Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

Storytelling is een hot topic de laatste jaren binnen de marketingwereld. Het is een strategisch middel dat wordt ingezet binnen de marketingstrategie. Voor helden is deze vorm van marketing belangrijk: Daarmee vertel je het verhaal van je Heldenmissie. Storytelling is ook een strategische keuze en daar zien wij het vaak mis gaan bij de over-ons pagina. Want dat is de start van storytelling.

Wat of Waarom?

Denk eens aan je eigen ‘over ons’ of ‘over mij’ pagina. Hoe ziet deze eruit en wat staat erop? Staat daar op wat je doet en hoe je dat doet? Of heb je hier beschreven waarom je dat doet? De meeste ondernemers kennen de TEDtalk van Simon Sinek waarin hij aangeeft: Het begint allemaal bij ‘het waarom’. Echte inspirerende leiders/ bedrijven beginnen met waarom ze iets doen, vervolgens passen ze toe hoe ze dat gaan doen en wat ze doen.

De ‘waarom’ is dus erg belangrijk, daarom is het ook raar dat veel bedrijven daar op hun website en vooral op de ‘over ons’ pagina daar niet op inhaken. De basis op deze pagina is de basis van het verhaal en de merkidentiteit. En dus ook de basis van je storytelling.

“Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.”

‘Over Ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina

Daarom is de ‘over ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina op je website. Zeker als we het hebben over storytelling. Uiteraard zijn pagina’s die over de oplossingen voor je klanten gaan en landingspagina’s ook erg belangrijk. Maar de reden waarom je het doet is erg belangrijk. Wanneer je op de ‘over ons’ pagina krachtig kunt schrijven wat je merk écht inhoudt (zodat ook je klant het begrijpt) heb je de juiste toon te pakken.

Om een goede ‘over ons’ pagina te schrijven is het handig om een basis van het schrijven van verhalen te gebruiken. Deze basis hebben wij gevormd in het Hero-storyboard, die bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. De held en de wereld van de held;
  2. Het conflict wat je als held tegenkwam;
  3. Wat je als gevolg daarvan hebt gedaan, wat het idee is;
  4. Alles komt samen in de climax;
  5. Het moraal van het verhaal.

Meer over het vangen van je verhaal lees je in dit artikel.

Deze basis informatie is de basis van verhalen die je deelt

De informatie op je ‘over ons’ pagina is de basisinformatie over je merk en je organisatie. Dit is de kern van de verhalen die je deelt. Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.

Start dus vandaag met het neerzetten van de basis van je storytelling door je ‘over ons’ pagina te updaten tot de stralende pagina die het hoort te zijn.

Onderscheid je op je persoonlijke verhaal

Als merk wil je jezelf onderscheiden en veel merken vinden het lastig om hun onderscheidend vermogen te vinden. Met je eigen verhaal onderscheid je jezelf ten opzichte van je concurrenten, jouw verhaal is wat klanten aantrekt. Het is een emotionele verbinding met je klanten. Onderscheiden met je eigen verhaal is wat dat betreft makkelijker dan op prijs, snelheid, levertijd, etc. Jouw verhaal kan namelijk niet gekopieerd worden!

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Vanuit betekenis werken is essentieel om te groeien als merk en om op lange termijn succesvol te blijven. Wij zien dit echt als belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering van merken. Daarom zijn wij op een heldenmissie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving! De verhalen van heldenmerken inspireren andere bedrijven en merken om te veranderen. Wij willen deze merken helpen om te inspireren vanuit hun identiteit en voorop te lopen!

Storytelling begint bij de merkfundering en is een belangrijk onderdeel van je storytelling marketingplan. Om dit storytelling marketingplan te ontwikkelen lees je de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!

Storytelling begint bij de ‘over-ons’ pagina

Storytelling begint bij de 'Over Ons' pagina van je website.

