Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als je aan de slag gaat met visie-ontwikkeling adviseren we iedere organisatie om een merkteam te formeren. Dit merkteam is een dwarsdoorsnede van je organisatie en heeft voelsprieten binnen het gehele bedrijf. In dit merkteam zitten teamleden die elkaar aanvullen, waardoor je een zo goed mogelijke mix maakt om tot een goede visie te komen.
Overigens is het belangrijk om niet alleen de visie te ontwikkelen met dit team, maar de gehele merkreis te doorlopen. De visie is maar één element van een goede fundering voor je merk.
Om de visie van je merk te ontwikkelen is het belangrijk dat je verschillende kwaliteiten in je team hebt. Denk daarbij aan de volgende kwaliteiten:
Als eerste is het belangrijk om lef te hebben binnen je team. Met de visie van je merk wil je echt een ambitie neer zetten. Om dat uit te spreken en verder uit te werken is lef nodig. Wanneer je geen lef in je merkteam hebt, dan zul je bij de grijze-muizen-merken gaan horen. En dan ga je zeker geen impact maken met je organisatie.
Aansluitend op het hebben van lef zijn de mensen die onconventioneel kunnen denken. Dit zijn de tegendraadse personen. Niet omdat ze tegendraads willen zijn, maar omdat ze net iets anders denken dan anderen. Dit is erg fijn om in je merkteam aanwezig te hebben, zodat je visie van allerlei perspectieven wordt belicht en daarmee kom je tot een betere uitkomst die echt de kern raakt.
Vaak hebben we het over mensen die ‘out-of-the-box’ kunnen denken. Wij noemen dit liever de ‘thinking-without-boxes-denkers’. Bij out of the box heb je nog steeds de ‘box’ als perspectief. Wanneer je helemaal niets hebt, kun je veel vrijer denken. Je hebt denkers nodig die niet kijken naar wat er nu is, om van daaruit innovatief te denken. Je hebt denkers nodig die los van alles kunnen denken. Door deze personen krijg je een visie die écht uniek is.
In het merkteam moet veel enthousiasme zijn om ermee aan de slag te gaan. Nog te vaak merken we dat er mensen bij zitten die liever met hun eigen werk aan de slag gaan, in plaats van het nadenken over de visie. Dit belemmert het proces enorm. Dit wil overigens niet zeggen over hoe kritisch mensen mogen zijn.
Deelnemers die kritisch zijn, zijn namelijk erg belangrijk in je merkteam. Ongetwijfeld ken je ze: De mensen die op elke slak zout leggen. In ieder organisatie zijn er constructieve criticasters. Zij zijn erg belangrijk om je visie niet alleen iets van het merkteam, maar van de gehele organisatie én alle klanten te maken.
Je zult al wel begrepen hebben dat de visie niet alleen iets voor de directie is, maar van de gehele organisatie. Daarom is het belangrijk om een dwarsdoorsnede van de gehele organisatie in je merkteam te hebben. Dus niet alleen directeuren, strategen of managers, maar juist ook baliemedewerkers, verkopers, etc.
Ook vanuit de organisatie zijn verschillende benodigdheden nodig om tot goede visie-ontwikkeling te komen. Deze punten zijn:
Iedereen binnen het merkteam moet alle ruimte krijgen om aan de visie-ontwikkeling mee te doen. Het gaat dan vooral om tijd in de agenda’s. Vaak is het handig om in een periode van 12 weken iedere week een vast moment te plannen. Zorg er hierbij ook voor dat de taken van de deelnemers in het merkteam worden overgenomen, zodat ze niet meer op hun bordje krijgen.
Het is zeer belangrijk voor iedere visie om draagvlak te krijgen. Dat is niet iets wat je kunt bestellen of regelen, maar dat moet gecreëerd worden. Dat doe je onder andere door de gehele organisatie mee te nemen in het proces. Start bijvoorbeeld met een startbijeenkomst, waarin iedereen wordt bijgepraat over het proces wat wordt ingezet. Geef daarbij aan hoe iedereen input kan leveren. Gedurende het proces is het verstandig om iedereen te blijven informeren over het proces. Op die manier zorg je ervoor dat wanneer de visie (en missie) uitgerold wordt, iedereen enthousiast is om mee te doen.
Een visie ontwikkelen in je eigen omgeving is vaak lastig. Je kunt niet loskomen van je dagelijkse werkzaamheden, waardoor je ook niet in de juiste stemming bent. Het mooiste is wanneer je een aantal inspirerende locaties in de buurt boekt, waar je samen de visie kunt gaan ontwikkelen. Bijvoorbeeld een mooie locatie met veel bos in de buurt, waar je samen kunt wandelen, fietsen of tot rust kunt komen.
Het ontwikkelen van een visie kost geld. Simpel als wat. Allereerst natuurlijk door de uren die je erin investeert of de locaties die je moet boeken. Daarbij is het verstandig om een onafhankelijke facilitator voor de groep te zetten. Hierdoor kan iedere deelnemer goed deelnemen aan het proces. Belangrijk is ook dat bij het uitrollen van de visie er voldoende budget beschikbaar is om dit te bewerkstelligen. Als je hier vooraf rekening mee houdt, dan heb je een mooie basis om een succesvolle visie te creëren.
De visie van je merk is de kijk van je merk op de wereld of de markt. Daarmee wil je toewerken naar het ideale merk. Wil je ontdekken of visie-ontwikkeling iets voor jouw organisatie is? Tijdens de merksessie kijken we waar je merk nu staat, waar je naartoe wilt en wat visie-ontwikkeling bijdraagt aan jullie merkreis.
Als je aan de slag gaat met visie-ontwikkeling adviseren we iedere organisatie om een merkteam te formeren. Dit merkteam is een dwarsdoorsnede van je organisatie en heeft voelsprieten binnen het gehele bedrijf. In dit merkteam zitten teamleden die elkaar aanvullen, waardoor je een zo goed mogelijke mix maakt om tot een goede visie te komen.
Overigens is het belangrijk om niet alleen de visie te ontwikkelen met dit team, maar de gehele merkreis te doorlopen. De visie is maar één element van een goede fundering voor je merk.
Om de visie van je merk te ontwikkelen is het belangrijk dat je verschillende kwaliteiten in je team hebt. Denk daarbij aan de volgende kwaliteiten:
Als eerste is het belangrijk om lef te hebben binnen je team. Met de visie van je merk wil je echt een ambitie neer zetten. Om dat uit te spreken en verder uit te werken is lef nodig. Wanneer je geen lef in je merkteam hebt, dan zul je bij de grijze-muizen-merken gaan horen. En dan ga je zeker geen impact maken met je organisatie.
Aansluitend op het hebben van lef zijn de mensen die onconventioneel kunnen denken. Dit zijn de tegendraadse personen. Niet omdat ze tegendraads willen zijn, maar omdat ze net iets anders denken dan anderen. Dit is erg fijn om in je merkteam aanwezig te hebben, zodat je visie van allerlei perspectieven wordt belicht en daarmee kom je tot een betere uitkomst die echt de kern raakt.
Vaak hebben we het over mensen die ‘out-of-the-box’ kunnen denken. Wij noemen dit liever de ‘thinking-without-boxes-denkers’. Bij out of the box heb je nog steeds de ‘box’ als perspectief. Wanneer je helemaal niets hebt, kun je veel vrijer denken. Je hebt denkers nodig die niet kijken naar wat er nu is, om van daaruit innovatief te denken. Je hebt denkers nodig die los van alles kunnen denken. Door deze personen krijg je een visie die écht uniek is.
In het merkteam moet veel enthousiasme zijn om ermee aan de slag te gaan. Nog te vaak merken we dat er mensen bij zitten die liever met hun eigen werk aan de slag gaan, in plaats van het nadenken over de visie. Dit belemmert het proces enorm. Dit wil overigens niet zeggen over hoe kritisch mensen mogen zijn.
Deelnemers die kritisch zijn, zijn namelijk erg belangrijk in je merkteam. Ongetwijfeld ken je ze: De mensen die op elke slak zout leggen. In ieder organisatie zijn er constructieve criticasters. Zij zijn erg belangrijk om je visie niet alleen iets van het merkteam, maar van de gehele organisatie én alle klanten te maken.
Je zult al wel begrepen hebben dat de visie niet alleen iets voor de directie is, maar van de gehele organisatie. Daarom is het belangrijk om een dwarsdoorsnede van de gehele organisatie in je merkteam te hebben. Dus niet alleen directeuren, strategen of managers, maar juist ook baliemedewerkers, verkopers, etc.
Ook vanuit de organisatie zijn verschillende benodigdheden nodig om tot goede visie-ontwikkeling te komen. Deze punten zijn:
Iedereen binnen het merkteam moet alle ruimte krijgen om aan de visie-ontwikkeling mee te doen. Het gaat dan vooral om tijd in de agenda’s. Vaak is het handig om in een periode van 12 weken iedere week een vast moment te plannen. Zorg er hierbij ook voor dat de taken van de deelnemers in het merkteam worden overgenomen, zodat ze niet meer op hun bordje krijgen.
Het is zeer belangrijk voor iedere visie om draagvlak te krijgen. Dat is niet iets wat je kunt bestellen of regelen, maar dat moet gecreëerd worden. Dat doe je onder andere door de gehele organisatie mee te nemen in het proces. Start bijvoorbeeld met een startbijeenkomst, waarin iedereen wordt bijgepraat over het proces wat wordt ingezet. Geef daarbij aan hoe iedereen input kan leveren. Gedurende het proces is het verstandig om iedereen te blijven informeren over het proces. Op die manier zorg je ervoor dat wanneer de visie (en missie) uitgerold wordt, iedereen enthousiast is om mee te doen.
Een visie ontwikkelen in je eigen omgeving is vaak lastig. Je kunt niet loskomen van je dagelijkse werkzaamheden, waardoor je ook niet in de juiste stemming bent. Het mooiste is wanneer je een aantal inspirerende locaties in de buurt boekt, waar je samen de visie kunt gaan ontwikkelen. Bijvoorbeeld een mooie locatie met veel bos in de buurt, waar je samen kunt wandelen, fietsen of tot rust kunt komen.
Het ontwikkelen van een visie kost geld. Simpel als wat. Allereerst natuurlijk door de uren die je erin investeert of de locaties die je moet boeken. Daarbij is het verstandig om een onafhankelijke facilitator voor de groep te zetten. Hierdoor kan iedere deelnemer goed deelnemen aan het proces. Belangrijk is ook dat bij het uitrollen van de visie er voldoende budget beschikbaar is om dit te bewerkstelligen. Als je hier vooraf rekening mee houdt, dan heb je een mooie basis om een succesvolle visie te creëren.
De visie van je merk is de kijk van je merk op de wereld of de markt. Daarmee wil je toewerken naar het ideale merk. Wil je ontdekken of visie-ontwikkeling iets voor jouw organisatie is? Tijdens de merksessie kijken we waar je merk nu staat, waar je naartoe wilt en wat visie-ontwikkeling bijdraagt aan jullie merkreis.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: