Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Niet ieder merk en bedrijf is een held, maar iedereen kan een held zijn. Maar het is wel een bewuste keuze! Ben je benieuwd of jouw merk een held is? In dit artikel lees hoe je kunt merken dat je bedrijf geen held is.
Wij komen veel bedrijven tegen die een grijze muis zijn: Ze zijn hetzelfde als een concurrenten, communiceren op dezelfde manier én hebben nauwelijks onderscheidende waarde. Een deel van deze merken vinden die prima, ze behalen om die manier omzet en meer willen ze ook eigenlijk niet. Ze zijn graag de grijze muis en willen niet opvallen en niet écht onderscheidend zijn. Wanneer je jezelf hierin herkent, dan ben je geen held! (en nee, daar is niets mis mee )
Merken die geen held zijn hebben vaak niet een echte missie. Soms hebben ze wel een missie of een mission statement beschreven of een lap tekst op hun website staan, maar het is weinig onderscheidend dat het niet écht een missie genoemd kan worden. En dat willen ze ook niet. Ze willen gewoon doen waar ze goed in zijn én niet meer doen dan dat. Ze hebben niet de behoefte om beter te zijn dan de concurrenten, om maatschappelijke problemen op te lossen of veel klantgerichter te zijn. Wanneer ze zijn zoals ze zijn is dat voor deze bedrijven prima.
Wat ons betreft ben je dan geen held. Helden willen een positieve verandering teweeg brengen in hun markt of in de wereld. En dat willen ze ook graag, ook al weten ze niet hoe ze dit moeten doen. Dat ze al willen veranderen maakt van hun een held!
Lees ook: Ik wil het graag anders doen, maar ik weet niet hoe!
In de markt komen wij veel merken tegen die niet echt te spreken zijn over klanten. Op zich best raar als je weet dat dit de belangrijkste levensader van een organisatie is. Veel merken zijn dan ook tevreden met klanten die tevreden zijn. Sommige merken verkondigen zelfs trots niet tevreden te zijn wanneer u dat bent of te streven naar klanttevredenheid. Tevreden klanten zijn klanten die niet ontevreden zijn, maar ze zijn geen ambassadeurs. Wanneer je streeft naar enthousiaste klanten, dan ga je voor ambassadeurs!
Om dit te doen moet je de bevoegdheden bij je personeel openstellen, zodat ze ook écht klantgericht kunnen zijn. Als je dat wil is het ook leuk voor je medewerkers om aan te werken. Op die manier ga je zorgen voor fans en wil je er alles aan doen om van elke klant een enthousiaste klant te maken.
Wil je dat niet als organisatie, dan ben je wat ons betreft geen held.
Lees ook: Stop met het gebruik van het woord ‘klanttevredenheid’
Wij helpen graag helden, die merken die voorop willen lopen! Graag helpen we zij bij de strategie, marketing en communicatie om die impact te creëren om doelen te bereiken. Het betekent niet direct dan merken die geen helden zijn direct anti-helden zijn. Anti-helden hebben slechte producten en maken het milieu kapot of misleiden klanten om er zelf beter van te worden. Bepaal in welke groep jouw bedrijf zit: ben je een held, een middenklasser of een anti-held?
Wil je aan de slag met het bouwen van een heldenmerk? Lees dan het artikel 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk
Niet ieder merk en bedrijf is een held, maar iedereen kan een held zijn. Maar het is wel een bewuste keuze! Ben je benieuwd of jouw merk een held is? In dit artikel lees hoe je kunt merken dat je bedrijf geen held is.
Wij komen veel bedrijven tegen die een grijze muis zijn: Ze zijn hetzelfde als een concurrenten, communiceren op dezelfde manier én hebben nauwelijks onderscheidende waarde. Een deel van deze merken vinden die prima, ze behalen om die manier omzet en meer willen ze ook eigenlijk niet. Ze zijn graag de grijze muis en willen niet opvallen en niet écht onderscheidend zijn. Wanneer je jezelf hierin herkent, dan ben je geen held! (en nee, daar is niets mis mee )
Merken die geen held zijn hebben vaak niet een echte missie. Soms hebben ze wel een missie of een mission statement beschreven of een lap tekst op hun website staan, maar het is weinig onderscheidend dat het niet écht een missie genoemd kan worden. En dat willen ze ook niet. Ze willen gewoon doen waar ze goed in zijn én niet meer doen dan dat. Ze hebben niet de behoefte om beter te zijn dan de concurrenten, om maatschappelijke problemen op te lossen of veel klantgerichter te zijn. Wanneer ze zijn zoals ze zijn is dat voor deze bedrijven prima.
Wat ons betreft ben je dan geen held. Helden willen een positieve verandering teweeg brengen in hun markt of in de wereld. En dat willen ze ook graag, ook al weten ze niet hoe ze dit moeten doen. Dat ze al willen veranderen maakt van hun een held!
Lees ook: Ik wil het graag anders doen, maar ik weet niet hoe!
In de markt komen wij veel merken tegen die niet echt te spreken zijn over klanten. Op zich best raar als je weet dat dit de belangrijkste levensader van een organisatie is. Veel merken zijn dan ook tevreden met klanten die tevreden zijn. Sommige merken verkondigen zelfs trots niet tevreden te zijn wanneer u dat bent of te streven naar klanttevredenheid. Tevreden klanten zijn klanten die niet ontevreden zijn, maar ze zijn geen ambassadeurs. Wanneer je streeft naar enthousiaste klanten, dan ga je voor ambassadeurs!
Om dit te doen moet je de bevoegdheden bij je personeel openstellen, zodat ze ook écht klantgericht kunnen zijn. Als je dat wil is het ook leuk voor je medewerkers om aan te werken. Op die manier ga je zorgen voor fans en wil je er alles aan doen om van elke klant een enthousiaste klant te maken.
Wil je dat niet als organisatie, dan ben je wat ons betreft geen held.
Lees ook: Stop met het gebruik van het woord ‘klanttevredenheid’
Wij helpen graag helden, die merken die voorop willen lopen! Graag helpen we zij bij de strategie, marketing en communicatie om die impact te creëren om doelen te bereiken. Het betekent niet direct dan merken die geen helden zijn direct anti-helden zijn. Anti-helden hebben slechte producten en maken het milieu kapot of misleiden klanten om er zelf beter van te worden. Bepaal in welke groep jouw bedrijf zit: ben je een held, een middenklasser of een anti-held?
Wil je aan de slag met het bouwen van een heldenmerk? Lees dan het artikel 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.