Betekenisvol ondernemen is ondernemen vanuit de passie van je merk. Deze passie is de basis van je merkidentiteit. Voor ons is betekenisvol ondernemen dat je meervoudige waarde genereert met je bedrijf. Kees Klomp noemt het zorgen dat welvaart, welzijn en welbevinden met elkaar in balans zijn. Je bedrijf geeft letterlijk betekenis aan de samenleving.
Wij noemen de bedrijven die betekenisvol ondernemen daarom ook helden: Zij hebben de drive om positieve impact te genereren voor de samenleving. Hoe groot of klein dit ook is, zolang er maar meervoudige waarde gecreëerd wordt.
Vanuit betekenis ondernemen, betekent dat je merk ergens voor staat: Je hebt een heel sterke merkidentiteit. Je bedrijf verleent haar bestaansrecht aan de identiteit die jouw merk heeft. Kort gezegd komt het erop neer dat je:
Door je merkidentiteit te ontwikkelen, ga je ontdekken wat de betekenis is die jouw merk bijdraagt aan onze samenleving. Deze basis zorgt ervoor dat je jouw versterkte merk verder in de markt kunt zetten.