Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Ken je dat? Dat je op een website van een aanbieder zit en denkt: Dat zeggen ze allemaal! Dat zijn vanzelfsprekendheden die killing zijn voor het succes van je merk. Hoe dit precies zit en welke lessen je hieruit kunt halen lees je in dit artikel.
Ben jij een accountant die betrouwbaar is? Of ben je een verzekeraar die voor je klaar staat? Dan doe je aan een vanzelfsprekendheid. Voornamelijk in de omschrijving van een bedrijf of de kernwaarden zien we nog al vaak dat er beweringen worden gedaan die zo vanzelfsprekend zijn, dat het totaal geen toegevoegde waarde is. Een betrouwbare accountant is wel het minst wat je mag verwachten. Andere accountants zeggen ongetwijfeld precies hetzelfde, waardoor jouw bewering totaal geen waarde heeft.
Een verzekeraar die voor je klaar staat? Dat mag je toch wel hopen van een bedrijf waar je iedere maand een premie voor betaald. Door deze vanzelfsprekendheden te verwerken in je communicatie kill je eigenlijk de identiteit van je merk. Je laat niet zien wie je écht bent, maar beweegt met iedereen mee in de markt.
Een kleine oefening: Pak eens je eigen site erbij. Ga om één van de belangrijkste pagina’s van je website staan. Als we deze pagina alleen de huisstijl van een concurrent zouden geven, kloppen de inhoud van de pagina dan nog? Zo ja, dan doe je aan vanzelfsprekendheid.
Een paar andere voorbeelden van vanzelfsprekendheid:
Vanzelfsprekende beweringen zijn een resultaat van een positionering die niet scherp genoeg is. Een scherpe positionering is namelijk het resultaat van:
Wanneer je maar één van deze drie pijlers niet scherp genoeg hebt, dan is je positionering ook niet scherp. Dan zien we niet waar je merk voor staat en wat je anders maakt dan andere bedrijven in je markt. Ga dus eerst goed op zoek naar de positionering en maak de juiste keuzes in positionering. Alles over het positioneren van je merk lees je in het artikel Positioneren kun je leren.
We krijgen vaak de vraag: Maar hoe moet het dan wel? Want wij zijn wel persoonlijk als HR-dienstverlener. Vanzelfsprekendheid wil ook niet zeggen dat het niet zo is. Vaak is het zelfs zo dat als je de markt kent, dat niet iedere HR-dienstverlener persoonlijk is. Alleen dat weet de buitenwereld niet. Wat belangrijk is dat je goed weet wat persoonlijk in dit geval dan voor jou betekent. Een goede manier om je kernwaarden te omschrijven is om de kernwaarden te koppelen met een werkwoord. Hierdoor krijgt je kernwaarde een veel minder vanzelfsprekend karakter.
Het belangrijkste baken voor je merk is de identiteit. Net als bij jou als persoon is bij je merk diegene wie je bent en wat je drijft erg belangrijk. We merken vaak dat merken die beloften of kernwaarden hebben die vanzelfsprekend zijn, de identiteit niet goed doorgrond hebben. De identiteit kun je onderverdelen in:
De identiteit vormt de eerste halte in de merkreis. Na de identiteit ga je aan de slag met de positionering van je merk en zorg je ervoor dat de huisstijl bij de identiteit en positionering past. Vervolgens zorg je dat alle merkdragers (alles wat de communicatie van je merk draagt) op orde zijn. Zowel in taal als in beeld. Als laatste in de reis kun je jouw merk laden, om daarmee echte heldendaden de verrichten.
Het is belangrijk om deze reis chronologisch te volgen. Vaak zien we dat organisatie eerst aan de slag gaan met het laden van het merk. Daar komen veel vanzelfsprekende beweringen uit voort. Door chronologisch de merkreis te doorlopen, communiceer je vanuit je merkwaarden die bij jouw passen en uniek zijn.
Lees meer over het ontdekken van je identiteit.
