• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

Storytelling is een hot topic de laatste jaren binnen de marketingwereld. Het is een strategisch middel dat wordt ingezet binnen de marketingstrategie. Voor helden is deze vorm van marketing belangrijk: Daarmee vertel je het verhaal van je Heldenmissie. Storytelling is ook een strategische keuze en daar zien wij het vaak mis gaan bij de over-ons pagina. Want dat is de start van storytelling.

Wat of Waarom?

Denk eens aan je eigen ‘over ons’ of ‘over mij’ pagina. Hoe ziet deze eruit en wat staat erop? Staat daar op wat je doet en hoe je dat doet? Of heb je hier beschreven waarom je dat doet? De meeste ondernemers kennen de TEDtalk van Simon Sinek waarin hij aangeeft: Het begint allemaal bij ‘het waarom’. Echte inspirerende leiders/ bedrijven beginnen met waarom ze iets doen, vervolgens passen ze toe hoe ze dat gaan doen en wat ze doen.

De ‘waarom’ is dus erg belangrijk, daarom is het ook raar dat veel bedrijven daar op hun website en vooral op de ‘over ons’ pagina daar niet op inhaken. De basis op deze pagina is de basis van het verhaal en de merkidentiteit. En dus ook de basis van je storytelling.

“Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.”

‘Over Ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina

Daarom is de ‘over ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina op je website. Zeker als we het hebben over storytelling. Uiteraard zijn pagina’s die over de oplossingen voor je klanten gaan en landingspagina’s ook erg belangrijk. Maar de reden waarom je het doet is erg belangrijk. Wanneer je op de ‘over ons’ pagina krachtig kunt schrijven wat je merk écht inhoudt (zodat ook je klant het begrijpt) heb je de juiste toon te pakken.

Om een goede ‘over ons’ pagina te schrijven is het handig om een basis van het schrijven van verhalen te gebruiken. Deze basis hebben wij gevormd in het Hero-storyboard, die bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. De held en de wereld van de held;
  2. Het conflict wat je als held tegenkwam;
  3. Wat je als gevolg daarvan hebt gedaan, wat het idee is;
  4. Alles komt samen in de climax;
  5. Het moraal van het verhaal.

Meer over het vangen van je verhaal lees je in dit artikel.

Deze basis informatie is de basis van verhalen die je deelt

De informatie op je ‘over ons’ pagina is de basisinformatie over je merk en je organisatie. Dit is de kern van de verhalen die je deelt. Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.

Start dus vandaag met het neerzetten van de basis van je storytelling door je ‘over ons’ pagina te updaten tot de stralende pagina die het hoort te zijn.

Onderscheid je op je persoonlijke verhaal

Als merk wil je jezelf onderscheiden en veel merken vinden het lastig om hun onderscheidend vermogen te vinden. Met je eigen verhaal onderscheid je jezelf ten opzichte van je concurrenten, jouw verhaal is wat klanten aantrekt. Het is een emotionele verbinding met je klanten. Onderscheiden met je eigen verhaal is wat dat betreft makkelijker dan op prijs, snelheid, levertijd, etc. Jouw verhaal kan namelijk niet gekopieerd worden!

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Vanuit betekenis werken is essentieel om te groeien als merk en om op lange termijn succesvol te blijven. Wij zien dit echt als belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering van merken. Daarom zijn wij op een heldenmissie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving! De verhalen van heldenmerken inspireren andere bedrijven en merken om te veranderen. Wij willen deze merken helpen om te inspireren vanuit hun identiteit en voorop te lopen!

Storytelling is een belangrijk onderdeel van je storytelling marketingplan. Om dit storytelling marketingplan te ontwikkelen lees je de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!

Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

Storytelling begint bij de 'Over Ons' pagina van je website.