Storytelling is een hot topic de laatste jaren binnen de marketingwereld. Het is een strategisch middel dat wordt ingezet binnen de marketingstrategie. Voor helden is deze vorm van marketing belangrijk: Daarmee vertel je het verhaal van je Heldenmissie. Storytelling is ook een strategische keuze en daar zien wij het vaak mis gaan bij de over-ons pagina. Want dat is de start van storytelling.

Wat of Waarom?

Denk eens aan je eigen ‘over ons’ of ‘over mij’ pagina. Hoe ziet deze eruit en wat staat erop? Staat daar op wat je doet en hoe je dat doet? Of heb je hier beschreven waarom je dat doet? De meeste ondernemers kennen de TEDtalk van Simon Sinek waarin hij aangeeft: Het begint allemaal bij ‘het waarom’. Echte inspirerende leiders/ bedrijven beginnen met waarom ze iets doen, vervolgens passen ze toe hoe ze dat gaan doen en wat ze doen.

De ‘waarom’ is dus erg belangrijk, daarom is het ook raar dat veel bedrijven daar op hun website en vooral op de ‘over ons’ pagina daar niet op inhaken. De basis op deze pagina is de basis van het verhaal en de merkidentiteit. En dus ook de basis van je storytelling.

“Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.”

‘Over Ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina

Daarom is de ‘over ons’ pagina misschien wel de belangrijkste pagina op je website. Zeker als we het hebben over storytelling. Uiteraard zijn pagina’s die over de oplossingen voor je klanten gaan en landingspagina’s ook erg belangrijk. Maar de reden waarom je het doet is erg belangrijk. Wanneer je op de ‘over ons’ pagina krachtig kunt schrijven wat je merk écht inhoudt (zodat ook je klant het begrijpt) heb je de juiste toon te pakken.

Om een goede ‘over ons’ pagina te schrijven is het handig om een basis van het schrijven van verhalen te gebruiken. Deze basis hebben wij gevormd in het Hero-storyboard, die bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. De held en de wereld van de held;
  2. Het conflict wat je als held tegenkwam;
  3. Wat je als gevolg daarvan hebt gedaan, wat het idee is;
  4. Alles komt samen in de climax;
  5. Het moraal van het verhaal.

Meer over het vangen van je verhaal lees je in dit artikel.

Deze basis informatie is de basis van verhalen die je deelt

De informatie op je ‘over ons’ pagina is de basisinformatie over je merk en je organisatie. Dit is de kern van de verhalen die je deelt. Met deze verhalen kun je subverhalen gaan maken die je op verschillende manieren en kanalen kunt delen.

Start dus vandaag met het neerzetten van de basis van je storytelling door je ‘over ons’ pagina te updaten tot de stralende pagina die het hoort te zijn.

Onderscheid je op je persoonlijke verhaal

Als merk wil je jezelf onderscheiden en veel merken vinden het lastig om hun onderscheidend vermogen te vinden. Met je eigen verhaal onderscheid je jezelf ten opzichte van je concurrenten, jouw verhaal is wat klanten aantrekt. Het is een emotionele verbinding met je klanten. Onderscheiden met je eigen verhaal is wat dat betreft makkelijker dan op prijs, snelheid, levertijd, etc. Jouw verhaal kan namelijk niet gekopieerd worden!

Lees ook: 5 essentiële stappen om storytelling in te zetten

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Vanuit betekenis werken is essentieel om te groeien als merk en om op lange termijn succesvol te blijven. Wij zien dit echt als belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering van merken. Daarom zijn wij op een heldenmissie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving! De verhalen van heldenmerken inspireren andere bedrijven en merken om te veranderen. Wij willen deze merken helpen om te inspireren vanuit hun identiteit en voorop te lopen!

Storytelling begint bij de merkfundering en is een belangrijk onderdeel van je storytelling marketingplan. Om dit storytelling marketingplan te ontwikkelen lees je de serie: Storytelling marketingplan, zo doe je dat!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.