Als je een krachtige huisstijl hebt ontwikkeld die je consistent wilt gebruiken is het handig dat je een huisstijl-handboek hebt. In het huisstijl-handboek staat hoe je de huisstijl van het merk moet gebruiken en hoe ook vooral niet. Het zijn dus eigenlijk het wetboek van je huisstijl, waarin de richtlijnen en regels van het gebruik van je huisstijl in staan opgenomen.
Waarschijnlijk gaan er meerdere mensen met de huisstijl van je merk werken, daarom is een kort en krachtig handboek handig. Denk aan leveranciers, partners en medewerkers die het logo willen plaatsen. Door het handboek weten zij precies hoe ze ermee om moeten gaan.
Belangrijk hierbij is dat je het handboek online aanbiedt. Binnen je huisstijl kunnen nog wel eens elementen worden toegevoegd, of je wilt heel simpel je richtlijnen iets aanscherpen of anders verwoorden. Door het via een online portaal aan te bieden kun je dit heel simpel aanpassen, zodat iedereen direct de meest recente versie heeft.
Meer weten over het krachtig neerzetten van je merk? Meld je dan aan voor heldenpost, waarin je regelmatige exclusieve content krijgt om je heldenmerk neer te zetten en uit te bouwen.
Zie ook: De restyle van de huisstijl van Fietskoeriers Apeldoorn – Held Uitgelicht