Storytelling is een hot topic de laatste jaren binnen de marketingwereld. Het is een strategisch middel dat wordt ingezet binnen de marketingstrategie. Voor helden is deze vorm van marketing belangrijk: Daarmee vertel je het verhaal van je Heldenmissie. Storytelling is ook een strategische keuze en daar zien wij het vaak mis gaan bij de over-ons pagina. Want dat is de start van storytelling.

Wat of Waarom?

Denk eens aan je eigen ‘over ons’ of ‘over mij’ pagina. Hoe ziet deze eruit en wat staat erop? Staat daar op wat je doet en hoe je dat doet? Of heb je hier beschreven waarom je dat doet? De meeste ondernemers kennen de TEDtalk van Simon Sinek waarin hij aangeeft: Het begint allemaal bij ‘het waarom’. Echte inspirerende leiders/ bedrijven beginnen met waarom ze iets doen, vervolgens passen ze toe hoe ze dat gaan doen en wat ze doen.

De ‘waarom’ is dus erg belangrijk, daarom is het ook raar dat veel bedrijven daar op hun website en vooral op de ‘over ons’ pagina daar niet op inhaken. De basis op deze pagina is de basis van het verhaal en de merkidentiteit. En dus ook de basis van je storytelling.

“Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.”

‘Over Ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina

Daarom is de ‘over ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina op je website. Zeker als we het hebben over storytelling. Uiteraard zijn pagina’s die over de oplossingen voor je klanten gaan en landingspagina’s ook erg belangrijk. Maar de reden waarom je het doet is erg belangrijk. Wanneer je op de ‘over ons’ pagina krachtig kunt schrijven wat je merk écht inhoudt (zodat ook je klant het begrijpt) heb je de juiste toon te pakken.

Om een goede ‘over ons’ pagina te schrijven is het handig om een basis van het schrijven van verhalen te gebruiken. Deze basis hebben wij gevormd in het Hero-storyboard, die bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. De held en de wereld van de held;
  2. Het conflict wat je als held tegenkwam;
  3. Wat je als gevolg daarvan hebt gedaan, wat het idee is;
  4. Alles komt samen in de climax;
  5. Het moraal van het verhaal.

Meer over het vangen van je verhaal lees je in dit artikel.

Deze basis informatie is de basis van verhalen die je deelt

De informatie op je ‘over ons’ pagina is de basisinformatie over je merk en je organisatie. Dit is de kern van de verhalen die je deelt. Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.

Start dus vandaag met het neerzetten van de basis van je storytelling door je ‘over ons’ pagina te updaten tot de stralende pagina die het hoort te zijn.

Onderscheid je op je persoonlijke verhaal

Als merk wil je jezelf onderscheiden en veel merken vinden het lastig om hun onderscheidend vermogen te vinden. Met je eigen verhaal onderscheid je jezelf ten opzichte van je concurrenten, jouw verhaal is wat klanten aantrekt. Het is een emotionele verbinding met je klanten. Onderscheiden met je eigen verhaal is wat dat betreft makkelijker dan op prijs, snelheid, levertijd, etc. Jouw verhaal kan namelijk niet gekopieerd worden!

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Vanuit betekenis werken is essentieel om te groeien als merk en om op lange termijn succesvol te blijven. Wij zien dit echt als belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering van merken. Daarom zijn wij op een heldenmissie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving! De verhalen van heldenmerken inspireren andere bedrijven en merken om te veranderen. Wij willen deze merken helpen om te inspireren vanuit hun identiteit en voorop te lopen!

Storytelling is een belangrijk onderdeel van je storytelling marketingplan. Om dit storytelling marketingplan te ontwikkelen lees je de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!

Misschien vind je dit ook interessant:

Maarten Lambach: “De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere wereld.”

26/09/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

8 logo’s met verborgen boodschappen

09/05/2019/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Hoe kan ik opschalen en toch persoonlijk blijven? Hoe kun je als ondernemer opschalen, maar toch persoonlijk blijven? Voorkom het wijzende vingertje bij duurzaamheid Voorkom het wijzende vingertje bij duurzaamheid
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel