8 logo’s met verborgen boodschappen
Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.
1. Toblerone
Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.
2. Toyota
Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.
3. Pittsburgh Zoo
In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.
4. Floooow
Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
5. Yoga Australia
In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.
6. Apple
Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.
7. FedEx
FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.
8. Cisco
Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.
8 logo’s met verborgen boodschappen
Het logo is de basis van iedere huisstijl van een merk. Het logo geeft je merkidentiteit kracht mee en geeft visueel aan waar het merk voor staat of wat het doet. Ontwerpen van logo’s zijn er in heel veel soorten en maten. In dit artikel laten we 8 voorbeelden zien waarin ontwerpers erg creatief zijn geweest met verborgen boodschappen.
1. Toblerone
Veel mensen kennen de chocoladebar van Toblerone wel. In het logo van Toblerone is duidelijk een berg te zien, dat verwijst naar de berg de Matterhorn. Maar als je goed oplet dan zie je in de berg een Beer, dat verwijst naar de beer van Berner Oberland.
2. Toyota
Heb je al eens goed gekeken naar het logo van Toyota? Uit alle onderdelen van het beeldmerk kun je de letters van Toyota halen. Daarbij schijnen de drie rondjes die gebruikt zijn in het logo te staan voor hun 3 harten: De klant, het product en de technische vooruitgang.
3. Pittsburgh Zoo
In eerste opzicht lijkt het logo van de dierentuin van Pitssburgh niets anders dan een boom. Maar als je goed op let dan zie je dat aan de linkerkant een gorilla is vormgegeven en aan de rechterkant een leeuw.Dit logo is meer dan alleen een boom. Aan de linkerkant zie je een gorilla en aan de rechterkant een leeuw. Onderaan zie je ook nog twee vissen. Om het af te maken heeft de ontwerper onder aan nog twee vissen laten springen.
4. Floooow
Onze eigen helden van Floooow strijden voor het structureel ervaren van flow op de werkvloer om daarmee burn-outs, bore-outs en stress te voorkomen. Het beeldmerk bestaat uit één element, waarin de flow wordt verduidelijkt. Ook is het kleurverloop te zien die staat voor de flow die mensen ervaren in leven.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht
5. Yoga Australia
In Nederland ongetwijfeld niet heel erg bekend, maar wel een mooi verborgen element toegevoegd in de huisstijl van Yoga Australia. In eerste instantie zie je als je naar het logo kijkt een vrouw in een yoga-positie. Maar als je goed kijkt zie je tussen de arm en het been van de vrouw een vorm, deze vorm zijn de contouren van Australië.
6. Apple
Iedereen kent het logo van Apple wel. Maar ken je de betekenis erachter ook? Apple is de uitdager van de gevestigde orde en strijdt tegen de status quo. Met dit in het achterhoofd komt de appel uit het logo van Apple van de boom uit het verhaal van Adam en Eva. De boom was de kennis van goed en kwaad. Eva nam een hap uit de appel, wat niet de bedoeling was. In het logo van Apple is een hap uitgegeten om te verbeelden dat ze strijden tegen de status quo.
7. FedEx
FedEx is een transportbedrijf dat zich voornamelijk richt op pakketbezorging. In het logo van FedEx staat als je het goed kijkt een pijl getekend. Deze pijl staat voor versnelling en vooruitgang, die zij met hun koeriersdienst willen uitstralen.
8. Cisco
Waar het logo van Apple gebaseerd is op hun eigen verhaal, gaat het logo van softwaregigant Cisco over de stad waar ze vandaan komen. Het beeldmerk van Cisco staat namelijk symbool voor de bekende brug uit San Fransisco Symboliseert de brug van San Fransisco. Daarnaast symboliseert het ook de magnetische golven waar Cisco met hun netwerkbedrijf mee te maken hebben.
Vraag het Heldenmerk-pakket aan!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.