Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?

Ondernemen vanuit betekenis in plaats van bullshit, het wordt steeds belangrijker. Maar toch speelt bij ondernemers vaak de vraag ‘Hoe doe je dat nu, betekenisvol ondernemen?’ In dit artikel geven we een korte uitleg hierover.

Alles start met het werken vanuit je passie

Betekenisvol ondernemen is ondernemen vanuit de passie van je merk. Deze passie is de basis van je merkidentiteit (Jouw Heldendna). Voor ons is betekenisvol ondernemen dat je meervoudige waarde genereert met je bedrijf. Je bedrijf geeft letterlijk betekenis aan de samenleving. Wij noemen de bedrijven die betekenisvol ondernemen daarom ook helden: Zij hebben de drive om positieve impact te genereren voor de samenleving. Hoe groot of klein dit ook is.

Vanuit betekenis ondernemen, betekent dat je bedrijf ergens voor staat: Je hebt een heel sterke merkidentiteit. Je bedrijf verleent zijn/ haar bestaansrecht aan de identiteit die jouw merk heeft. Kort gezegd komt het erop neer dat je:

  • Weet wat de Heldenmissie is van je merk, met andere woorden: Welke grote opdracht heeft je merk?
  • Weet waarvoor je merk voor staat;
  • Weet wat de unieke heldenkracht van je merk is;
  • Weet wat de visie is van je merk.

Door je merkidentiteit te ontwikkelen, ga je ontdekken wat de betekenis is die jouw merk bijdraagt aan onze samenleving. Deze basis zorgt ervoor dat je jouw versterkte merk verder in de markt kunt zetten.

Betekenisvol ondernemen vraagt om échte marketing

Wanneer je met je bedrijf vanuit betekenis wil ondernemen is marketing een heel belangrijk speerpunt. En marketing zit vol met bullshit! Het is belangrijk om aan échte marketing te doen. Je vertelt het verhaal van je bedrijf: De betekenis die je toevoegt aan de wereld.

Echte marketing is dus marketing waarin jij het verhaal van je bedrijf vertelt en niet dat je een verhaal verzint omtrent je merk/ product (wat natuurlijk de bullshit is). Het echte verhaal vertellen doe je door storytelling in te zetten. Storytelling is een strategisch instrument dat is verweven door je gehele bedrijf en dat ervoor zorgt dat je op iedere moment in de klantreis het verhaal van je bedrijf vertelt. Bekijk de artikelen over Vang je verhaal in 5 stappen en Hoe zet je storytelling in zoals TOMS en Tony’s? eens voor meer inspiratie.

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Betekenisvol ondernemen is voor ons de kern van het merk. Wij zien betekenisvol ondernemen als essentieel onderdeel van je merk. Of je nu alleen je merkhebt, of je werkt met meerdere mensen: Jouw diepere betekenis heb je nodig om op lange termijn succesvol te zijn. Want veranderingen in onze samenleving komen van bedrijven. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

Ga aan de slag met de ontwikkeling van je betekenisvolle merk en werk vanuit jouw identiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma

HERO-talent’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenbedrijf te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de HeldenDNA van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn.

Boek direct een vrijblijvende inspiratiesessie en ontdek hoe jij betekenisvol kunt ondernemen!

Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat?

Betekenisvol ondernemen hoe doe je dat? Deze helden laten het elke dag zien!

Ondernemen vanuit betekenis in plaats van bullshit, het wordt steeds belangrijker. Maar toch speelt bij ondernemers vaak de vraag ‘Hoe doe je dat nu, betekenisvol ondernemen?’ In dit artikel geven we een korte uitleg hierover.

Alles start met het werken vanuit je passie

Betekenisvol ondernemen is ondernemen vanuit de passie van je merk. Deze passie is de basis van je merkidentiteit (Jouw Heldendna). Voor ons is betekenisvol ondernemen dat je meervoudige waarde genereert met je bedrijf. Je bedrijf geeft letterlijk betekenis aan de samenleving. Wij noemen de bedrijven die betekenisvol ondernemen daarom ook helden: Zij hebben de drive om positieve impact te genereren voor de samenleving. Hoe groot of klein dit ook is.

Vanuit betekenis ondernemen, betekent dat je bedrijf ergens voor staat: Je hebt een heel sterke merkidentiteit. Je bedrijf verleent zijn/ haar bestaansrecht aan de identiteit die jouw merk heeft. Kort gezegd komt het erop neer dat je:

  • Weet wat de Heldenmissie is van je merk, met andere woorden: Welke grote opdracht heeft je merk?
  • Weet waarvoor je merk voor staat;
  • Weet wat de unieke heldenkracht van je merk is;
  • Weet wat de visie is van je merk.

Door je merkidentiteit te ontwikkelen, ga je ontdekken wat de betekenis is die jouw merk bijdraagt aan onze samenleving. Deze basis zorgt ervoor dat je jouw versterkte merk verder in de markt kunt zetten.

Betekenisvol ondernemen vraagt om échte marketing

Wanneer je met je bedrijf vanuit betekenis wil ondernemen is marketing een heel belangrijk speerpunt. En marketing zit vol met bullshit! Het is belangrijk om aan échte marketing te doen. Je vertelt het verhaal van je bedrijf: De betekenis die je toevoegt aan de wereld.

Echte marketing is dus marketing waarin jij het verhaal van je bedrijf vertelt en niet dat je een verhaal verzint omtrent je merk/ product (wat natuurlijk de bullshit is). Het echte verhaal vertellen doe je door storytelling in te zetten. Storytelling is een strategisch instrument dat is verweven door je gehele bedrijf en dat ervoor zorgt dat je op iedere moment in de klantreis het verhaal van je bedrijf vertelt. Bekijk de artikelen over Vang je verhaal in 5 stappen en Hoe zet je storytelling in zoals TOMS en Tony’s? eens voor meer inspiratie.

Onze missie: elke bedrijf inspireren om een held te zijn

Betekenisvol ondernemen is voor ons de kern van het merk. Wij zien betekenisvol ondernemen als essentieel onderdeel van je merk. Of je nu alleen je merkhebt, of je werkt met meerdere mensen: Jouw diepere betekenis heb je nodig om op lange termijn succesvol te zijn. Want veranderingen in onze samenleving komen van bedrijven. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

Ga aan de slag met de ontwikkeling van je betekenisvolle merk en werk vanuit jouw identiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma

HERO-talent’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenbedrijf te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de HeldenDNA van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn.

Boek direct een vrijblijvende inspiratiesessie en ontdek hoe jij betekenisvol kunt ondernemen!

Exclusieve artikelen in je mailbox

Wil jij exclusieve artikelen over het bouwen en uitbouwen van een heldenmerk in je mailbox?
Schrijf je dan nu in voor de maandelijkse nieuwsbrief.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy