Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Betekenisvol ondernemen heeft de laatste jaren een enorme stijging laten zien. Maar wat is het nu precies? Dat leggen we in dit artikel uit.
Volgens de dikke Van Dale is de definitie van betekenis: belang, waarde: een zaak van (enige) betekenis. Betekenisvol ondernemen is dan ook het ondernemen vanuit waarde. Waar traditionele ondernemingen gericht zijn op hun eigen waarde of die van de aandeelhouders, gaat betekenisvol ondernemen om waarde voor de samenleving. Kees Klomp omschrijft het in zijn boek Handboek Betekenisvol Ondernemen mooi: Het is de balans vinden tussen welvaart, welzijn en persoonlijk welbevinden.
Waar traditionele bedrijven impact hebben op hun eigen onderneming en hun klanten, hebben betekenisvolle bedrijven impact op de markt, de samenleving en/of de wereld. Belangrijk om te vermelden is dat winst voor betekenisvolle ondernemers zeer belangrijk is, daar ontstaat nogal eens verwarring. Het verschil zit hem in het feit wat je met die winst doet. Betekenisvolle ondernemers zetten hun winst in om meer positieve impact te genereren voor de samenleving.
Leuk hoor dat betekenisvol ondernemen, maar is het niet alleen voor hippe start-ups hoor ik je denken? Nee is onze volle overtuiging. Wij geloven erin namelijk dat juist MKB-bedrijven nodig zijn om een wereld te creëren met alleen maar betekenisvolle merken. Dat is namelijk wat we als samenleving nodig hebben!
Wij noemen deze bedrijven de helden. Zij hebben de drive om positieve impact te maken. Maar hoe doe je dat dan? We geven vier voorbeelden van betekenisvolle merken:
Lees ook: Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?
Als we aan jou vragen: Wat vind jij nu bullsh!t in jouw markt? Dan heb je ongetwijfeld een aantal antwoorden voor ons. Zo startte het ook voor GOsensit. Zij vinden sevicecontracten in hun markt verouderd. Er zijn bedrijven die betalen voor het geval dat ICT het niet meer doet en dat moet anders! Met ICT zonder gedoe leveren zij ICT dat het altijd doet. Door proactief te monitoren zijn de problemen al verholpen voordat ze er zijn. Bedrijven betalen daarmee voor het feit dat ICT het doet, niet voor dat ICT het niet doet.
Hiermee willen zij een voorbeeld zijn voor hun markt. Daarmee willen en hebben zij impact op hun markt. Ze leveren een enorme betekenis in het klantgerichter maken van de ICT-markt. Wanneer GOsensit hiermee succes heeft, heeft dit zelfs effect op de samenleving. Want een klantgerichtere ICT-markt, zorgt voor meer klantgerichtheid in veel organisaties. En dat heeft effect op iedereen.
Begonnen als zelfstandig ondernemer en inmiddels uitgegroeid tot kleine MKB’er. Peter van Fietskoeriers Apeldoorn heeft de ambitie om auto’s uit de binnenstad te weren door pakketten en post met de fiets te bezorgen. Hierdoor is er minder uitstoot en minder overlast van auto’s én worden mensen gestimuleerd om meer te bewegen. Als dat geen betekenis is, weten wij het ook niet meer.
Net als Fietskoeriers Apeldoorn is Richard van Retulp begonnen als zelfstandig ondernemer. Dit alles met het idee dat we de plastic afval in de oceaan niet alleen moet bestrijden door het eruit te halen. Belangrijker nog is dat we voorkomen dat het erin komt! Met het aanbieden van een duurzame flessenlijn, herbruikbare lunchartikelen en herbruikbare tassen voorkomt hij single-use plastics en helpt hij daarmee de samenleving aan een schonere leefomgeving.
Buro Ontwerp en Omgeving zet in op een adaptief Nederland. Bij het ontwerpen van leefomgevingen houden zij rekening met elke vorm van adaptatie, zodat ze iedere dag opnieuw betekenis geven aan ruimte. Dit heeft een enorm effect op natuur en mens.
Maar hoe start je dan met betekenisvol ondernemen? Essentieel is om eerst te ontdekken wat je met je merk wilt bereiken. Wij gaan hierbij uit van 7 stappen:
Deze 7 stappen zorgen ervoor een goede fundering van je merk waarmee je van betekenis kunt zijn. Wil je zelf aan de slag met deze stappen? Download dan het kosteloze heldenmerk-pakket en ontvang het e-book, een oefeningenboek, canvassen en andere gereedschappen om je eigen merk te bouwen.
Betekenisvol ondernemen heeft de laatste jaren een enorme stijging laten zien. Maar wat is het nu precies? Dat leggen we in dit artikel uit.
Volgens de dikke Van Dale is de definitie van betekenis: belang, waarde: een zaak van (enige) betekenis. Betekenisvol ondernemen is dan ook het ondernemen vanuit waarde. Waar traditionele ondernemingen gericht zijn op hun eigen waarde of die van de aandeelhouders, gaat betekenisvol ondernemen om waarde voor de samenleving. Kees Klomp omschrijft het in zijn boek Handboek Betekenisvol Ondernemen mooi: Het is de balans vinden tussen welvaart, welzijn en persoonlijk welbevinden.
Waar traditionele bedrijven impact hebben op hun eigen onderneming en hun klanten, hebben betekenisvolle bedrijven impact op de markt, de samenleving en/of de wereld. Belangrijk om te vermelden is dat winst voor betekenisvolle ondernemers zeer belangrijk is, daar ontstaat nogal eens verwarring. Het verschil zit hem in het feit wat je met die winst doet. Betekenisvolle ondernemers zetten hun winst in om meer positieve impact te genereren voor de samenleving.
Leuk hoor dat betekenisvol ondernemen, maar is het niet alleen voor hippe start-ups hoor ik je denken? Nee is onze volle overtuiging. Wij geloven erin namelijk dat juist MKB-bedrijven nodig zijn om een wereld te creëren met alleen maar betekenisvolle merken. Dat is namelijk wat we als samenleving nodig hebben!
Wij noemen deze bedrijven de helden. Zij hebben de drive om positieve impact te maken. Maar hoe doe je dat dan? We geven vier voorbeelden van betekenisvolle merken:
Lees ook: Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?
Hiermee willen zij een voorbeeld zijn voor hun markt. Daarmee willen en hebben zij impact op hun markt. Ze leveren een enorme betekenis in het klantgerichter maken van de ICT-markt. Wanneer GOsensit hiermee succes heeft, heeft dit zelfs effect op de samenleving. Want een klantgerichtere ICT-markt, zorgt voor meer klantgerichtheid in veel organisaties. En dat heeft effect op iedereen.
Begonnen als zelfstandig ondernemer en inmiddels uitgegroeid tot kleine MKB’er. Peter van Fietskoeriers Apeldoorn heeft de ambitie om auto’s uit de binnenstad te weren door pakketten en post met de fiets te bezorgen. Hierdoor is er minder uitstoot en minder overlast van auto’s én worden mensen gestimuleerd om meer te bewegen. Als dat geen betekenis is, weten wij het ook niet meer.
Net als Fietskoeriers Apeldoorn is Richard van Retulp begonnen als zelfstandig ondernemer. Dit alles met het idee dat we de plastic afval in de oceaan niet alleen moet bestrijden door het eruit te halen. Belangrijker nog is dat we voorkomen dat het erin komt! Met het aanbieden van een duurzame flessenlijn, herbruikbare lunchartikelen en herbruikbare tassen voorkomt hij single-use plastics en helpt hij daarmee de samenleving aan een schonere leefomgeving.
Buro Ontwerp en Omgeving zet in op een adaptief Nederland. Bij het ontwerpen van leefomgevingen houden zij rekening met elke vorm van adaptatie, zodat ze iedere dag opnieuw betekenis geven aan ruimte. Dit heeft een enorm effect op natuur en mens.
Maar hoe start je dan met betekenisvol ondernemen? Essentieel is om eerst te ontdekken wat je met je merk wilt bereiken. Wij gaan hierbij uit van 7 stappen:
Deze 7 stappen zorgen ervoor een goede fundering van je merk waarmee je van betekenis kunt zijn. Wil je zelf aan de slag met deze stappen? Download dan het kosteloze heldenmerk-pakket en ontvang het e-book, een oefeningenboek, canvassen en andere gereedschappen om je eigen merk te bouwen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: