Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Vaak wordt gedacht dat de rebranding van een merk alleen maar positief is. Alleen zijn er veel uitdagingen en risico’s bij een rebrandingsproces. Niet om je te ontmoedigen, maar om je goed voor te bereiden voor je rebrandingsreis.
Het kan moeilijk zijn om bestaande consumenten of klanten te overtuigen en acceptatie te krijgen voor de hernieuwde identiteit. Consumenten kunnen loyaliteit hebben ontwikkeld ten opzichte van de oude naam, identiteit en of huisstijl en het kan tijd en inspanning vergen om ze te laten wennen aan de verandering.
Merkrebranding kan leiden tot tijdelijk verlies van merkherkenning, vooral als de nieuwe merknaam of visuele identiteit significant verschilt van de vorige. Dit kan leiden tot verwarring bij consumenten en een mogelijke daling in bekendheid en marktaandeel.
Merkrebranding kan aanzienlijke kosten met zich meebrengen, waaronder het bijwerken van marketingmateriaal, verpakkingen, website en andere communicatiekanalen. Daarnaast kunnen er juridische kosten verbonden zijn aan het registreren en beschermen van de nieuwe merknaam.
Als de redenen achter de merkrebranding niet duidelijk worden gecommuniceerd of niet goed worden begrepen door consumenten, kan dit leiden tot negatieve percepties. Consumenten kunnen de indruk krijgen dat de merkrebranding het gevolg is van negatieve gebeurtenissen zoals reputatieschade of een mislukte strategie.
Een grote uitdaging is om de identiteit van je organisatie te versterken. Wanneer je niet kijkt naar het versterken van deze identiteit, zou de rebranding nooit slagen. Heb je daar geen tijd, geld of zin in? Ga dan niet door met je rebrandingideeën!
Zelf aan de slag met rebranding? Download dan de gratis Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit. In deze gids behandelen we:
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Merkrebranding kan interne weerstand veroorzaken, vooral als medewerkers gehecht zijn aan de oude merknaam of twijfels hebben over de noodzaak van de verandering. Het betrekken van medewerkers en het communiceren van de voordelen en visie achter de merkrebranding is cruciaal om interne betrokkenheid te bevorderen.
Als merkrebranding niet goed wordt uitgevoerd of als er negatieve reacties ontstaan, bestaat het risico van reputatieschade. Het is belangrijk om zorgvuldige planning, strategie en communicatie te hanteren om negatieve gevolgen voor de merkreputatie te voorkomen.
Je bent aan het oriënteren om te starten met rebranding. Anders had je deze pagina niet bezocht. Het is heel belangrijk om de juiste reden te hebben om aan de slag te gaan met rebranding. Er zijn legio redenen om hier mee aan de slag te gaan. Deze redenen, samen de stappen van de rebrandingsreis lees je in de Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit.
Vaak wordt gedacht dat de rebranding van een merk alleen maar positief is. Alleen zijn er veel uitdagingen en risico’s bij een rebrandingsproces. Niet om je te ontmoedigen, maar om je goed voor te bereiden voor je rebrandingsreis.
Het kan moeilijk zijn om bestaande consumenten of klanten te overtuigen en acceptatie te krijgen voor de hernieuwde identiteit. Consumenten kunnen loyaliteit hebben ontwikkeld ten opzichte van de oude naam, identiteit en of huisstijl en het kan tijd en inspanning vergen om ze te laten wennen aan de verandering.
Merkrebranding kan leiden tot tijdelijk verlies van merkherkenning, vooral als de nieuwe merknaam of visuele identiteit significant verschilt van de vorige. Dit kan leiden tot verwarring bij consumenten en een mogelijke daling in bekendheid en marktaandeel.
Merkrebranding kan aanzienlijke kosten met zich meebrengen, waaronder het bijwerken van marketingmateriaal, verpakkingen, website en andere communicatiekanalen. Daarnaast kunnen er juridische kosten verbonden zijn aan het registreren en beschermen van de nieuwe merknaam.
Als de redenen achter de merkrebranding niet duidelijk worden gecommuniceerd of niet goed worden begrepen door consumenten, kan dit leiden tot negatieve percepties. Consumenten kunnen de indruk krijgen dat de merkrebranding het gevolg is van negatieve gebeurtenissen zoals reputatieschade of een mislukte strategie.
Een grote uitdaging is om de identiteit van je organisatie te versterken. Wanneer je niet kijkt naar het versterken van deze identiteit, zou de rebranding nooit slagen. Heb je daar geen tijd, geld of zin in? Ga dan niet door met je rebrandingideeën!
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Merkrebranding kan interne weerstand veroorzaken, vooral als medewerkers gehecht zijn aan de oude merknaam of twijfels hebben over de noodzaak van de verandering. Het betrekken van medewerkers en het communiceren van de voordelen en visie achter de merkrebranding is cruciaal om interne betrokkenheid te bevorderen.
Als merkrebranding niet goed wordt uitgevoerd of als er negatieve reacties ontstaan, bestaat het risico van reputatieschade. Het is belangrijk om zorgvuldige planning, strategie en communicatie te hanteren om negatieve gevolgen voor de merkreputatie te voorkomen.
Je bent aan het oriënteren om te starten met rebranding. Anders had je deze pagina niet bezocht. Het is heel belangrijk om de juiste reden te hebben om aan de slag te gaan met rebranding. Er zijn legio redenen om hier mee aan de slag te gaan. Deze redenen, samen de stappen van de rebrandingsreis lees je in de Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: