Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Klantgerichtheid is een belangrijk aspect van de groei van ieder merk. Zorgen voor enthousiaste klanten zorgt voor fans, fans zorgen ervoor dat je verhaal gedeeld wordt, wat weer meer klanten oplevert. Deze 5 merken inspireren enorm op het gebied van klantgerichtheid.
Eén van de klantgerichtste bedrijven is de Amerikaanse online retailer Zappos. Zij hebben als missie om het meest servicegerichte bedrijf van de wereld te zijn. Ondertussen is Zappos in Amerika één van de grootste bedrijven, omdat ze juist zo servicegericht zijn! Een paar voorbeelden van hoe Zappos dit doet:
Lees ook: Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s
“Wellicht dat je het wel herkent wanneer je naar het ziekenhuis gaat: Je bent enorm gestrest, je weet niet wat je te wachten staat. Je hebt een beetje angst voor het bezoek. “
Een simpel voorbeeld van mijzelf. Ik had een tas besteld op zondagavond bij Coolblue. De volgende dag dat ik keek was de tas 8 euro goedkoper omdat hij in de aanbieding was. Het slimste wat ik kon doen is om de tas die ik zou krijgen terugsturen en opnieuw bestellen. Maar dat zou natuurlijk zonde zijn van het transport (en milieu) en de mensen die opnieuw zouden moeten rijden. Ik legde het feit voor aan Coolblue. Zonder dat ze ook maar een vraag terugstelde gaven ze aan de ze dit gingen regelen. In twee contactmomenten had ik mijn geld terug, zo simpel kan het zijn.
Lees ook: 5 voorbeelden van goede klantenservice
Het oogziekenhuis heeft dus een enorme stap gemaakt op het gebied van de beleving van de klant, hier kun je veel van leren .
De medewerkers van de Efteling zijn zelf zo enthousiast over hun bedrijf, dat ze dat uitstralen en aan de klanten meegeven. De selectieprocedure van de Efteling is ook zo ontworpen dat je als nieuwe medewerker echt bij de identiteit moet passen.
Lees ook: Op missie met al je medewerkers
Uiteindelijk concludeerde hij dat de hele tent op zijn kop moest, zo’n grote waslijst aan ervaringen die hij had meegemaakt die beter konden worden. Omdat hij een instabiele wervelfractuur had, moest hij dagenlang doodstil blijven liggen, waardoor vooral het plafond hem dwars zat: Een suf plafond met een zwarte rouwrand. Hij dacht toen al na een paar uur: Dat we dit onze patiënten aandoen.
Hierdoor heeft hij een geheel nieuw concept ontwikkelt, waar hij een dorp heeft gebouwd voor hun klanten. Het nieuwe concept heeft drie kernwaarden:
Deze vijf bedrijven zijn fantastische voorbeelden van bedrijven die klantgerichtheid echt centraal zetten. De les die je voor je eigen bedrijf er uit kan leren is: Maak de hele reis van de klant eens zelf, ga zelf echt letterlijk in de schoenen van de klant staan, ervaar zelf hoe dat voelt en verbeter daarop elk contactmoment! Zo maken we elk bedrijf steeds meer tot een enthousiast bedrijf. Wil je beginnen met het bouwen van een merk met een enthousiaste fan schare? Start met het bouwen van een sterke merkfundering. Daarna kun je de merkreis vervolgen met een Storytelling Marketingplan om je merk optimaal te laden.
Klantgerichtheid is een belangrijk aspect van de groei van ieder merk. Zorgen voor enthousiaste klanten zorgt voor fans, fans zorgen ervoor dat je verhaal gedeeld wordt, wat weer meer klanten oplevert. Deze 5 merken inspireren enorm op het gebied van klantgerichtheid.
Lees ook: Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s
“Wellicht dat je het wel herkent wanneer je naar het ziekenhuis gaat: Je bent enorm gestrest, je weet niet wat je te wachten staat. Je hebt een beetje angst voor het bezoek. “
Een simpel voorbeeld van mijzelf. Ik had een tas besteld op zondagavond bij Coolblue. De volgende dag dat ik keek was de tas 8 euro goedkoper omdat hij in de aanbieding was. Het slimste wat ik kon doen is om de tas die ik zou krijgen terugsturen en opnieuw bestellen. Maar dat zou natuurlijk zonde zijn van het transport (en milieu) en de mensen die opnieuw zouden moeten rijden. Ik legde het feit voor aan Coolblue. Zonder dat ze ook maar een vraag terugstelde gaven ze aan de ze dit gingen regelen. In twee contactmomenten had ik mijn geld terug, zo simpel kan het zijn.
Lees ook: 5 voorbeelden van goede klantenservice
Het oogziekenhuis heeft dus een enorme stap gemaakt op het gebied van de beleving van de klant, hier kun je veel van leren .
De medewerkers van de Efteling zijn zelf zo enthousiast over hun bedrijf, dat ze dat uitstralen en aan de klanten meegeven. De selectieprocedure van de Efteling is ook zo ontworpen dat je als nieuwe medewerker echt bij de identiteit moet passen.
Lees ook: Op missie met al je medewerkers
Uiteindelijk concludeerde hij dat de hele tent op zijn kop moest, zo’n grote waslijst aan ervaringen die hij had meegemaakt die beter konden worden. Omdat hij een instabiele wervelfractuur had, moest hij dagenlang doodstil blijven liggen, waardoor vooral het plafond hem dwars zat: Een suf plafond met een zwarte rouwrand. Hij dacht toen al na een paar uur: Dat we dit onze patiënten aandoen.
Hierdoor heeft hij een geheel nieuw concept ontwikkelt, waar hij een dorp heeft gebouwd voor hun klanten. Het nieuwe concept heeft drie kernwaarden:
Deze vijf bedrijven zijn fantastische voorbeelden van bedrijven die klantgerichtheid echt centraal zetten. De les die je voor je eigen bedrijf er uit kan leren is: Maak de hele reis van de klant eens zelf, ga zelf echt letterlijk in de schoenen van de klant staan, ervaar zelf hoe dat voelt en verbeter daarop elk contactmoment! Zo maken we elk bedrijf steeds meer tot een enthousiast bedrijf. Wil je beginnen met het bouwen van een merk met een enthousiaste fan schare? Start met het bouwen van een sterke merkfundering. Daarna kun je de merkreis vervolgen met een Storytelling Marketingplan om je merk optimaal te laden.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.