Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.
Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.
We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.
“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”
Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.
Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.
Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Zelf aan de slag met rebranding? Download dan de gratis Rebranding Gids: De reis naar een nieuwe merkidentiteit. In deze gids behandelen we:
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Ultiem stappenplan voor een succesvolle rebranding
Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? Met de Rebranding Gids lees je waarom rebranding belangrijk is, waarom je ermee aan de slag moet en de stappen voor een geslaagde rebranding. Download de Rebranding Gids.
We zitten in een interessant tijdperk. Veel markten ontwikkelen zich en zijn aan het veranderen. Daarom wordt het rebranden van je merk ook steeds interessanter. Maar wanneer is het nu tijd? In dit artikel ontvang je 4 signalen dat het tijd is voor een rebranding.
Het eerste signaal dat je kunt opvangen is dat je merk een grijze muis is in de markt. Niemand vindt je merk echt opvallend en je doet hetzelfde als de rest van de markt. Je bent niet bijzonder voor de klant. Dat is een heel belangrijk signaal om aan de slag te gaan met merkontwikkeling of branding. Het is verstandig om te ontdekken wat je identiteit is, om die identiteit naar buiten te brengen. Want jouw identiteit maakt je bijzonder én geen grijze muis.
We komen de laatste tijd steeds vaker bedrijven tegen die een andere rol in de markt hebben dan ze wilden hebben. Verschillende ketens veranderen, waardoor er bedrijven zijn die zowel vanuit klant-kant als leveranciers-kant worden uitgeknepen. Wanneer dit zo is, heb je een rol in de markt die je wilt veranderen. Dan is het tijd om je identiteit te herijken, te ontdekken wie je bent, waar je voor staat en wat je belangrijkste kracht is. Door met deze identiteit en kracht in de markt te staan, onderscheid je je en kun je een rol pakken die wél bij je past.
“Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden.”
Wellicht dat je het wel herkent: Je hebt een mooie organisatie en doet leuke dingen met leuke mensen en klanten. Maar wanneer je met mensen in de markt spreekt, wordt je vooral omschreven als stoffig en ouderwets. Zo maar een voorbeeld van een ander imago van je merk, dan dat je denkt en wilt! Terwijl je zoveel waarde kunt leveren en vaak zelfs al levert. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met het rebranden van je organisatie. Door te ontdekken wat je identiteit, je kernwaarden en je kracht is als organisatie, kun je dit beeld intern en extern laden. Hierdoor verandert stap voor stap je imago.
Wat we nog wel eens tegen komen binnen organisaties is dat de mensen in de organisatie een ander beeld hebben over het merk. Als je aan tien medewerkers vraagt waarvoor je organisatie staat, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Dit is een goede reden om aan de slag te gaan met rebranding. Een sterk en betekenisvol merk zorgt voor een interne betrokkenheid bij je missie. Deze missie werkt als een kompas voor je merk.
Lees ook: De kracht van een betekenisvol merk (en waarom je vanuit betekenis moet werken)
Wat rebranding is en waarom betekenis zó belangrijk is;
Wat de redenen voor rebranding zijn;
Het stappenplan om met de rebranding aan de slag te gaan;
Geslaagde en mislukte voorbeelden van Rebranding;
Tips en trucks bij het rebranding-proces.
Met rebranding ga je je huidige merk herijken en verbeteren. Dat kan een nieuwe huisstijl, een geheel verbeterd merkverhaal of zelfs een heel nieuw merk betekenen. Rebranding is dan ook een proces naar merkontwikkeling. En dit proces gaat continu door. Want rebranding is niet alleen maar het beeld van buiten verbeteren, het gaat veel verder. Alles over rebranding lees je in het artikel Ultiem stappenplan voor een succesvolle rebranding
Wil je aan de slag met de branding of rebranding van je merk? Met de Rebranding Gids lees je waarom rebranding belangrijk is, waarom je ermee aan de slag moet en de stappen voor een geslaagde rebranding. Download de Rebranding Gids.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: