Het geheim van een TED-talk

Heldenmerken en leiders van heldenmerken hebben vaak inspirerende verhalen. Het podium van TED is dan een uitermate goed platform om dat verhaal te vertellen. Het is dan ook niet gek dat iedereen ten minste één TED-talk kent die hen altijd is bijgebleven. Daarom bespreken we in deze Hero-secrets het geheim van de TED-talk en wat je als directeur, ondernemer en merk daarvan kan leren.

Er bestaan twee soorten TED-talks. Er bestaan naast generieke TED-talks, gehouden op conferenties van de hoofdorganisatie TED, namelijk ook TEDx-Talks. TEDx zijn plaatselijke, onafhankelijk georganiseerde conferenties. Beide talks voldoen aan dezelfde eisen, maar verschillen dus op basis van waar het praatje wordt gehouden. We hebben het in dit artikel voor het gemak over TED-talks, maar de principes gelden dus ook voor de TEDx-Talks. Voor het geheim van een TED-talk spraken we met Saskia Paulissen. Zij is spreker, dagvoorzitter en flirt-coach. Daarnaast begeleidt zij sprekers bij TEDxApeldoorn naar de ultieme TED-talk en is ze op deze conferentie de dagvoorzitter.

In dit artikel bespreken we samen met Saskia:

  1. Wat is TED-talk?
  2. De impact op de spreker
  3. De kracht van een TED-talk
  4. Wat is een goede TED-talk?
  5. De lessen van TED voor ondernemers en directeuren
  6. De lessen van TED voor je merk
  7. Het moeilijkste van een TED-talk
  8. Het geheim van een TED-talk

Exclusief voor Hero-secret lezers

Dit artikel is exclusief te lezen voor de Hero-secret lezers. Je meldt je simpel en gratis aan via onderstaand formulier en je ontvangt iedere twee maanden een exclusief artikel in je mailbox over de geheimen achter betekenisvolle merken. Wanneer jij je nu aanmeldt kun je alle eerdere edities – waaronder dit artikel – lezen!

Meld je aan voor de exclusieve Hero-secrets



Creating Heroes gebruikt de gegevens die je in dit formulier verstrekt om contact om relevante e-mails met tips en trucks met je te delen. Laat ons weten op welke manieren je van ons zou willen horen:

Als sidekicks respecteren we te alle te allen tijde de privacy van onze helden. Daarom kun je op elk moment op ‘Abonnement opzeggen’ klikken bij iedere e-mail die wij versturen. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons via welkom@creatingheroes.nl. Op onze website kun je in de footer onze privacy-verklaring lezen, zodat je alles kunt lezen over hoe wij ieder bedrijf inspireren om een heldenbedrijf te worden.

Door hieronder te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.


Het geheim van een TED-talk

Heldenmerken en leiders van heldenmerken hebben vaak inspirerende verhalen. Het podium van TED is dan een uitermate goed platform om dat verhaal te vertellen. Het is dan ook niet gek dat iedereen ten minste één TED-talk kent die hen altijd is bijgebleven. Daarom bespreken we in deze Hero-secrets het geheim van de TED-talk en wat je als directeur, ondernemer en merk daarvan kan leren. Er bestaan twee soorten TED-talks. Er bestaan naast generieke TED-talks, gehouden op conferenties van de hoofdorganisatie TED, namelijk ook TEDx-Talks. TEDx zijn plaatselijke, onafhankelijk georganiseerde conferenties. Beide talks voldoen aan dezelfde eisen, maar verschillen dus op basis van waar het praatje wordt gehouden. We hebben het in dit artikel voor het gemak over TED-talks, maar de principes gelden dus ook voor de TEDx-Talks. Voor het geheim van een TED-talk spraken we met Saskia Paulissen. Zij is spreker, dagvoorzitter en flirt-coach. Daarnaast begeleidt zij sprekers bij TEDxApeldoorn naar de ultieme TED-talk en is ze op deze conferentie de dagvoorzitter.

In dit artikel bespreken we samen met Saskia:

  1. Wat is TED-talk?
  2. De impact op de spreker
  3. De kracht van een TED-talk
  4. Wat is een goede TED-talk?
  5. De lessen van TED voor ondernemers en directeuren
  6. De lessen van TED voor je merk
  7. Het moeilijkste van een TED-talk
  8. Het geheim van een TED-talk

Exclusief voor Hero-secret lezers

Dit artikel is exclusief te lezen voor de Hero-secret lezers. Je meldt je simpel en gratis aan via onderstaand formulier en je ontvangt iedere twee maanden een exclusief artikel in je mailbox over de geheimen achter betekenisvolle merken. Wanneer jij je nu aanmeldt kun je alle eerdere edities – waaronder dit artikel – lezen!

Meld je aan voor de exclusieve Hero-secrets



Creating Heroes gebruikt de gegevens die je in dit formulier verstrekt om contact om relevante e-mails met tips en trucks met je te delen. Laat ons weten op welke manieren je van ons zou willen horen:

Als sidekicks respecteren we te alle te allen tijde de privacy van onze helden. Daarom kun je op elk moment op ‘Abonnement opzeggen’ klikken bij iedere e-mail die wij versturen. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons via welkom@creatingheroes.nl. Op onze website kun je in de footer onze privacy-verklaring lezen, zodat je alles kunt lezen over hoe wij ieder bedrijf inspireren om een heldenbedrijf te worden.

Door hieronder te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.


Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.