Blijf dus regelmatig nieuwe businessmodellen najagen. Dit doe je door creatieve sessies te organiseren met mensen binnen je organisatie. Deze sessie kun je van twee kanten aanvangen: Aan de ene kant door te kijken wat er speelt bij je klanten, waar je ze nog meer bij kunt helpen en daardoor nieuwe waardeproposities creëren. Aan de andere kant kijk je naar je merk, wat je met je merk wilt bereiken en wat er nodig is om je missie te bereiken. De ideeën die vanuit beide invalshoeken bij elkaar komen zijn het sterkste.
Ga daarom ook samen met je klanten businessmodelsessies in. Laat hen meedenken over nieuwe diensten en nieuwe features van je product. Zorg dat je regelmatig in contact bent met je klanten om te ontdekken wat er speelt.
Creëer op deze manier een voorsprong voor jezelf, door continu nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. Maak van deze nieuwe businessmodellen een prototype en test deze bij je klanten en ontwikkel het samen met hen verder tot een nieuw product of dienst.
Dit helpt je klant om te verbeteren en brengt jouw merk dichterbij de klant én het behalen van je missie.
Lees ook: Zo innoveer je het businessmodel van je merk!