Je wilt je merk als magneet inzetten voor medewerkers. Daarvoor moet je de identiteit van je merk vertalen naar een waardevol instrument voor potentiële medewerkers. Vaak wordt er bij het invullen van vacatures de aandacht gelegd op direct werkzoekenden. Alleen zijn direct werkzoekenden vaak in de minderheid. Daardoor ben je aan het vissen in een vijver waar weinig vissen in zwemmen, maar wel veel haakjes uit liggen.
Door de focus op de latente werkzoekers te richten, kun je op lange termijn een veel betere magneet zijn voor deze medewerkers. Een voorbeeld:
Stel je bent een merk dat zich richt op het creëren van een nieuwe financiële wereld. Om professionals naar je merk te trekken ontwikkel je een platform speciaal voor deze professionals. Dit platform is volledig ingericht op ‘het creëren van de nieuwe financiële wereld’. Met daarin kennis, informatie en praktijkvoorbeelden. Deze professionals die op het platform komen zijn niet direct op zoek naar een nieuwe baan, maar wel meer informatie over het onderwerp. Door vaker over dit onderwerp te lezen, met onze jouw merk als specialist, is de stap om bij je te komen werken stukken kleiner. De professional wil namelijk graag dagelijks met dit onderwerp aan de slag.