Ken je dat? Dat je op een website van een aanbieder zit en denkt: Dat zeggen ze allemaal! Dat zijn vanzelfsprekendheden die killing zijn voor het succes van je merk. Hoe dit precies zit en welke lessen je hieruit kunt halen lees je in dit artikel.
Ben jij een accountant die betrouwbaar is? Of ben je een verzekeraar die voor je klaar staat? Dan doe je aan een vanzelfsprekendheid. Voornamelijk in de omschrijving van een bedrijf of de kernwaarden zien we nog al vaak dat er beweringen worden gedaan die zo vanzelfsprekend zijn, dat het totaal geen toegevoegde waarde is. Een betrouwbare accountant is wel het minst wat je mag verwachten. Andere accountants zeggen ongetwijfeld precies hetzelfde, waardoor jouw bewering totaal geen waarde heeft.
Een verzekeraar die voor je klaar staat? Dat mag je toch wel hopen van een bedrijf waar je iedere maand een premie voor betaald. Door deze vanzelfsprekendheden te verwerken in je communicatie kill je eigenlijk de identiteit van je merk. Je laat niet zien wie je écht bent, maar beweegt met iedereen mee in de markt.
Een kleine oefening: Pak eens je eigen site erbij. Ga om één van de belangrijkste pagina’s van je website staan. Als we deze pagina alleen de huisstijl van een concurrent zouden geven, kloppen de inhoud van de pagina dan nog? Zo ja, dan doe je aan vanzelfsprekendheid.
Een paar andere voorbeelden van vanzelfsprekendheid:
Vanzelfsprekende beweringen zijn een resultaat van een positionering die niet scherp genoeg is. Een scherpe positionering is namelijk het resultaat van:
Wanneer je maar één van deze drie pijlers niet scherp genoeg hebt, dan is je positionering ook niet scherp. Dan zien we niet waar je merk voor staat en wat je anders maakt dan andere bedrijven in je markt. Ga dus eerst goed op zoek naar de positionering en maak de juiste keuzes in positionering. Alles over het positioneren van je merk lees je in het artikel Positioneren kun je leren.
We krijgen vaak de vraag: Maar hoe moet het dan wel? Want wij zijn wel persoonlijk als HR-dienstverlener. Vanzelfsprekendheid wil ook niet zeggen dat het niet zo is. Vaak is het zelfs zo dat als je de markt kent, dat niet iedere HR-dienstverlener persoonlijk is. Alleen dat weet de buitenwereld niet. Wat belangrijk is dat je goed weet wat persoonlijk in dit geval dan voor jou betekent. Een goede manier om je kernwaarden te omschrijven is om de kernwaarden te koppelen met een werkwoord. Hierdoor krijgt je kernwaarde een veel minder vanzelfsprekend karakter.
Het belangrijkste baken voor je merk is de identiteit. Net als bij jou als persoon is bij je merk diegene wie je bent en wat je drijft erg belangrijk. We merken vaak dat merken die beloften of kernwaarden hebben die vanzelfsprekend zijn, de identiteit niet goed doorgrond hebben. De identiteit kun je onderverdelen in:
De identiteit vormt de eerste halte in de merkreis. Na de identiteit ga je aan de slag met de positionering van je merk en zorg je ervoor dat de huisstijl bij de identiteit en positionering past. Vervolgens zorg je dat alle merkdragers (alles wat de communicatie van je merk draagt) op orde zijn. Zowel in taal als in beeld. Als laatste in de reis kun je jouw merk laden, om daarmee echte heldendaden de verrichten.
Het is belangrijk om deze reis chronologisch te volgen. Vaak zien we dat organisatie eerst aan de slag gaan met het laden van het merk. Daar komen veel vanzelfsprekende beweringen uit voort. Door chronologisch de merkreis te doorlopen, communiceer je vanuit je merkwaarden die bij jouw passen en uniek zijn.
Lees meer over het ontdekken van je identiteit.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: