Heldenmerken en leiders van heldenmerken hebben vaak inspirerende verhalen. Het podium van TED is dan een uitermate goed platform om dat verhaal te vertellen. Het is dan ook niet gek dat iedereen ten minste één TED-talk kent die hen altijd is bijgebleven. Daarom bespreken we in deze Hero-secrets het geheim van de TED-talk en wat je als directeur, ondernemer en merk daarvan kan leren.
Er bestaan twee soorten TED-talks. Er bestaan naast generieke TED-talks, gehouden op conferenties van de hoofdorganisatie TED, namelijk ook TEDx-Talks. TEDx zijn plaatselijke, onafhankelijk georganiseerde conferenties. Beide talks voldoen aan dezelfde eisen, maar verschillen dus op basis van waar het praatje wordt gehouden. We hebben het in dit artikel voor het gemak over TED-talks, maar de principes gelden dus ook voor de TEDx-Talks. Voor het geheim van een TED-talk spraken we met Saskia Paulissen. Zij is spreker, dagvoorzitter en flirt-coach. Daarnaast begeleidt zij sprekers bij TEDxApeldoorn naar de ultieme TED-talk en is ze op deze conferentie de dagvoorzitter.
In dit artikel bespreken we samen met Saskia:
- Wat is TED-talk?
- De impact op de spreker
- De kracht van een TED-talk
- Wat is een goede TED-talk?
- De lessen van TED voor ondernemers en directeuren
- De lessen van TED voor je merk
- Het moeilijkste van een TED-talk
- Het geheim van een TED-talk