Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

Je merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Het aantrekken van nieuwe medewerkers is een thema dat steeds vaker voorkomt binnen organisaties. De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat er een zogeheten war of talent is ontstaan. Om hier als organisatie klaar voor te zijn, is het verstandig om te focussen op je merk. Je merk is namelijk een magneet voor nieuwe medewerkers. Hoe dat zit lees je in dit artikel.

Van merk naar werkgeversmerk

Een merk is het imago van je bedrijf. Het zijn alle uitingsvormen die je organisatie doet, om zichzelf herkenbaar te maken. Daarmee gaat het veel verder dan alleen je website, je logo. Het is ook hoe de mensen van je merk zich gedragen. Ook al doe je niets met het ontwikkelen van je merk, je bent onbewust bezig met het bouwen van je merk. Of dit nu een goede of een minder goede manier is.

Dat betekent dat je merk niet alleen richting je klanten, maar ook richting medewerkers een krachtig instrument is. Hét is de identiteit van je organisatie. Daardoor is het goed om vanuit de identiteit na te denken wie of wat je bent als werkgevers. Door ons ook wel eens ‘werkgeversmerk’ genoemd. Zoals gezegd: Je merk is er. Jef Bezos van Amazon verwoorde het als: “Je merk is wat andere mensen over je zeggen als je niet in de kamer bent”. Zo geldt dit ook voor potentiële nieuwe medewerkers. Ga dus bewust aan de slag met je werkgeversmerk.

Lees ook: De missie als magneet om ambitieus personeel aan te trekken

Focus op latent werkzoekenden

Je wilt je merk als magneet inzetten voor medewerkers. Daarvoor moet je de identiteit van je merk vertalen naar een waardevol instrument voor potentiële medewerkers. Vaak wordt er bij het invullen van vacatures de aandacht gelegd op direct werkzoekenden. Alleen zijn direct werkzoekenden vaak in de minderheid. Daardoor ben je aan het vissen in een vijver waar weinig vissen in zwemmen, maar wel veel haakjes uit liggen.

Door de focus op de latente werkzoekers te richten, kun je op lange termijn een veel betere magneet zijn voor deze medewerkers. Een voorbeeld:

Stel je bent een merk dat zich richt op het creëren van een nieuwe financiële wereld. Om professionals naar je merk te trekken ontwikkel je een platform speciaal voor deze professionals. Dit platform is volledig ingericht op ‘het creëren  van de nieuwe financiële wereld’. Met daarin kennis, informatie en praktijkvoorbeelden. Deze professionals die op het platform komen zijn niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar wel meer informatie over het onderwerp. Door vaker over dit onderwerp te lezen, met onze jouw merk als specialist, is de stap om bij je te komen werken stukken kleiner. De professional wil namelijk graag dagelijks met dit onderwerp aan de slag.

Aantrekkelijk voor zowel medewerkers als klanten

Een sterk merk maakt je aantrekkelijk. Dat betekent dus niet alleen aantrekkelijk voor klanten, maar ook voor medewerkers. Door bewust te investeren in merkontwikkeling, zorg je ervoor dat je merk een magneet wordt. Investeren in je merk doe je door te investeren in de merkreis. De merkreis is een chronologisch pad wat je doorloopt om je merk te verbeteren. Download het heldenmerkpakket om hier met je eigen merkreis aan de slag te gaan.

Je merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Het aantrekken van nieuwe medewerkers is een thema dat steeds vaker voorkomt binnen organisaties. De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat er een zogeheten war of talent is ontstaan. Om hier als organisatie klaar voor te zijn, is het verstandig om te focussen op je merk. Je merk is namelijk een magneet voor nieuwe medewerkers. Hoe dat zit lees je in dit artikel.

Van merk naar werkgeversmerk

Een merk is het imago van je bedrijf. Het zijn alle uitingsvormen die je organisatie doet, om zichzelf herkenbaar te maken. Daarmee gaat het veel verder dan alleen je website, je logo. Het is ook hoe de mensen van je merk zich gedragen. Ook al doe je niets met het ontwikkelen van je merk, je bent onbewust bezig met het bouwen van je merk. Of dit nu een goede of een minder goede manier is.

Dat betekent dat je merk niet alleen richting je klanten, maar ook richting medewerkers een krachtig instrument is. Hét is de identiteit van je organisatie. Daardoor is het goed om vanuit de identiteit na te denken wie of wat je bent als werkgevers. Door ons ook wel eens ‘werkgeversmerk’ genoemd. Zoals gezegd: Je merk is er. Jef Bezos van Amazon verwoorde het als: “Je merk is wat andere mensen over je zeggen als je niet in de kamer bent”. Zo geldt dit ook voor potentiële nieuwe medewerkers. Ga dus bewust aan de slag met je werkgeversmerk.

Focus op latent werkzoekenden

Je wilt je merk als magneet inzetten voor medewerkers. Daarvoor moet je de identiteit van je merk vertalen naar een waardevol instrument voor potentiële medewerkers. Vaak wordt er bij het invullen van vacatures de aandacht gelegd op direct werkzoekenden. Alleen zijn direct werkzoekenden vaak in de minderheid. Daardoor ben je aan het vissen in een vijver waar weinig vissen in zwemmen, maar wel veel haakjes uit liggen.

Door de focus op de latente werkzoekers te richten, kun je op lange termijn een veel betere magneet zijn voor deze medewerkers. Een voorbeeld:

Stel je bent een merk dat zich richt op het creëren van een nieuwe financiële wereld. Om professionals naar je merk te trekken ontwikkel je een platform speciaal voor deze professionals. Dit platform is volledig ingericht op ‘het creëren  van de nieuwe financiële wereld’. Met daarin kennis, informatie en praktijkvoorbeelden. Deze professionals die op het platform komen zijn niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar wel meer informatie over het onderwerp. Door vaker over dit onderwerp te lezen, met onze jouw merk als specialist, is de stap om bij je te komen werken stukken kleiner. De professional wil namelijk graag dagelijks met dit onderwerp aan de slag.

Aantrekkelijk voor zowel medewerkers als klanten

Een sterk merk maakt je aantrekkelijk. Dat betekent dus niet alleen aantrekkelijk voor klanten, maar ook voor medewerkers. Door bewust te investeren in merkontwikkeling, zorg je ervoor dat je merk een magneet wordt. Investeren in je merk doe je door te investeren in de merkreis. De merkreis is een chronologisch pad wat je doorloopt om je merk te verbeteren. Download het heldenmerkpakket om hier met je eigen merkreis aan de slag te gaan.

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Waarom is een missie belangrijk?

30/03/2023/door Freek

Elke euro efficiënt inzetten met growth-marketing

23/03/2023/door Freek

4 tips om je te positioneren met je HeldenDNA

12/09/2019/door Freek

De kracht van een consistente huisstijl!

17/05/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
5 dingen die je moet doen bij branding in B2BDe merkreis van Lush
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel