Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Sterke merken zijn merken die betekenis koppelen aan het échte impact maken. Daarvoor hebben zij goede financiële resultaten nodig die zij inzetten om de impact te kunnen maken. Een sterk voorbeeld hiervan is Triodos Bank. Hoe zij dit hebben gedaan lees je in dit artikel.
Laten we even terug in de tijd gaan. In de late jaren ’60 vroegen Adriaan Dekking Dura, Dieter Brull, Lex Bos en Rudolf Mees zich af: “Hoe kunnen we geld op een duurzame manier beheren?” Ze wilden iets bijzonders creëren en dat deden ze! In 1971 zag de Triodos Foundation het levenslicht en nog geen tien jaar later werd Triodos Bank NV geboren. Vanaf dag één was het duidelijk: Triodos zou niet zomaar een bank zijn. Ze wilden verandering brengen en hun duurzame identiteit werd hun kompas.
Ken je die krachtige slogan van Triodos, “Volg je hart, gebruik je hoofd”? Nou, dat is precies waar ze voor staan. Ze willen ons laten zien dat bankieren niet alleen gaat over cijfers en winst, maar ook over echte impact. Ze zijn hier niet om hun zakken te vullen, maar om de wereld, stap voor stap, een beetje mooier te maken. Hiermee claimt het merk haar duurzame karakter. Het is leidend voor alle communicatieactiviteiten van de bank.
Stel je voor dat je bij Triodos werkt. Het is niet een typische “9 tot 5” baan. Zoals CEO Peter Blom het treffend benoemde in het boek BrandingNL:
‘Als een accountmanager die bij Rabobank landbouw deed, bij ons komt werken, kun je niet gewoon het woordje ‘biologisch’ voor zijn functie plakken. Want achter dat woord zit een hele wereld aan opvattingen over energie, over mensen en over voeding. Functioneel krediet kunnen beoordelen is dan niet genoeg. Onze klanten willen een gelijkwaardige partner bij de bank iemand die tegen alle weerstand in dezelfde keuzes maakt als zij. Het is onze ambitie dat iedereen een relatie met de bank heeft, niet gereduceerd tot een functie.’
Bij Triodos draait alles om verbinding, begrip en het delen van een gemeenschappelijke visie. Elke medewerker is een ambassadeur van die visie. De sterke identiteit van Triodos werkt hierbij als kompas voor iedere medewerker. Hun functie wordt vormgegeven door de identiteit van het merk.
Bij Triodos Bank draait alles om de missie: Uw geld te laten werken aan positieve maatschappelijke, ecologische en culturele veranderingen.
Hiermee ondersteunen ze organisaties die met beide voeten stevig in een groenere toekomst staan. Ze zijn niet het type bank dat zich verliest in de doolhoven van financiële kunstjes; ze blijven trouw aan wat echt telt: de ‘echte’ economie.
En nu komt het bijzondere deel: alle aandelen van Triodos zijn veilig ondergebracht bij de Stichting Administratiekantoor Aandelen Triodos (SAAT). Waarom is dit zo speciaal? Omdat SAAT certificaten uitgeeft die wel de economische waarde, maar niet de beslissende stem van aandelen hebben. Deze zet zorgt ervoor dat de missie en visie van Triodos altijd in veilige handen zijn, beschermd tegen de wispelturige winden van de markt. Het is hun manier van ‘steward ownership’, waarbij de ziel en het karakter van hun merk altijd gewaarborgd blijft.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Dit voorbeeld van Triodos Bank laat zien dat het merk is ontstaan vanuit intrinsieke motivatie. De identiteit is heel duidelijk uiteen gezet en volledig doorgevoerd in het businessmodel, het personeelsbeleid, in bedrijfsprocessen en in producten. Zonder zo’n duidelijk identiteit was Triodos Bank nooit een succes geworden. Leer van dit voorbeeld en begin bij het ontdekken en ontluiken van jouw sterke identiteit. Ga op merkreis met je medewerkers.
Sterke merken zijn merken die betekenis koppelen aan het échte impact maken. Daarvoor hebben zij goede financiële resultaten nodig die zij inzetten om de impact te kunnen maken. Een sterk voorbeeld hiervan is Triodos Bank. Hoe zij dit hebben gedaan lees je in dit artikel.
Laten we even terug in de tijd gaan. In de late jaren ’60 vroegen Adriaan Dekking Dura, Dieter Brull, Lex Bos en Rudolf Mees zich af: “Hoe kunnen we geld op een duurzame manier beheren?” Ze wilden iets bijzonders creëren en dat deden ze! In 1971 zag de Triodos Foundation het levenslicht en nog geen tien jaar later werd Triodos Bank NV geboren. Vanaf dag één was het duidelijk: Triodos zou niet zomaar een bank zijn. Ze wilden verandering brengen en hun duurzame identiteit werd hun kompas.
Ken je die krachtige slogan van Triodos, “Volg je hart, gebruik je hoofd”? Nou, dat is precies waar ze voor staan. Ze willen ons laten zien dat bankieren niet alleen gaat over cijfers en winst, maar ook over echte impact. Ze zijn hier niet om hun zakken te vullen, maar om de wereld, stap voor stap, een beetje mooier te maken. Hiermee claimt het merk haar duurzame karakter. Het is leidend voor alle communicatieactiviteiten van de bank.
Stel je voor dat je bij Triodos werkt. Het is niet een typische “9 tot 5” baan. Zoals CEO Peter Blom het treffend benoemde in het boek BrandingNL:
‘Als een accountmanager die bij Rabobank landbouw deed, bij ons komt werken, kun je niet gewoon het woordje ‘biologisch’ voor zijn functie plakken. Want achter dat woord zit een hele wereld aan opvattingen over energie, over mensen en over voeding. Functioneel krediet kunnen beoordelen is dan niet genoeg. Onze klanten willen een gelijkwaardige partner bij de bank iemand die tegen alle weerstand in dezelfde keuzes maakt als zij. Het is onze ambitie dat iedereen een relatie met de bank heeft, niet gereduceerd tot een functie.’
Bij Triodos draait alles om verbinding, begrip en het delen van een gemeenschappelijke visie. Elke medewerker is een ambassadeur van die visie. De sterke identiteit van Triodos werkt hierbij als kompas voor iedere medewerker. Hun functie wordt vormgegeven door de identiteit van het merk.
Bij Triodos Bank draait alles om de missie: Uw geld te laten werken aan positieve maatschappelijke, ecologische en culturele veranderingen.
Hiermee ondersteunen ze organisaties die met beide voeten stevig in een groenere toekomst staan. Ze zijn niet het type bank dat zich verliest in de doolhoven van financiële kunstjes; ze blijven trouw aan wat echt telt: de ‘echte’ economie.
En nu komt het bijzondere deel: alle aandelen van Triodos zijn veilig ondergebracht bij de Stichting Administratiekantoor Aandelen Triodos (SAAT). Waarom is dit zo speciaal? Omdat SAAT certificaten uitgeeft die wel de economische waarde, maar niet de beslissende stem van aandelen hebben. Deze zet zorgt ervoor dat de missie en visie van Triodos altijd in veilige handen zijn, beschermd tegen de wispelturige winden van de markt. Het is hun manier van ‘steward ownership’, waarbij de ziel en het karakter van hun merk altijd gewaarborgd blijft.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Dit voorbeeld van Triodos Bank laat zien dat het merk is ontstaan vanuit intrinsieke motivatie. De identiteit is heel duidelijk uiteen gezet en volledig doorgevoerd in het businessmodel, het personeelsbeleid, in bedrijfsprocessen en in producten. Zonder zo’n duidelijk identiteit was Triodos Bank nooit een succes geworden. Leer van dit voorbeeld en begin bij het ontdekken en ontluiken van jouw sterke identiteit. Ga op merkreis met je medewerkers.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: