Om even bij je huidige klantenbestand te blijven: Het is ook heel goed mogelijk om meer af te zetten bij je bestaande klant. In de marketing heet dit met een mooi woord upselling. Ga eens met je klanten in gesprek en vraag aan hem of haar waar ze tegen aan lopen. Vaak zijn er bij bedrijven bijvoorbeeld genoeg problemen die jij kunt oplossen. Ze hebben al ervaring met jou, wat betekent dat ze weten wat ze aan jou hebben. Wellicht kun je een bestaand product of dienst aan hem of haar verkopen. Zo niet, dan kun je een nieuw product of dienst ontwikkelen. Devies: Blijf altijd in contact met je klanten!
Nu is het bijna niet mogelijk om met al je klanten in gesprek te gaan, omdat het er teveel zijn. Verdeel je klanten daardoor onder in een groep A, B, C en D-klanten. De beste klanten komen in groep A, de klanten waar je niet teveel meer van verwacht, of die een lage omzet vertegenwoordigen komen in de laatste groep. Hierdoor kun je op iedere klantgroep een goed accountplan maken, om ze waarde te blijven leveren.
Om met je klanten in contact te blijven is het goed om je de focus in de klantreis te leggen op de enthousiasmefase.