Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Er zijn al veel boeken en artikelen vol geschreven over de visie, missie, mission statemtants, etc. Daarmee zijn er ook verschillende definities van deze termen. Maar wat komt er nu eerst? De visie of missie?
De visie en missie zijn onderdeel van de identiteit van je merk. Om een sterk en betekenisvol merk te bouwen maken wij gebruik van de merkreis. En deze merkreis én de identiteit start bij het beschrijven van de betekenis. De betekenis is de kern van je merk. Essentieel gezien krijgt je merk zijn betekenis door te analyseren waarom je als merk doet wat je doet. Dit creëert een toegevoegde waarde die verder reikt dan louter financieel gewin. Merken die opereren met een diepgaande betekenis streven naar een positieve impact op de samenleving, waarbij ze financiële middelen inzetten om een hoger doel na te streven. Dit gaat dus verder dan het eigenbelang van het merk en het bedrijf; het heeft ook een gunstig effect op de bredere omgeving. Deze betekenis is de kernideologie van je merk.
Deze kernideologie is de basis voor je visie. De visie is het droombeeld wat je merk heeft en de kijk van je merk op de wereld, de markt en op alle verschillende thema’s waar het invloed op heeft. Het is dan ook de gezamenlijke ambitie van je organisatie. Aan deze ambitie en dit droombeeld kan je publiek én je (toekomstige) medewerkers zich vasthouden.
Vanuit de grote ambitie van je merk ontstaat de opdracht die je als merk te doen hebt. Een missie moet beantwoord kunnen worden met mission acomplished. De missie is de concrete vertaling van je visie en werkt daarmee als kompas in je organisatie. De opdracht die je te doen hebt is een reden waarom medewerkers iedere dag hun bed uitkomen.
Vanuit deze missie ontwikkel je een routekaart waarin je deelmissies creëert die je nastreeft. Hierdoor zorg je ervoor dat de missie echt beklijft in de organisatie.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het grote probleem bij de visie en missie is dat ze vaak geen handelingsperspectief hebben. Het zijn mooie woorden die geen kracht bijgezet worden. Daarom is het belangrijk dat het niet bij de missie blijft, maar dat je de merkreis vervolgt. In de rest van de merkreis ga je aan de slag met:
Door de merkreis te doorlopen heb je een stevige fundering waarmee je het merk zowel intern als extern goed kan laden. Hiermee zet je stappen om naar je missie te handelen en deze ook daadwerkelijk te gaan behalen.
Op de vraag wat het eerst komt, de visie of missie is het antwoord de visie. Maar belangrijker nog is dat de gehele merkreis doorlopen wordt. Want alleen een merk dat holistisch is gebouwd is succesvol.
Wil je meer weten hoe je dit doet? Download het heldenmerk-pakket.
Er zijn al veel boeken en artikelen vol geschreven over de visie, missie, mission statemtants, etc. Daarmee zijn er ook verschillende definities van deze termen. Maar wat komt er nu eerst? De visie of missie?
De visie en missie zijn onderdeel van de identiteit van je merk. Om een sterk en betekenisvol merk te bouwen maken wij gebruik van de merkreis. En deze merkreis én de identiteit start bij het beschrijven van de betekenis. De betekenis is de kern van je merk. Essentieel gezien krijgt je merk zijn betekenis door te analyseren waarom je als merk doet wat je doet. Dit creëert een toegevoegde waarde die verder reikt dan louter financieel gewin. Merken die opereren met een diepgaande betekenis streven naar een positieve impact op de samenleving, waarbij ze financiële middelen inzetten om een hoger doel na te streven. Dit gaat dus verder dan het eigenbelang van het merk en het bedrijf; het heeft ook een gunstig effect op de bredere omgeving. Deze betekenis is de kernideologie van je merk.
Deze kernideologie is de basis voor je visie. De visie is het droombeeld wat je merk heeft en de kijk van je merk op de wereld, de markt en op alle verschillende thema’s waar het invloed op heeft. Het is dan ook de gezamenlijke ambitie van je organisatie. Aan deze ambitie en dit droombeeld kan je publiek én je (toekomstige) medewerkers zich vasthouden.
Vanuit de grote ambitie van je merk ontstaat de opdracht die je als merk te doen hebt. Een missie moet beantwoord kunnen worden met mission acomplished. De missie is de concrete vertaling van je visie en werkt daarmee als kompas in je organisatie. De opdracht die je te doen hebt is een reden waarom medewerkers iedere dag hun bed uitkomen.
Vanuit deze missie ontwikkel je een routekaart waarin je deelmissies creëert die je nastreeft. Hierdoor zorg je ervoor dat de missie echt beklijft in de organisatie.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Het grote probleem bij de visie en missie is dat ze vaak geen handelingsperspectief hebben. Het zijn mooie woorden die geen kracht bijgezet worden. Daarom is het belangrijk dat het niet bij de missie blijft, maar dat je de merkreis vervolgt. In de rest van de merkreis ga je aan de slag met:
Door de merkreis te doorlopen heb je een stevige fundering waarmee je het merk zowel intern als extern goed kan laden. Hiermee zet je stappen om naar je missie te handelen en deze ook daadwerkelijk te gaan behalen.
Op de vraag wat het eerst komt, de visie of missie is het antwoord de visie. Maar belangrijker nog is dat de gehele merkreis doorlopen wordt. Want alleen een merk dat holistisch is gebouwd is succesvol.
Wil je meer weten hoe je dit doet? Download het heldenmerk-pakket.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: