Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Veel organisaties zijn continue bezig met het verkopen van diensten of producten. Ze onderzoeken hoe deze diensten of producten nóg beter kunnen worden, om op die manier nog meer aantallen of de diensten voor nog meer geld te kunnen verkopen. De vraag wat de impact daarvan is, staat vaak ergens op de achtergrond. Daarom is een belangrijke vraag voor je organisatie: Wat laat je achter als merk?
Toen ik het boek ‘Thought Leadership’ van Mignon van Halderen en Brandon Martens las, kwam ik het verhaal van Parktheater Eindhoven tegen. Eén quote in het boek pakte mij, omdat het de essentie van ieder merk blootlegt:
Euro’s, tabellen, cijfers, financiële resultaten. Mooi. Daar ben ik heel blij mee. Maar het enige wat telt – over pakweg twintig jaar – is wat wij (als merk/ bedrijf/ theater) hebben doorgegeven aan onze buren, kinderen, gasten, artiesten, partners, bedrijven, boeren, buitenstaanders. De mensen uit Eindhoven en omstreken’.
De betekenis van een merk wordt gelieerd aan wat je achterlaat. Dit is een mooie inspiratiebron die ook voor jouw organisatie dient.
In sessies met onze klanten gaan we daarom terug naar de essentie. De kern van je organisatie is namelijk de betekenis. Wanneer de betekenis diepgeworteld is in je organisatie, dan heb je een voorsprong op anderen die niet meer in te halen is. Je bent authentiek en op weg naar het behalen van een missie, wat direct invloed heeft op zowel je producten, diensten, medewerkers, klanten en resultaten.
Om die essentie te bepalen, gaan we de end-up visualiseren. De end-up is het tegenovergestelde van de start-up. Een start-up start met een idee en wil dat laten groeien. De end-up is het punt waarop je merk zichzelf kan opheffen, omdat het heeft bereikt wat het wil bereiken. Met andere woorden: Je merk laat iets achter voor hun omgeving. De end-up visualiseren we niet om het merk per definitie op te heffen, maar om de essentie naar boven te halen.
Om de essentie te bepalen zetten wij een LEGO-oefening in. Onze klanten gaan aan de slag met het bouwen van de ideale wereld in LEGO. Deze ideale wereld is gelijk aan de end-up, het moment waarop de wereld af is volgens jouw merk. Met gerichte vragen visualiseer je daarmee de essentie en weet je wat je wilt achter laten als merk. Naast dat het mooie inzichten oplevert, is het natuurlijk ook vooral leuk om met LEGO te spelen 😉. Want spelen verhoogt de creativiteit en het zet alles in perspectief.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De betekenis van je merk wordt vaak overgeslagen wanneer er aan identiteitsvorming van een organisatie wordt gedaan. Terwijl hierin de essentie van je merk schuil gaat. De betekenis is een ideologie die nooit veranderd. Waar een visie en missie naar gelang de tijd en wereldbeeld kan meebewegen, zal de betekenis in essentie dezelfde blijven. De betekenis bestaat uit drie hoofdbestandsdelen:
Deze drie bestandsdelen vormen de betekenis. Vaak zijn deze bestandsdelen al in de organisatie aanwezig, maar zijn ze niet naar boven gehaald. Het is een dieperliggend geheel, dat ontdekt moet worden.
De betekenis van een merk heeft veel invloed op je organisatie. Wanneer deze betekenis geworteld is in de organisatie dan:
Betekenis is essentieel voor een hedendaagse organisatie. Wil je de betekenis van je organisatie ontdekken? In het heldenmerk-pakket ontvang je de theorie over het ontdekken van de betekenis, met daarbij een oefeningenboek waarmee je opdrachten krijgt om hiermee aan de slag te gaan. Het heldenmerk-pakket ontvang je kosteloos in je mailbox.
Veel organisaties zijn continue bezig met het verkopen van diensten of producten. Ze onderzoeken hoe deze diensten of producten nóg beter kunnen worden, om op die manier nog meer aantallen of de diensten voor nog meer geld te kunnen verkopen. De vraag wat de impact daarvan is, staat vaak ergens op de achtergrond. Daarom is een belangrijke vraag voor je organisatie: Wat laat je achter als merk?
Toen ik het boek ‘Thought Leadership’ van Mignon van Halderen en Brandon Martens las, kwam ik het verhaal van Parktheater Eindhoven tegen. Eén quote in het boek pakte mij, omdat het de essentie van ieder merk blootlegt:
Euro’s, tabellen, cijfers, financiële resultaten. Mooi. Daar ben ik heel blij mee. Maar het enige wat telt – over pakweg twintig jaar – is wat wij (als merk/ bedrijf/ theater) hebben doorgegeven aan onze buren, kinderen, gasten, artiesten, partners, bedrijven, boeren, buitenstaanders. De mensen uit Eindhoven en omstreken’.
De betekenis van een merk wordt gelieerd aan wat je achterlaat. Dit is een mooie inspiratiebron die ook voor jouw organisatie dient.
In sessies met onze klanten gaan we daarom terug naar de essentie. De kern van je organisatie is namelijk de betekenis. Wanneer de betekenis diepgeworteld is in je organisatie, dan heb je een voorsprong op anderen die niet meer in te halen is. Je bent authentiek en op weg naar het behalen van een missie, wat direct invloed heeft op zowel je producten, diensten, medewerkers, klanten en resultaten.
Om die essentie te bepalen, gaan we de end-up visualiseren. De end-up is het tegenovergestelde van de start-up. Een start-up start met een idee en wil dat laten groeien. De end-up is het punt waarop je merk zichzelf kan opheffen, omdat het heeft bereikt wat het wil bereiken. Met andere woorden: Je merk laat iets achter voor hun omgeving. De end-up visualiseren we niet om het merk per definitie op te heffen, maar om de essentie naar boven te halen.
Om de essentie te bepalen zetten wij een LEGO-oefening in. Onze klanten gaan aan de slag met het bouwen van de ideale wereld in LEGO. Deze ideale wereld is gelijk aan de end-up, het moment waarop de wereld af is volgens jouw merk. Met gerichte vragen visualiseer je daarmee de essentie en weet je wat je wilt achter laten als merk. Naast dat het mooie inzichten oplevert, is het natuurlijk ook vooral leuk om met LEGO te spelen 😉. Want spelen verhoogt de creativiteit en het zet alles in perspectief.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
De betekenis van je merk wordt vaak overgeslagen wanneer er aan identiteitsvorming van een organisatie wordt gedaan. Terwijl hierin de essentie van je merk schuil gaat. De betekenis is een ideologie die nooit veranderd. Waar een visie en missie naar gelang de tijd en wereldbeeld kan meebewegen, zal de betekenis in essentie dezelfde blijven. De betekenis bestaat uit drie hoofdbestandsdelen:
Deze drie bestandsdelen vormen de betekenis. Vaak zijn deze bestandsdelen al in de organisatie aanwezig, maar zijn ze niet naar boven gehaald. Het is een dieperliggend geheel, dat ontdekt moet worden.
De betekenis van een merk heeft veel invloed op je organisatie. Wanneer deze betekenis geworteld is in de organisatie dan:
Betekenis is essentieel voor een hedendaagse organisatie. Wil je de betekenis van je organisatie ontdekken? In het heldenmerk-pakket ontvang je de theorie over het ontdekken van de betekenis, met daarbij een oefeningenboek waarmee je opdrachten krijgt om hiermee aan de slag te gaan. Het heldenmerk-pakket ontvang je kosteloos in je mailbox.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: