/ diensten moet jij dan per maand verkopen?

Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 1: Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing

“De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag.”

2. Weet waarom jij er bent! Denk aan hoe mensen jou moeten waarderen

Waarschijnlijk heb je al wel eens gehoord over Simon Sinek en zijn Golden Circle. Ken je het nog niet? Kijk dan naar onderstaande video waarin hij de Golden Circle uitlegt. Zijn verhaal: De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag. En dat is precies waar het om draait in de business: Waarom ben jij op aarde?

Ga op zoek naar de merkidentiteit van je bedrijf weet waarom jij bestaat en kom erachter wat de identiteit van je bedrijf is. Wanneer jij een duidelijke visie hebt, krijg je vanzelf mensen die het met je eens zijn. Zij worden de ambassadeurs van je bedrijf, zij geloven in wat je zegt. En hoe meer ambassadeurs, hoe succesvoller je wordt.

Lees ook de artikelenserie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Download het Heldenmerkpakket

3. Maak een plan om je succes te behalen!

Om succesvol te zijn heb je een heldere focus nodig waar jij naar toe wilt gaan. Wanneer jij weet waar jij naartoe wilt gaan, is het tijd om een duidelijk plan voor jezelf te ontwikkelen. Je hebt een strategie nodig om je doelen te bereiken. Zonder strategie wordt je namelijk nooit succesvol.

Ontwerp je eigen strategie door keuzes te maken op de volgende punten:

  • De doelgroep waarvoor jij waarde gaat creëren. Dit is een groep mensen die in jouw authentieke verhaal gelooft en die geld over heeft om te betalen voor je oplossing.
  • De onderscheidende waarde die jij gaat leveren aan die doelgroep. Op basis van de problemen en behoeften van je doelgroep speel jij in door extra waardevol te zijn voor je klanten.
  • De manier waarop jij je klanten gaat bereiken en overtuigen. Welke kanalen ga jij inzetten om je verhaal over te brengen op je doelgroep? En hoe ga je van een onbekende een klant maken door de klantreis te bepalen?
  • De relatie die jij opbouwt met je klanten. Hoe ga jij ervoor zorgen dat je klanten ook echt ambassadeurs worden van je merk?

Meer over strategie-ontwikkeling lees je in dit artikel!

4. Vraag systematisch om feedback

De meest succesvolle ondernemers die houden van feedback, van veel feedback. Want een merk is nooit af. Je wilt de meningen van anderen horen. Je wilt weten wat goed gaat, maar helemaal waar jij je kunt verbeteren. Zorg ervoor dat jij om je heen een aantal sparringpartners hebt. Een van de belangrijkste sparringpartners zijn natuurlijk je klanten. Blijf continue in gesprek met je klanten en hoor waar zij tegen aanlopen (zorg dat jij weet wat de problemen en behoeften zijn) en misschien nog wel meer wat zij van je dienstverlening vinden.

Naast je klanten is het goed om sparringpartners naast je te hebben die je van een andere blik voorzien. Je vrienden en familie zijn belangrijke partners hierin, maar denk ook eens aan een professionele adviseur die je continue blijft ondersteunen. Hierdoor zorg je ervoor dat je systematisch van feedback wordt voorzien en dat jij blijft doorgroeien!

5. Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf (merk)!

En misschien wel het allerbelangrijkste punt is: Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf/ merk. Veel ondernemers zijn vooral bezig met opdrachten uitvoeren, opdrachten werven, administratie, etc. Uiteraard zijn dit erg belangrijke taken, maar je verzandt al snel in het feit dat je medewerker wordt binnen je eigen organisatie.

Het is goed om minimaal één keer per maand uit je bedrijf te stappen en aan je merk te werken. Je gaat kijken naar je strategische keuzes, je spiegelt hoe je doelstellingen ervoor staan. Je gaat bezig om de groei van je merk te bewerkstelligen, etc. Zorg ervoor dat je geen medewerker wordt binnen je bedrijf en belangrijke strategische beslissingen aan je voorbij laat gaan. Word geen Blokker, word geen V&D. Werk structureel aan je merk!

5 tips om succesvol te ondernemen

5 tips om succesvol te ondernemen

Als heldenmerk wil je succes vieren. Je bent ondernemer geworden om je doelen te bereiken! Maar succes is voor ieder merk weer anders, helemaal als heldenmerk. Naast dat je succes wilt behalen voor jezelf, wil je dat vooral doen om een positieve impact te creëren in de samenleving. Maar dat jij succesvol wil ondernemen staat vast. Maar hoe word je dan een succesvol ondernemer? In dit artikel lees je 5 tips om succesvol te ondernemen als heldenmerk!

1. Weet wat jij succesvol vindt, stel doelen!

“Als je succesvol wilt zijn, moet je weten wat succes is”, het is de uitspraak die je continue in je achterhoofd dient te houden. Hoe vreemd het wellicht ook klinkt, veel ondernemers weten niet wanneer zij succes hebben. En dat is een randvoorwaarde om succesvol te zijn. Maar hoe doe je dit?

Ga voor jezelf eens nadenken wanneer jouw merk geslaagd is. Dat kun je heel goed doen om antwoord te geven op de volgende vraag: Waar wil jij over 10 jaar staan met je merk? Wat wil je dan bereikt hebben met je merk (bijvoorbeeld voor de samenleving)? Wanneer je dat weet kun je meerdere doelen voor jezelf gaan stellen. Deel je einddoelstelling op in meerdere mijlpalen, zodat je gefocust aan de slag kunt gaan om deze te bereiken. Hang aan je doelstellingen voor jezelf ook omzetdoelstellingen. Want hoeveel euro moet jij per maand omzetten? En hoeveel producten/ diensten moet jij dan per maand verkopen?

Lees ook: Storytelling marketingplan, zo doe je dat! Deel 1: Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing

“De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag.”

2. Weet waarom jij er bent! Denk aan hoe mensen jou moeten waarderen

Waarschijnlijk heb je al wel eens gehoord over Simon Sinek en zijn Golden Circle. Ken je het nog niet? Kijk dan naar onderstaande video waarin hij de Golden Circle uitlegt. Zijn verhaal: De meest succesvolle merken opereren niet uit de wat of hoe vraag, maar vanuit de waarom vraag. En dat is precies waar het om draait in de business: Waarom ben jij op aarde?

Ga op zoek naar de merkidentiteit van je bedrijf weet waarom jij bestaat en kom erachter wat de identiteit van je bedrijf is. Wanneer jij een duidelijke visie hebt, krijg je vanzelf mensen die het met je eens zijn. Zij worden de ambassadeurs van je bedrijf, zij geloven in wat je zegt. En hoe meer ambassadeurs, hoe succesvoller je wordt.

Lees ook de artikelenserie Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

3. Maak een plan om je succes te behalen!

Om succesvol te zijn heb je een heldere focus nodig waar jij naar toe wilt gaan. Wanneer jij weet waar jij naartoe wilt gaan, is het tijd om een duidelijk plan voor jezelf te ontwikkelen. Je hebt een strategie nodig om je doelen te bereiken. Zonder strategie wordt je namelijk nooit succesvol.

Ontwerp je eigen strategie door keuzes te maken op de volgende punten:

  • De doelgroep waarvoor jij waarde gaat creëren. Dit is een groep mensen die in jouw authentieke verhaal gelooft en die geld over heeft om te betalen voor je oplossing.
  • De onderscheidende waarde die jij gaat leveren aan die doelgroep. Op basis van de problemen en behoeften van je doelgroep speel jij in door extra waardevol te zijn voor je klanten.
  • De manier waarop jij je klanten gaat bereiken en overtuigen. Welke kanalen ga jij inzetten om je verhaal over te brengen op je doelgroep? En hoe ga je van een onbekende een klant maken door de klantreis te bepalen?
  • De relatie die jij opbouwt met je klanten. Hoe ga jij ervoor zorgen dat je klanten ook echt ambassadeurs worden van je merk?

Meer over strategie-ontwikkeling lees je in dit artikel!

4. Vraag systematisch om feedback

De meest succesvolle ondernemers die houden van feedback, van veel feedback. Want een merk is nooit af. Je wilt de meningen van anderen horen. Je wilt weten wat goed gaat, maar helemaal waar jij je kunt verbeteren. Zorg ervoor dat jij om je heen een aantal sparringpartners hebt. Een van de belangrijkste sparringpartners zijn natuurlijk je klanten. Blijf continue in gesprek met je klanten en hoor waar zij tegen aanlopen (zorg dat jij weet wat de problemen en behoeften zijn) en misschien nog wel meer wat zij van je dienstverlening vinden.

Naast je klanten is het goed om sparringpartners naast je te hebben die je van een andere blik voorzien. Je vrienden en familie zijn belangrijke partners hierin, maar denk ook eens aan een professionele adviseur die je continue blijft ondersteunen. Hierdoor zorg je ervoor dat je systematisch van feedback wordt voorzien en dat jij blijft doorgroeien!

5. Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf (merk)!

En misschien wel het allerbelangrijkste punt is: Werk niet alleen in je bedrijf, maar ook aan je bedrijf/ merk. Veel ondernemers zijn vooral bezig met opdrachten uitvoeren, opdrachten werven, administratie, etc. Uiteraard zijn dit erg belangrijke taken, maar je verzandt al snel in het feit dat je medewerker wordt binnen je eigen organisatie.

Het is goed om minimaal één keer per maand uit je bedrijf te stappen en aan je merk te werken. Je gaat kijken naar je strategische keuzes, je spiegelt hoe je doelstellingen ervoor staan. Je gaat bezig om de groei van je merk te bewerkstelligen, etc. Zorg ervoor dat je geen medewerker wordt binnen je bedrijf en belangrijke strategische beslissingen aan je voorbij laat gaan. Word geen Blokker, word geen V&D. Werk structureel aan je merk!

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

De kracht van het B2B-merk in 7 voorbeelden

02/02/2023/door Freek

Waarom het invullen van vacatures alles met je merk te maken heeft

31/01/2023/door Freek

4 tips om je te positioneren met je HeldenDNA

12/09/2019/door Freek

Alle neuzen dezelfde kant op binnen je bedrijf? Werk aan je merkidentiteit!

17/10/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
Van irriteren naar inspirerenVan irriteren naar inspirerenBlokker en de V&D in de problemen: Hoe oude businessmodellen een hoop pijn doenBlokker en de V&D in de problemen: Hoe oude businessmodellen een hoop pijn...
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel